درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 22:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50591صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 19 آبان 1401 - 08:53
روش های ساده برای قدردانی از کارمندان
قدردانی و سپاسگزاری از کارمندان، باعث می شود آنها به ارزشمندی نقش خود در موفقیت شرکت پی ببرند و انگیزه و اشتیاق بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| قدردانی و سپاسگزاری از کارمندان، باعث می شود آنها به ارزشمندی نقش خود در موفقیت شرکت پی ببرند و انگیزه و اشتیاق بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.

کارمندان شما نقش مهمی در موفقیت شرکت تان دارند. شما حتماً این موضوع را می دانید و به عنوان یک کارآفرین، که فهرست بی پایانی از وظایف به دوش تان است، به احتمال زیاد می خواهید از مردان و زنانی که هرکدام به سهم خود بخشی از این مسئولیت ها را به عهده می گیرند، قدردانی کنید. شما به روش های مختلفی می توانید به کارمندان تان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. ولی به لحاظ علمی، سه روشی که در ادامه مطلب به نقل از زومیت یادآوری می کنیم، مؤثرتر از سایر سیاست های سازمانی عمل می کنند.

به جای پول نقد، به کارمندان تان جایزه بدهید

ریچارد تالر، برنده جایزه نوبل و استاد اقتصاد رفتاری، در پادکست اخیر خود در NPR توضیح می دهد که چرا بهتر است کارفرمایان به جای پول نقد، با هدیه یا یک تجربه خاص از کارکنان شان تقدیر کنند. او پیشنهاد می کند که مثلاً به جای پاداش ۵۰۰ دلاری، به کارمندتان سفر ۵۰۰ دلاری هدیه کنید. طبق تحقیقات وقتی افراد مسافرت را به عنوان پاداش دریافت می کنند شادتر از زمانی هستند که پول نقد می گیرند. مهم ترین علت این است که وقتی پول دریافت می کنیم، بین خرج کردن و پس انداز آن دچار تردید می شویم؛ درحالی که پاداشی مثل تعطیلات به ما فرصت می دهد بدون عذاب وجدان، از اوقات مان لذت ببریم.

فرقی نمی کند کارکنان تان را به یک سفر کوتاه دعوت کنید یا یک هدیه خاص برای شان در نظر بگیرید. با کمی خلاقیت و تلاش می توانید راه خوبی برای پیدا کردن یک سیستم پاداش دهی غیر نقدی پیدا کنید. شاید باور کردنش سخت باشد، ولی واقعاً می توانید کارمندان تان را خوشحال کنید.

تشکر کنید

استاد روان شناسی، رابرت ایوانس، اعتقاد دارد که تشکر کردن از ضروریات محیط کار است. قدردانی علاوه بر تقویت تیم و بهبود فرهنگ سازمانی، بیش از پول به کارمندان انگیزه می دهد. یکی از مطالعات مؤسسه گلسدور نشان می دهد ۷۰ درصد کارمندان اگر به طور مداوم مورد تشویق رئیس خود قرار بگیرند، اشتیاق و اهتمام بیشتری نسبت به کار نشان می دهند. در یکی از تحقیقات دانشکده وارتون نیز محققان دریافتند که وقتی مدیران شرکت از سرمایه گذاران یا اسپانسرها به صورت شفاهی تشکر می کنند، تا ۵۰درصد حمایت مالی بیشتری دریافت می کنند.

روش های زیادی برای سپاسگزاری از کارمندان وجود دارد. می توانید به سادگی در راهرو به آنها بگویید «متشکرم» یا اینکه برای آنها یک کارت تشکر ویژه بفرستید. در مقیاس بزرگ تر، می توانید در یک جلسه کاری از کارمندان تان قدردانی کنید یا یک ایمیل تشکر انگیزشی ارسال کنید.

از آنها تعریف کنید

دن آریلی، اقتصاددان رفتاری و همکارانش در یک آزمایش نشان دادند که چگونه انگیزه های مختلف، روی عملکرد کارمندان تأثیر می گذارد. روز اول آزمایش، به یک سوم از کارمندان پاداش نقدی ۳۰دلاری و به یک سوم آنها فیش دریافت پیتزا اهدا شد و یک سوم دیگر با جمله «کارت عالی بود» از طرف رئیس شان پاداش گرفتند. درحالی که رسید پیتزا و تمجید از طرف رئیس در یک سطح باعث افزایش کارایی کارمندان شدند، پاداش نقدی بازدهی کمتری داشت. در طول یک هفته آزمایش، به مرور زمان پاداش نقدی باعث شد عملکرد کارکنان ضعیف تر شود، حتی بدتر از زمانی که کارکنان اصلا مورد تقدیر قرار نمی گرفتند.

روش مناسب و پر مفهومی برای تأیید ارزش کار کارمندان تان پیدا کنید. یک روش می تواند برنامه های بازشناسی کارمندان باشد که در آن شما به کارمندان برتر و کارهای خوبی که انجام داده اند توجه نشان می دهید. روش دیگر این است که از کارمندان بخواهید دموی کارشان را به تیم های کوچک شرکت یا مدیران دیگر نشان دهند.

کارمندان، جریان حیات شرکت شما هستند. پس در نخستین فرصت به هر روش مناسب و انگیزه بخشی که می توانید، تشکر و سپاس خود را به آنها اظهار کنید.
 

منبع : forsatnet

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد