درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:01   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50589صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 19 آبان 1401 - 08:20
6 اصل مراقبت از کارمندان
یکی از رایج ترین اتفاقات این است که کارمندان دچار روزمرگی شده و یا کار آنها بیش از حد استرس زا است که دلیل عمده این امر را می توان تداخل میان کار و زندگی شخصی عنوان کرد. اگرچه در ظاهر هر کارمند خود باید برای بهبود شرایط اقدامات لازم را انجام دهد، با این حال واقعیت این است که مدیران پررنگ ترین نقش را در این زمینه داشته و با رعایت چند نکته می توانند تا میزان زیادی از فرسوده شدن تیم کاری خود جلوگیری کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بدون تردید تیم شرکت، مهمترین دارایی یک مدیر محسوب می شود که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، ضروری است تا برای حفظ آنها برنامه ریزی درستی را داشته باشید. درواقع برخلاف 100 سال قبل، امروزه برای هر فردی فرصت شغلی متنوع وجود دارد و این امر باعث می شود تا حفظ کارمندان، به یک چالش جدی تبدیل شود.

 

در این زمینه یکی از رایج ترین اتفاقات این است که کارمندان دچار روزمرگی شده و یا کار آنها بیش از حد استرس زا است که دلیل عمده این امر را می توان تداخل میان کار و زندگی شخصی عنوان کرد. اگرچه در ظاهر هر کارمند خود باید برای بهبود شرایط اقدامات لازم را انجام دهد، با این حال واقعیت این است که مدیران پررنگ ترین نقش را در این زمینه داشته و با رعایت چند نکته می توانند تا میزان زیادی از فرسوده شدن تیم کاری خود جلوگیری کنند.

 

درواقع امروزه اهمیت مدیران در شرکت به حدی مهم است که این افراد دیگر نمی توانند صرفا پشت میز نشین باشند. با نگاهی بلندمدت، متوجه این امر خواهید شد که حفظ تیم شرکت، به مراتب بهتر از زمانی است که به صورت مداوم، کارمندان جدید را به تیم اضافه کنید. دلیل اصلی این امر نیز به خاطر هماهنگ شدن و عادت کردن افراد به کارهای روزمره است که بدون شک برای کارمندان جدید، نیاز به حداقل یک ماه زمان خواهد بود.

 

همانطور که در موارد قبل نیز عنوان شد، با توجه به بازار رقابتی و حضور برندهای متنوع، از دست دادن زمان می تواند باعث شود تا فرصت های ایده آل بازار را از دست داده و در نهایت حتی قادر به حفظ جایگاه حال حاضر خود هم نباشید. در این راستا برای درک بهتر این موضوع، شش اصل مراقبت از کارمندان را بررسی خواهیم کرد که تمامی این موارد، کاملا ساده بوده و هر شرکتی به راحتی قادر به انجام تمامی آنها خواهد بود.

1-به تعادل میان کار و زندگی شخصی کارمندان خود کمک نمایید

نخستین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که کارمندان ما ربات نبوده و هر یک ویژگی و شرایط خاص خود را دارند. به همین خاطر رفتار یکسان ابدا کاربرد لازم را به همراه نخواهد داشت. درواقع شما باید به حدی از صمیمیت با هر یک از کارمندان خود برسید که بتوانید موقعیت و ویژگی های آنها را درک کرده و برنامه ریزی را ایجاد نمایید که باعث شود تا تعادل میان کار و زندگی شخصی افراد به بهترین شکل، انجام شود. برای اقدام موفق در این زمینه لازم است تا به شیوه های نوین کار کردن توجه داشته باشید. درواقع هر روز آمدن کارمندان به شرکت، یک اقدام منسوخ شده است و باید به دورکاری توجه ویژه داشته باشید.

 

همچنین این امکان را مهیا کنید که افراد با تمام کردن اقدامات روزانه خود، بتوانند زودتر از شرکت خارج شده و اجازه مرخصی داشته باشند. درواقع شرکت ها به مدیران سختگیر و منتقد نیاز ندارند و لازم است تا نقش یک رهبر دلسوز را داشته باشید. همچنین لازم است تا در شرکت فضاهایی وجود داشته باشد تا کارمندان بتوانند آرامش لازم را به دست آورده و با تمرکز بیشتری اقدامات خود را انجام دهند. در این رابطه وجود فضایی برای چرت زدن و توجه به تغذیه کارمندان، از جمله نکات مهم محسوب می شود.

2-صندوق اضطراری داشته باشید

این امر یک واقعیت است که هزینه های زندگی نسبت به چند سال گذشته، به مراتب بیشتر شده و بسیاری از افراد با تنها یک شغل نمی توانند زندگی مورد نظر خود را داشته باشند و رفاهی خوبی را برای خانواده خود ایجاد نمایند. به همین خاطر شرکت باید همواره آمادگی کمک به تیم خود را داشته باشد. این امر می تواند شامل اقداماتی نظیر پرداخت زودتر بخشی از حقوق، اعطای وام، جوایز مختلف و... باشد. درواقع در این زمینه امروزه شرکت ها، اقدامات متنوعی را انجام می دهند تا کارمندان حس نکنند که به حقوق مشخص شده محدود هستند.

 

این امر خود به انگیزه بالاتر کارمندان شما نیز منجر خواهد شد. با این حال انجام چنین اقداماتی تنها زمانی امکان پذیر است که شما صندوق اضطراری داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در صورت نیاز، به سرعت بتوانید به تیم خود کمک نمایید. در این زمینه بهتر است که کارمندان خود را نسبت به وجود صندوق و مبلغ آن آگاه سازید. این امر باعث می شود تا آنها آرامش خاطر بیشتری را داشته باشند. درواقع امکانات بیشتر باعث می شود تا کارمندان نیز تمایل کمتری به ترک شرکت پیدا کنند. برای مثال وام دادنی که بازپرداخت آن چند سال طول بکشد، به این معنا است که شما حداقل تا چند سال آینده، از حضور کارمندان اطمینان خواهید داشت و این امر باعث می شود تا با خیال راحت، برنامه ریزی های لازم را داشته باشید.

3-برنامه شناور داشته باشید

برنامه شناور درست نقطه مقابل ساعت کاری مشخص محسوب می شود. برای مثال ممکن است یک کارمند مجبور باشد که در ابتدا فرزندان خود را به مدرسه ببرد و پس از آن راهی شرکت شود. به همین خاطر این فرد باید بتواند ساعت مدنظر خود برای حضور در شرکت را داشته باشد. درواقع برای شما تنها باید انجام کارها به بهترین شکل مهم باشد و در این زمینه توجه به ساعت، کاملا بیهوده خواهد بود. برای برنامه ریزی بهتر لازم است تا با کارمندان خود صحبت کرده و فراموش نکنید که امتیازها باید به صورت عادلانه باشد.

 

برای مثال اگر یک کارمندی می تواند دو ساعت دیر در شرکت حضور داشته باشد، باید برای دیگران امتیازهای دیگری را مطابق شرایط خاص خودشان در نظر داشته باشید. درواقع این موضوع بسیار مهم بوده و در صورت عدم رعایت درست آن، با نارضایتی های بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر نحوه انجام این اقدام باید کاملا مورد توجه شما باشد.

4-به تغذیه کارمندان خود توجه داشته باشید

همانطور که در موارد قبل نیز عنوان شد، توجه به تغذیه کارمندان بسیار مهم است. درواقع اگر از آنها بخواهید که ناهار را به همراه خود بیاورند، این امر به معنای حمل کردن بار اضافه محسوب شده و می تواند یک چالش جدی باشد. در کنار این موضوع شما تنها نباید به ناهار فکر کنید. درواقع لازم است تا هر کارمند به ازای هر یک ساعت فعالیت، یک خوراکی را داشته باشد. این امر بسیار مهم بوده و با یک برنامه غذایی درست می توانید سوخت رسانی لازم را به تیم کاری خود داشته و در نهایت با راندمان کاری به مراتب بهتر مواجه شوید.

 

همچنین لازم است تا به دنبال غذاهای سالم باشید تا سلامت کارمندان با خطر مواجه نشود. در نهایت اگر بتوانید به خوبی تغذیه کارمندان خود را پوشش دهید، هزینه های آنها نیز کمتر می شود و طبیعی است که درآمد آنها، می تواند به خوبی برای زندگی آنها کافی باشد. اگرچه این مورد در ظاهر هزینه بر محسوب می شود، با این حال با تحلیل درست متوجه می شوید که مزیت های آن به مراتب بیشتر است. همچنین لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از هزینه های رایج در شرکت وجود دارد که عملا نتیجه بخش نبوده و جزو شیوه های قدیمی محسوب می شود که با حذف آنها، بدون شک بودجه لازم را به دست خواهید آورد.

5-از اهمیت پاداش غافل نشوید

درواقع شما برای یکسری اقدامات مشخص، دستمزدی را تعیین کرده اید و این شرایط باعث می شود تا افراد تمایلی به اقدامات بیشتر و بروز خلاقیت در کار خود نداشته باشند. با این حال پاداش می تواند همه چیز را کاملا متفاوت نماید. درواقع چنین شرایطی باعث خواهد شد تا افرادی که مستعد رشد هستند، خود را به خوبی بروز دهند و این امر در نهایت به نفع کسب و کار شما خواهد بود. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دغدغه یک مدیر به صورت مداوم باید این باشد که چگونه می توان شرکت را به محیطی بهتر تبدیل کرد. در زمینه پاداش نیز می توانید تنوع بالایی را داشته باشید و تنها به پرداخت پول محدود نخواهید بود. در این زمینه حتی می توانید قرعه کشی هایی نظیر گردونه شانس داشته باشید تا احتمال بروز نارضایتی، به مراتب کمتر شود.

6-سرگرمی ایجاد نمایید

با توجه به تعداد ساعت های زیادی که افراد در شرکت شما سپری می کنند، طبیعی است که نباید محیط شرکت تنها فضایی برای کار کردن محسوب شود. درواقع شما باید تفریحاتی را برای کارمندان خود در نظر بگیرید که باعث می شود تا خستگی آنها کاهش پیدا کرده و روحیه بالاتری را پیدا کنند. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سرگرمی باعث می شود تا کارمندان با یکدیگر صمیمی تر شده و به دوستان هم تبدیل شوند که خود دلیلی برای تمایل به ماندن آنها خواهد بود. درواقع کارمندان شما باید دلایلی به مراتب بیشتر از حقوق دریافتی برای حضور در شرکت داشته باشند و برای سرگرم کردن آنها، اقدامات متنوعی وجود دارد که با یک جست و جوی ساده می توانید به فهرست کاملی از آنها دست پیدا کنید.

 

نویسنده : کریس کیل مترجم : امیر آل علی
منبع : entrepreneur
forsatnet


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد