شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| یادگیری در مورد مسائل حقوقی خاص اکنون برای موفقیت روابطعمومی بسیار مهم است.
غربال کردن اطلاعات بی حدوحصر در مورد قوانین بسیار وقتگیر است، بنابراین ما آن را به 5 موضوع حقوقی که باید به عنوان یک متخصص روابطعمومی بدانید، کاهش دادیم:
1. اصلاحیه اول قوانین حمایتی
2. گفتار تجاری
3. قوانین افترا
4. نقش FCC
5. قوانین مالکیت فکری
مثل همیشه، قبل از اتخاذ تصمیمات حقوقی مهم با وکیلی که در این زمینه ها تخصص دارد مشورت کنید.
یادگیری در مورد قوانین مربوط به روابطعمومی به شما کمک می کند تا از اشتباهات خاصی اجتناب کنید و استراتژی کلی روابطعمومی خود را تقویت کنید.
اصلاحیه اول قوانین حمایتی
آنچه که متمم اول از آن محافظت نمی کند
متمم اول (بخشی از منشور حقوق در قانون اساسی ایالات متحده) به افراد اجازه می دهد آزادانه صحبت کنند و به شیوه ای مسالمت آمیز تجمع کنند.
دانستن همه اینها عالی است، اما چگونه این موضوع بر روابطعمومی تأثیر می گذارد؟
از آنجایی که اکثر افراد دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند، می توانند آزادی بیان خود را از هر مکان و در هر زمان تمرین کنند. اگر مشتری دارید که میخواهد حرف اشتباهی بزند، میتوانید او را از تخریب علنی وجههاش و حتی اتهام زدن نجات دهید و اگر خیلی دیر شده باشد و آنها قبلاً نوعی سخنرانی منتشر کردهاند که توسط متمم اول محافظت نشده است، میدانید که آنها چه کردند و تأثیر اعمال آنها بر حرفه یا زندگی او خواهد بود.
گفتار تجاری
به عنوان یکی از انواع سخنرانی که توسط متمم اول محافظت نمی شود، گفتار تجاری است.
گفتار تجاری یکی از انواع سخنرانی است که در ناحیه خاکستری حفاظت قرار دارد.
اساساً گفتار تجاری تبلیغات است. تبلیغات با مقررات زیادی مواجه است و به منظور تعیین اینکه آیا این مقررات متمم اول را نقض می کند یا خیر، تصمیمیش با دادگاه هاست.
روابطعمومی و تبلیغات اغلب زیر چتر ارتباطات استراتژیک تلاقی می کنند. اکثر آژانس های تبلیغاتی یک تیم روابطعمومی دارند که عواقب تبلیغاتی را که تحت آزادی بیان محافظت نمی شوند، مدیریت می کنند.
قوانین افترا
نوع دیگری از سخنرانی که توسط متمم اول محافظت نمی شود، اظهارات افتراآمیز است. این شامل افترا و تهمت است.
نقش FCC
FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) یک سازمان دولتی است که مسئول تنظیم رادیو، تلویزیون، سیم و ماهواره است. FCC با توجه به انواع سخنانی که توسط متمم اول محافظت نمی شود، سعی می کند میزان فحاشی را که به مردم، به ویژه کودکان می رسد، محدود کند.
سلبریتی ها اغلب افرادی هستند که وقتی نوعی فحاشی نشان می دهند از طرف FCC جریمه می شوند.
ماموریت اصلی FCC پر کردن شکاف دیجیتال و ترویج رقابت است. بنابراین، هنگامی که به تصویر عمومی مشتریان خود فکر می کنید، مطمئن شوید که آنها در ملاء عام به درستی عمل می کنند تا از جریمه FCC جلوگیری کنند.
قوانین مالکیت فکری
به زبان ساده، علائم تجاری از برندها و لوگوها محافظت می کنند. حق چاپ از آثار هنری و ادبی اصلی محافظت می کند.
محافظت از مشتری در برابر تحقیر و ناامیدی از اینکه کسی ایده او را کپی می کند، شما را به قهرمان روابطعمومی تبدیل می کند که همیشه می خواستید باشید.
چگونه همه اینها به روابطعمومی مربوط می شود
روابطعمومی حفظ وجهه مثبت کسب و کار یا فرد نزد عموم است. تهدید این شهرت مثبت اغلب در یکی از موضوعات حقوقی ذکر شده در بالا شکل می گیرد. دانستن اینکه چه زمانی باید شکایت کنید و چگونه به درستی از موکل خود دفاع کنید، باعث صرفه جویی در زمان می شود و می تواند به نجات یا از بین بردن شهرت ختم شود.
پیشنهاد عزل
بهروز نگه داشتن تمام جنبه های روابطعمومی فقط در درازمدت به نفع حرفه شما خواهد بود. به شما کمک می کند تا زمانی را برای بررسی این چیزها صرف کنید، این کار آسانی نیست.
اگر در حال پیشرفت هستید، بررسی کنید که برای موفقیت به چه مواد روابطعمومی نیاز دارید.
نویسنده: Deirdre O'Donoghue
ترجمه: علیرضا شواخی زواره. کارشناس روابطعمومی و ارتباطات
منبع: learn.g2
|