درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50770صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 12 آبان 1401 - 00:48
ایلان ماسک: تیک آبی توییتر، ماهانه ۸ دلار
ایلان ماسک، مالک اصلی شرکت توییتر، اعلام کرده افرادی که بخواهند نشان تیک آبی را در کنار نام کاربری توییتری خود داشته باشند، باید ماهانه ۸ دلار بپردازند، هر چند این مبلغ در هر کشور متفاوت خواهد بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ایلان ماسک، مالک اصلی شرکت توییتر، اعلام کرده افرادی که بخواهند نشان تیک آبی را در کنار نام کاربری توییتری خود داشته باشند، باید ماهانه ۸ دلار بپردازند، هر چند این مبلغ در هر کشور متفاوت خواهد بود.

این یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های آقای ماسک پس از تصاحب توییتر است که برای آن ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کرده است. او گفته که این کار «برای شکست دادن فرستندگان هرزنامه و کلاهبرداران ضروری است».

آقای
ایلان ماسک در توییتی به روش پیشین اعطای تیک آبی انتقاد کرده و آن را "ارباب و رعیتی" نامیده و نوشته است: «قدرت برای مردم! [تیک] آبی ۸ دلار در ماه».

معنای تیک آبی چیست؟

نشان تیک آبی تا کنون به این معنا بوده که هویت گرداننده یک حساب کاربری که در دنیای واقعی یا مجازی تاثیرگذار است، تایید شده است و جعلی نیست.
توییتر در سال‌های نخست فعالیتش با انتقادهای فراوانی رو‌به‌رو شد که به اندازه کافی با حساب‌های جعلی مقابله نمی‌کند. پس از آن بود که نشان تیک آبی را در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد.

روش سابق توییتر برای تأیید کاربران و اعطای نشان تیک آبی، شامل یک فرم کوتاه درخواست آنلاین بود و برای افرادی در نظر گرفته شده بود که احتمال جعل هویت‌شان می‌رفت.

در حال حاضر بیش از ۴۲۰ هزار کاربر توییتر این نشان آبی را دریافت کرده‌اند.

روند اعطای این نشان تا کنون کم‌وبیش سخت‌گیرانه بوده است. همین موضوع باعث شد تا برای برخی از کاربران این نشان، مفهومی لوکس پیدا کند.

حالا با تصمیم تازه آقای ماسک، هر کسی می‌تواند با پرداخت آبونه ماهانه، آن را به دست بیاورد. بنابر گقته او، دارندگان پیشین این نشان نیز، باید این مبلغ را بپردازند. ادعایی که باعث شده تا بسیاری از حساب‌های تاییدشده فعلی، سیاست جدید این شرکت را زیر سوال ببرند و با آن مخالفت کنند.

آقای ماسک در پاسخ به منتقدان در توییتی نوشته: «[خطاب] به همه شاکیان، لطفا به شکایت ادامه دهید، اما هزینه‌اش ۸ دلار خواهد بود».

منتقدان چه می‌گویند؟

منتقدان می‌گویند این اقدام می‌تواند شناسایی منابع موثق را دشوارتر کند و متناقض با هدف اولیه‌ای است که علت ایجاد این نشان بود.

نو وکسلر، رئیس سابق ارتباطات سیاست جهانی توییتر، هشدار داده است که در نظر گرفتن هزینه برای دارندگان تیک آبی می‌تواند تشخیص اطلاعات غلط را دشوارتر کند.

آقای وکسلر به بی‌بی‌سی گفت: «با توجه به اطلاعات نادرستی که بسیاری از پلتفرم‌ها با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، یکی از راه‌هایی که روزنامه‌نگاران، پژوهش‌گران و برخی کاربران از آن برای تشخیص اطلاعات نادرست یا کم‌کیفیت استفاده می‌کنند، راستی‌آزمایی است».

او می‌گوید: «اگر تیک‌های آبی را به ازای پول اعطا کنید، غربال‌گری داده‌های نادرست و یافتن اطلاعات باکیفیت، سخت‌تر خواهد شد».
چه امکاناتی همراه با تیک آبی خواهد آمد؟

آقای ماسک در یک رشته‌توییت، به امکاناتی اشاره کرده که به ازای پرداخت هزینه ماهانه، نصیب کاربر خواهد شد؛امکاناتی که ظاهرا ترکیبی است از موارد جدید و تسهیلاتی که تا کنون تحت توییتر بلو و تنها در مناطق جغرافیایی محدودی فعال بود:

- کاربر در پاسخ‌ها، رونوشت‌ها و نتایج جست‌وجو، اولویت بالاتری در نمایش خواهد داشت. از نظر آقای ماسک این مساله برای غلبه بر هرزنامه و کلاهبرداری ضروری است
- امکان ارسال ویدیو و صدای طولانی‌تر
- مشاهده تنها نیمی از تعداد آگهی‌ها
- دور زدن دیوار پرداخت برای ناشرانی که مایل به همکاری با توییتر هستند
- درآمد و پاداش به تولیدکنندگان محتوا
- یک برچسب ثانویه زیر نام افراد شناخته‌شده که پیش‌تر فقط برای سیاستمداران در نظر گرفته شده بود

درآمدزایی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی ماسک

توییتر یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست که تا کنون سوددهی چندانی نداشته است.

آقای ماسک همچنان که برای سودده کردن آن تلاش می‌کند، گفته که می‌خواهد اتکای توییتر به تبلیغات را کاهش دهد. حتی در شرایط فعلی که برخی از شرکت‌ها نگران تبلیغات در سایت تحت رهبری او هستند.

جنرال موتورز، رقیب شرکت خودروهای برقی تسلا که در مالکیت ایلان ماسک است، هفته گذشته اعلام کرد که تبلیغات را در توییتر، معلق می‌کند.

یکی از خریداران رسانه‌ای یک شرکت تبلیغاتی برجسته به بی‌بی‌سی گفت که برخی از برندهای بزرگ، بی‌سروصدا تبلیغات را در این شبکه اجتماعی متوقف کرده و منتظر نتیجه تغییراتی هستند که آقای ماسک در حال اجرایش است.

شرکت IPG، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تبلیغاتی جهان، روز دوشنبه گذشته به مشتریان خود توصیه کرد که تبلیغات در توییتر را به مدت یک هفته تعلیق کنند و علتش را نیاز به شفافیت بیشتر در راستای اطمینان از "اعتماد و ایمنی" اعلام کرد.


منبع: بی سی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد