درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 23:27   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50804صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 21 آبان 1401 - 13:42
مروری بر نقش و تأثیر غدد ؛ ویتامین‌ها و هورمون‌ها در موفقیت یا شکست روابط‌عمومی‌‌ها
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران. - امروز اگر کارشناس روابط‌عمومی‌ در قسمت ارتباطات مردمی با ارباب رجوع بد رفتاری کند او را توبیخ می‌کنیم بدون آنکه او را به واحد مددکاری بفرستیم تا بررسی روانشناختی از موضوع شود و علت ناراحتی جسمی و روانی همکار بررسی گردد.؟!؟ اینجاست که عرض می‌کنم تمام کارکنان روابط‌عمومی‌‌ها می‌بایست دارای پرونده بهداشت جسمی و خصوصا روانی باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شاید تیتر این یادداشت قدری عجیب و غریب باشد ؛ اما واقعیتی است که متاسفانه اصلا توجه جدی به آن نشده و از آنجا که جنس کار روابط‌عمومی‌ ها و مخاطبان آن اساسا مواجهه و تعامل با انسان‌ها میباشد ؛ پس؛ خلق و خو و افکار؛ اعمال؛ ویژگی‌های شخصیتی و روحی روانی اهالی و دست اندرکاران روابط‌عمومی‌ ها می‌تواند آثار مثبت یا منفی را بر عملکرد آنها و برخورد با ارباب رجوع؛ مشتری؛ مخاطبان؛ سهامداران؛ مصرف‌کنندگان و ذینفعان داشته باشد که این امر در نهایت منجر به موفقیت و یا شکست سازمان میگردد.

 

به نظر می‌رسد کارکنان روابط‌عمومیها به سبب هر آنچه که در بالا گفته شد می‌بایست افرادی پالایش شده ؛ آزمایش شده و ممتاز از هر حیث؛ خصوصا ابعاد روحی روانی باشند که متاسفانه می‌بینیم اغلب کاملا برعکس است و روابط‌عمومی تبدیل به تبعیدگاه و پارکینگ کارکنان بدرد نخور سازمان شده و قسمت فاجعه آمیز داستان آنجاست است که این امر در هیچ جایی مورد نقادی و بحث و بررسی و معالجه قرار نمی‌گیرد. در این یادداشت قصد دارم بسیار گذرا توجهی بدهم به نقش غدد؛ ویتامین‌ها و هورمونها در زندگی روزمره و خلق و خوی ما که اهالی شریف روابط‌عمومی نیز مشمول آن می‌شوند.


من همیشه در مشاوره های خود وقتی که می‌خواهم نسبت به مشکل و مسئله یک مراجعه کننده ؛ داده ها و اطلاعاتی را جمع آوری و مورد بررسی و کنکاش قرار دهم؛ حتما بحث غده تیروئید؛ چربی خون؛ فشار خون و وضعیت عملکرد غدد ؛ ویتامین ها و هورمون‌های فرد را مورد بحث و بررسی اولیه قرار میدهم. اجازه دهید مثالی کاربردی بزنم. وقتی یک کارشناس روابط‌عمومی‌ در بخش ارتباطات مردمی یا امور مشتریان یا تلفنخانه سازمان رفتار پرخاشگرانه و غیر محترمانه ای با مخاطبان و تماس گیرندگان دارد و مردم و ارباب رجوع از او ناراضی و شاکی هستند؛ شما برای حل مشکل چه می‌کنید؟!؟ ساده ترین راه دم دستی آن است که آن فرد را جابجا کرده و به واحد دیگری می‌فرستند بدون آنکه مشکل؛ کالبد شکافی شده و مورد آسیب شناسی قرار گیرد. یکی از ضعفهای اساسی سازمانهای ما آن است که ما واحد مددکاری در سازمانمان نداریم.

 

امروز اگر کارشناس روابط‌عمومی‌ در قسمت ارتباطات مردمی با ارباب رجوع بد رفتاری کند او را توبیخ می‌کنیم بدون آنکه او را به واحد مددکاری بفرستیم تا بررسی روانشناختی از موضوع شود و علت ناراحتی جسمی و روانی همکار بررسی گردد.؟!؟ اینجاست که عرض می‌کنم تمام کارکنان روابط‌عمومی‌‌ها می‌بایست دارای پرونده بهداشت جسمی و خصوصا روانی باشند.

 

اگر در پرونده بهداشت روانی همکار ذکر شده که برخی هورمونهای او کم یا زیاد و یا دچار اختلال است و یا برخی مشکلات در غدد فرد نظیر کم کاری یا پرکاری تیروئید در او وجود دارد؛ قطعا این کارشناس روابط‌عمومی‌ را نباید در قسمتی بکار بگیریم که شدیدا نیازمند آرامش و صبوری و مدیریت هوش هیجانی و... است. در ارتباط با هورمونها چند نمونه را ذیلا یادآور می‌شویم :


1 - هورمون سروتونین ( تنظیم خلق و خو و ضد افسردگی).
2 - هورمون دوپامین ( هوشیاری. کمبود آن موجب عدم تمرکز؛ عدم توجه؛ بدخوابی و تنبلی می‌شود).
3 - هورمون ملاتونین ( ساعت بدن).
4 - هورمون اندورفین ( احساس شادی ؛ ضد درد و اضطراب).
5 - هورمون اوکسی توسین ( هورمون عشق و همدلی و تعامل صمیمانه).
6 - هورمون استروژن و پروژسترون و تستوسترون ( تنظیم خواب و ضد استرس و اضطراب ؛ میل جنسی و... ).

این مطلب ادامه دارد...
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد