درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50678صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 1 آبان 1401 - 09:25
آگاهی‌بخشی درست برای کاهش مخاطرات کم‌آبی
حامد شریعتی - رسانه‌ها به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت، به عنوان کارآمدترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شوند و تاثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی، آموزش و ایجاد آمادگی در جامعه ایفا می‌کنند. بنابراین بهره‌برداری صحیح و آگاهانه از این ظرفیت بزرگ برای مقابله با مخاطرات ناشی از وقوع بحران‌های کم‌آبی ضرورت اساسی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دهه اخیر وقوع پدیده خشکسالی که محدودیت شدید منابع آبی را در سطح استان اصفهان رقم زد منجر شد که یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی استان کمبود آب باشد؛ همچنین عدم توازن میان عرضه و تقاضا دسترسی پایدار بهره برداران از منابع آبی موجود را با چالش هایی مواجه کرد.


در این میان شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان که متولی تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان است به دلیل کاهش منابع تامین آب و افزایش مصرف ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش دمای هوا، برای تامین پایدار آب شرب مردم در ساعات پیک مصرف دشواری هایی را پیش رو داشته است؛ این درحالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی کارشناسان، سهم مصرف آب شرب در استان اصفهان از منابع موجود تنها 8 درصد است و بخش کشاورزی با مصرف 90 درصدی بیشترین سهم آب را به خود اختصاص داده است.


با این وجود و به منظور سازگاری با شرایط کم‌آبی، در دهه اخیر آبفای اصفهان آموزش مدیریت مصرف را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی مد نظر قرار دارد و با اجرای برنامه های متنوع، سعی در نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه نمود. در این زمینه می توان به اجرای جشنواره های متعدد فرهنگی هنری، دوره ها و کارگاه های آموزشی، تولید محتواهای رسانه ای و برنامه های رادیو تلویزیونی اشاره کرد که در کنار اقدامات فنی مهندسی، نقش بسزایی در کاهش هدررفت آب در سطح استان اصفهان داشته است.


هم اکنون سرانه مصرف آب شرب خانگی در استان اصفهان 155 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است، در حالی که این رقم در کشور به بیش از ۱۸۰ لیتر می رسد. شایان ذکر است سرانه مصرف آب به عوامل متعددی از جمله شرایط اقلیمی، وضعیت آب و هوایی، نوع فرهنگ هر منطقه، شرایط جمعیتی، تعرفه و قوانین بازدارنده و وضعیت بهداشتی مردم بستگی دارد و در کشورهای مختلف دارای ارقام متفاوتی است.


به طور کلی در اکثر کشورهای توسعه یافته به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب و قوانین بازدارنده و تعرفه‌های بالای آب میزان سرانه مصرف آب از ایران کمتر است. به عنوان مثال سرانه مصرف آب در کشور دانمارک ۱۵۹ لیتر، سوئد ۱۶۴ لیتر و انگلستان ۱۵۳ لیتر در شبانه روز است.


شاید بتوان گفت به رغم اینکه ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد اما مصرف سرانه آب شرب در آن از بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیشتر است و یکی از علت های آن آگاهی‌بخشی ناکافی توسط دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها است.


در این خصوص باید از نقش کمکی رسانه‌های جمعی به شیوه‌ای موثرتر استفاده کرد. رسانه‌ها به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت، به عنوان کارآمدترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شوند و تاثیر چشمگیری در فرهنگ‌سازی، آموزش و ایجاد آمادگی در جامعه ایفا می‌کنند. بنابراین بهره‌برداری صحیح و آگاهانه از این ظرفیت بزرگ برای مقابله با مخاطرات ناشی از وقوع بحران‌های کم‌آبی ضرورت اساسی است.


از سوی دیگر، اگر رسانه‌های فراگیر در کشور - مانند صدا و سیما- مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این موضوع بسیار مهم و راهبردی کشور جدی گرفته و در این مسیر به ملاحظات اقتصادی و کسب درآمد عنایت کمتری داشته باشند گام بسیار بزرگی در راستای آگاهی بخشی به مردم، افزایش میزان سواد آبی جامعه و کاهش مخاطرات اجتماعی برداشته خواهد شد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد