درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50610صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 16 مهر 1401 - 12:46
هیچ‌وقت برای گفت‌وگو دیر نیست
احمد مازنی - در جریان اعتراضات اخیر یکی از صداهایی که به گوش می‌رسد صدای «گفت‌وگو» به عنوان راه‌حل اختلافات و اعتراضات است. اما در عین حال صداهای مخالفت با گفت‌وگو نیز به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد اصرار برخی عناصر بر دیر شدن زمان گفت‌وگو و انسداد باب گفت‌وگو نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات موجود خواهد افزود، چرا که نتیجه اجتماعات و اعتراضات و حتی جنگ‌های خونین در نهایت به گفت‌وگو ختم می‌شود و طرف‌های دعوا برای حل مسائل و مشکلات فی مابین دور یک میز می‌نشینند و باهم گفت‌وگو می‌کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در جریان اعتراضات اخیر یکی از صداهایی که به گوش می‌رسد صدای «گفت‌وگو» به عنوان راه‌حل اختلافات و اعتراضات است. اما در عین حال صداهای مخالفت با گفت‌وگو نیز به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد اصرار برخی عناصر بر دیر شدن زمان گفت‌وگو و انسداد باب گفت‌وگو نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات موجود خواهد افزود، چرا که نتیجه اجتماعات و اعتراضات و حتی جنگ‌های خونین در نهایت به گفت‌وگو ختم می‌شود و طرف‌های دعوا برای حل مسائل و مشکلات فی مابین دور یک میز می‌نشینند و باهم گفت‌وگو می‌کنند.


در طول تاریخ و در دوران معاصر، دولت‌هایی را می‌شناسیم که در سخت‌ترین شرایط باب گفت‌وگو را بین خود باز نگه داشته‌اند و حتی خط ارتباطی ویژه‌ای برای گفت‌وگو اختصاص داده‌اند. به عنوان نمونه خط ویژه ارتباط بین دولتین ایالات متحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی را همگان به یاد دارند و نیز وقتی اخبار جنگ جاری روسیه و اوکراین را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم همزمان با تک و پاتک نظامیان در میدان، دیپلمات‌ها در حال مذاکره هستند.


و جالب اینکه در جریان اعتراضات اخیر که در مواردی به اغتشاش، تخریب، هتک حرمت نسبت به مقدسات انجامید و دولت امریکا از معترضان اعلام حمایت کرد، شاهد نتیجه مذاکرات بین دیپلمات‌های دو کشور بودیم که نتیجه آن آزادی زندانیان دوطرف و آزاد شدن بخشی از دارایی‌های ایران شد. بنابراین در کنار هیجانات و شعارهای تند و تیز میدان، باید باب گفت‌وگو بین مقامات حکومتی از یک سو و فعالان سیاسی، احزاب، تشکل‌های مردمی و شخصیت‌های علمی در سوی دیگر باز باشد.


البته جای خرسندی است که در جریان وقایع اخیر شاهد بیانیه‌ها و حتی شعارهای دانشجویی در دعوت به گفت‌وگو بودیم که نمونه آن بیانیه آیت‌الله سید حسن خمینی است که راه‌حل مسائل کشور را گفت‌وگو اعلام کرده‌اند و نیز نشست استادان دانشگاه تهران گام خوبی است که در صورت تداوم و تعمیق می‌تواند در جهت حل اختلافات موثر باشد.


اگر بزرگان جامعه به جای دعوا و گروکشی از تریبون‌ها به صورت رودررو باهم سخن بگویند جوانان و نوجوانان نیز ادب گفت‌وگو را خواهند آموخت. همچنین از برنامه‌های گفت‌وگو محور سیمای جمهوری اسلامی می‌توان به عنوان گام کوچکی در این چارچوب یاد کرد به شرط آنکه مقطعی نباشد و فقط در یک شبکه خلاصه نشود. درست است که هرچه دیرتر دور میز گفت‌وگو بنشینیم، کار سخت‌تر می‌شود اما فراموش نکنیم هرجا فرصت گفت‌وگو را از خودمان دریغ کردیم راه را برای تنازعات و درگیری‌های سخت‌تر باز کردیم و به جای بذر امید تخم کینه در دل‌ها کاشتیم.


نگارنده که از پاییز 1395، همراه با اعضای فراکسیون امید و برخی اعضای سایر فراکسیون‌ها، طرح گفت‌وگوی ملی را در مجلس دهم مطرح کرده و برای تحقق آن با ده‌ها نفر از عناصر موثر جریان‌های مختلف دیدار و گفت‌وگو کردم یک بار دیگر همگان را به «گفت‌وگوی ملی» بدون هر گونه پیش‌شرط دعوت می‌کنم و از مقامات مسوول برای تحقق آن استمداد می‌طلبم و از دانشگاهیان و حوزویان برای پیش‌قدم شدن در این زمینه طلب یاری می‌کنم.

منبع: روزنامه اعتماد
1401/07/16

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد