درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50747صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 9 آبان 1401 - 15:20
خبرنگاری با تلفن همراه هوشمند
بخش نخست - در سال‌های اخیر، خبرنگاری با موبایل نقش مهمی در توانمندسازی روزنامه نگاران حرفه ای و شهروند - خبرنگاران داشته است و به آنان کمک کرده که بر برخی از مشکلات و چالش ها غلبه کنند. شیوه به‌کارگیری این ابزار به گسترش آزادی بیان و دسترسی بیشتر به اطلاعات انجامیده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| خبرنگاری با موبایل -- که به معنای جامع‌تر، استفاده از ابزار سیار هوشمندی است که تلفن همراه در رأس آنهاست -- به رکن مهم و گاه لاینفکی از خبرنگاری مدرن بدل شده است. آنچه می خوانید، نخستین بخش از مطالبی پیرامون خبرنگاری با تلفن همراه هوشمند است که به برخی ویژگی‌ها و مزایای آن پرداخته است.

در سال‌های اخیر رسانه‌ها گواه تغییرات بنیادی بوده‌ اند و از نوآوری‌ های خارق‌العاده فن‌ آوری بهره های بسیار برده اند. این پیشرفت و دگرگونی، رسانه‌ های سنتی را وادار می سازد که با تغییرات مستمر در این زمینه همراه شوند.

ظهور تلفن‌ های هوشمند، فن آوری دیجیتال و اینترنت پر سرعت در حرفه روزنامه نگاری تغییرات ژرفی ایجاد کرده اند که همچنان ادامه دارند.

بنابراین، امروزه گوشی هوشمند تنها ابزاری برای دریافت خبر نیست، بلکه به یک مرکز رسانه ای کوچک برای خبرنگاران مبدل شده است.


خبرنگاری با موبایل چیست؟

خبرنگاری با موبایل، گونه ای از خبر رسانی دیجیتال است که در آن، ابزار اصلی برای تهیه و ساخت گزارش (گرفتن و ویرایش عکس و فیلم، نوشتن متن، فرستادن گزارش…) تلفن هوشمند است.

برخی از خبرنگاران ابرازهای دیگری را مانند دوربین های کوچک پیشرفته و لپ‌تاپ به تلفن های هوشمندشان وصل می کنند؛ اما ابزار اصلی در قلب خبرنگاری با موبایل، همانا تلفن هوشمند است.


پیشینه خبرنگاری با موبایل

عکس‌برداری خبری با موبایل نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی مطرح شد؛ زمانی که Time Magazine یک مجموعه عکس را به نام Firsts منتشر کرد. این ۴۶ عکس از زنانی برداشته شده بودند که نخستین زنان در حرفه خود بودند. این تصویرها را Louisa Dorr، یک عکاس برزیلی گرفته بود.

تهیه گزارش های رادیویی با موبایل پیشینه درازتری داشته است؛ اما به بازار آمدن اپلیکیشن های تدوین صدا برای موبایل در سال ۲۰۱۱ میلادی به این معنا بود که خبرنگاران در این زمینه آزادی بیشتری دارند.

به‌کارگیری تلفن های هوشمند برای گزارش های تلویزیونی هم از سال ۲۰۱۸ میلادی رواج وسیع یافت و حالا به گونه گسترده تری از آن استفاده می شود.


چرا خبرنگاری با موبایل؟

در سال‌های اخیر، خبرنگاری با موبایل نقش مهمی در توانمندسازی روزنامه نگاران حرفه ای و شهروند - خبرنگاران داشته است و به آنان کمک کرده که بر برخی از مشکلات و چالش ها غلبه کنند. شیوه به‌کارگیری این ابزار به گسترش آزادی بیان و دسترسی بیشتر به اطلاعات انجامیده است.

خبرنگاری با موبایل امروزه از روش های پیشتاز در این حرفه به حساب می رود؛ زیرا به خبرنگاران این امکان را می دهد که رویدادهای مهم را به موقع و به شیوه ای ایمن تر پوشش بدهند.

در گذشته، هنگام وقوع بلایای طبیعی یا درگیری های مسلحانه، پوشش خبری رویدادها، به خصوص خبرهای فوری، به منابع انسانی و مالی زیادی نیاز داشت.

ابزارهای سنگین و گران‌قیمت باید جا به جا می شد. خبرنگاران که در رویدادهایی مثل درگیری های مسلحانه و تنش ها معمولاً آسیب پذیرتر هستند در هنگام پوشش این رویدادها بسیار جلب توجه می کردند. اما خبرنگاری با موبایل می تواند این چالش ها را کاهش دهد.

خبرنگاران با داشتن تلفن‌های هوشمند دیگر نگران اتصال کابل، استفاده از دوربین های بزرگ و ابزار دیگر نیستند. خبرنگاران امروز می توانند از محل رویداد، بدون جلب توجه بسیار، خبررسانی کنند.

تلفن های هوشمند علاوه بر سهولت در استفاده و انتقال، مزایای دیگری نیز دارند. این تلفن ها دوربین های پیشرفته و با کیفیت بالا و برنامه های کاربردی مختلفی دارند و با تجهیزات اضافی کوچکی قابلیت های بیشتری نیز خواهند یافت. این تحولات سبب شده که از تلفن های هوشمند نه تنها در شرایط اضطراری یا پرخطر، بلکه برای تولید محتوای با کیفیت مثل گزارش های خبری برای شبکه های اجتماعی و تلویزیون و رادیو، و حتی تولید مستند، استفاده شود.

مختصر آنکه، سهولت در انتقال، ایمنی بیشتر، ضبط تصویر و صدای با کیفیت، سرعت و کارآیی، امکان پخش مستقیم و گسترده بودن زمینه خلاقیت از مهمترین مزایای خبرنگاری با موبایل است.

یکی از دیگر از ویژگی های مهم خبرنگاری با موبایل، دسترسی داشتن مخاطبان به امکانات تهیه محتواست. این دسترسی اجازه می دهد که گونه تازه ای از خبر رسانی به وجود بیاید و در جامعه رویکرد جامع تری نسبت به خبرنگاری به وجود بیاید.


برداشتن موانع و ایجاد خلاقیت در اتاق خبر

در خبرنگاری با موبایل، خبرنگاران می توانند گزارش‌های شان را در تلفن هوشمند شان ویرایش کنند و مستقیماً به اتاق خبر بفرستند. آنان همچنین امکان آن را دارند که محتوای خبری را مستقیماً از محل رویداد در شبکه های اجتماعی و وبسایت رسانه شان بارگذاری کنند.

با موبایل می توانید مصاحبه انجام دهید، تماس بگیرید و این تماس ها را ضبط کنید. پاسخگویی و ارتباط با مخاطبان از مزایای دیگر این کار است.

به همین علت می توان گفت که خبرنگاری با موبایل می تواند فاصله و حتی نیاز به داشتن بخش های گوناگون را در یک اتاق خبر (مثل بخش رسانه های اجتماعی، بخش تدوین ویدیو و…) از میان بردارد. اما برای این حصول این نتیجه، لازم است که ذهنیت خلاقانه ای در خبرنگاران به وجود بیاید تا با این گونه از خبرنگاری خو کنند.

 

نوشته محمد شبیر احمدی
Oct 26, 2022

منبع: ijnet

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد