درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50518صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 29 شهریور 1401 - 11:14
فشار بر رسانه‌ها و جاسوسی دولت‌ها از خبرنگاران؛ اتحادیه اروپا قانونی جدید تصویب می‌کند
پیش‌نویس قانون جدید اتحادیه اروپا، اصل محرمانه بودن منابع خبری رسانه‌ها را تقویت و استفاده از ابزارهای جاسوسی علیه خبرنگاران و اعضای خانواده آن‌ها به شدت ممنوع می‌کند. با این حال، «امنیت ملی» در موارد هرچند محدود می‌تواند ناقض این اصل باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۶ سپتامبر از پیش‌نویس قانونی برای حفاظت از تکثر و استقلال رسانه‌ها رونمایی کرد. این قانون در شرایطی استثنایی و در حالی قرار است به تصویب برسد که مساله آزادی بیان و رسانه‌ها در شماری از کشورهای اروپایی از جمله لهستان و مجارستان با تهدید جدی روبه‌رو است.

وروا یوروا، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در زمان معرفی پیش‌نویس این قانون گفت: «در سال‌های اخیر، شاهد موارد متعددی از فشار بر رسانه‌ها بودیم. وقت دست به کار شدن فرا رسیده است. باید اصول روشنی را تعریف کنیم: هیچ خبرنگاری نباید به خاطر شغلش مورد جاسوسی قرار گیرد. هیچ رسانه دولتی نباید وسیله پروپاگاندا باشد.»

در جریان همین برنامه معرفی پیش‌نویس قانون جدید، تی‌یری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت: «قانون آزادی رسانه‌ها تضمین‌های لازم برای حفظ استقلال خط مشی تحریریه‌ها در برابر قدرت‌های سیاسی یا اقتصادی را در نظر می‌گیرد و مطالبات برای شفافیت مالکیت بر رسانه‌ها را مشخص می‌کند. این قانون باید به رسانه‌های عمومی و خصوصی ما اجازه دهد بدون هیچگونه دخالتی کارشان را انجام دهند.»

کمیسیون اروپا در پیش‌نویس قانون جدید راه‌اندازی یک شورای جدید رسانه‌ها در اروپا را در نظر گرفته است. این شورا، از نهادهای ناظر دولتی ۲۷ کشور عضو تشکیل می‌شود و هدف از ایجاد آن، تعریف چارچوبی بسته‌تر در زمینه نظارت بر فعالیت رسانه‌ها است. شواری رسانه‌ها وظیفه دارد تا دیدگاه غیرالزام‌آور خود را به‌ویژه در باره آثار تصمیم‌های کشورهای عضو بر عملکرد نهادهای داخلی اعلام کند.

اتحادیه اروپا به این ترتیب می‌خواهد از تکرار تجربه حمایت سازمان‌یافته رسانه‌های دولت محور مجارستان از ویکتور اوربان جلوگیری کند. در آن ماجرا، علاوه بر مساله آزادی بیان، اصل الزام آور رقابت اتحادیه اروپا هم نقض شده بود.

علاوه بر مجارستان، براساس آخرین گزارش کمیسیون اروپا درباره وضعیت حاکمیت قانون در کشورهای عضو، رسانه‌های دولتی در لهستان از مزایای ویژه‌ای نسبت به سایر رسانه‌ها برخوردارند.

پیش‌نویس قانون جدید اتحادیه اروپا، اصل محرمانه بودن منابع خبری رسانه‌ها را تقویت و استفاده از ابزارهای جاسوسی علیه خبرنگاران و اعضای خانواده آن‌ها به شدت ممنوع می‌کند. با این حال، «امنیت ملی» در موارد هرچند محدود می‌تواند ناقض این اصل باشد.

این رویکرد به‌ویژه در پی رسوایی‌های گسترده استفاده از بدافزارهای پگاسوس و پرداتور در سال گذشته اتخاذ شده است. دولت‌های لهستان، مجارستان و یونان کاربران بزرگ این نرم‌افزارهای جاسوسی بودند.

 

منبع: per.euronews


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد