درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 02:41   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50480صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 20 شهریور 1401 - 09:06
تحولات عرصه فناوری نوین؛ دُبی برای پیشتازی در متاورس خیز برداشته است
کارشناسان مانند هر فناوری دیگری درباره تحولات احتمالی متاورس که حقیقتا پرتلاطم است هم‌نظر نیستند. اما کاربران اولیه وب تری می‌گویند افراد و کسب و کارها یا باید با این موج همراه شوند یا خطر عقب ماندن از قافله به صورت فیزیکی و دیجیتال را بپذیرند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آنچه از آن به عنوان آینده اینترنت یاد می‌شود هنوز به واقعیت تبدیل نشده اما توسعه آن در متاورس در جریان است.

متاورس به زبان ساده گسترش رایانه‌ای دنیای واقعی یا «ایکس آر» محسوب می‌شود که شامل همه جنبه‌های گسترش دنیای واقعی از جمله واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی می‌شود. متاورس به طور کلی از فضاهایی تشکیل شده است که انسان‌ها در آن با مجموعه‌های خودکار تعامل دارند.

محققان می‌گویند که یک چهارم افراد تا سال ۲۰۲۶ روزانه دستکم یک ساعت را برای کار، خرید، آموزش، رابطه اجتماعی یا تفریح در متاورس سپری خواهند کرد. ارزیابی‌ها از ارزش بازار متاورس طی ۱۵ سال آینده بین ۱۰ تا ۳۰ هزار میلیارد یورو است. رقمی که نشاندهنده ظرفیت بالقوه و گسترده این پلتفورم جدید است و در همین راستا دبی درصدد است تا به قدرت اول در این زمینه تبدیل شود.

هدف راهبرد دبی در زمینه متاورس افزایش ارزش سهم این بخش در اقتصاد به چهار میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۰، از طریق کارآفرینی، بهبود خدمات و حمایت از مجازی شدن بیش از ۴۰ هزار شغل است.

راهبردی که تبدیل دبی به یکی از ۱۰ اقتصاد متاورسی را دنبال می‌کند. مسئولان دبی همچنین به دنبال تبدیل این شهر به قطب جامعه متاورسی هستند.

غول‌های عرصه فناوری مانند اپل، گوگل و متا که جایگزین فیسبوک و مایکروسافت شده‌اند به دنبال توسعه نوعی فناوری هستند که آینده متاورس را رقم می‌زند. شرکت مسترکارت هم از این قاعده مستثنی نیست و گزارش شاخص سالانه پرداخت دیجیتال نشان می‌دهد که مشتری‌های آن با تغییر دوره و زمانه همراه شده‌اند.

جی کی خلیل، از مسئولان مسترکارت می‌گوید: « رشد ۶۷ درصدی پرداخت‌های دیجیتال را در نظر بگیرید که رقم بزرگی است. به نظرم شتاب بیشتری هم خواهم گرفت. اگر متاورس و آن نوع از فضای اقتصادی را اضافه کنیم به نظرم فرصت‌های بیشتری هم ایجاد می‌شود. به نظرم خیلی مهم است که حواسمان به آنها باشد و در آنها مشارکت کنیم. به همین دلیل است که شرکای ما پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کنند. همه آنها به یک اندازه درباره متاورس کنجکاو هستند و گفتگوهای سازنده‌ای درباره آینده شراکتمان در جریان است.»

به گفته مجمع جهانی اقتصاد طی سال‌های آینده متاورس با واقعیت مجازی مطرح خواهد شد. همه‌گیری کرونا باعث شد تا توسعه متاورس شتاب بگیرد و میلیاردها یورو به عنوان سرمایه‌گذاری جدید جذب این عرصه شود. اسکوپرنیا یک شرکت مستقر در دبی است که به سازمان‌ها برای آشنایی با فناوری‌ها جدید مانند «وب تری» (Web3) و استفاده از فرصت‌ها کمک می‌کند.

از نظر من وب تری و متاورس تنها مرحله بعدی اینترنت است. در نتیجه هر شرکتی در نهایت به شرکت وب تری تبدیل می‌شود.

برایار پرستیدج
کارآفرین


جرمی دنیستی، از مسئولان اسکوپرنیا می‌گوید: «متاورسی که امروز در کانون توجه‌ها است متاورسی است که به شما اجازه می‌دهد صاحب چیزهایی بشوید. شما چیزی می‌آفرینید، صاحبش می‌شوید، پیراهنی برای آواتار خریداری می‌کنید. در عمل هم می‌توانید پیراهن را به فرد دیگری بفروشید. اگر می‌خواهید زمین بخرید می‌توانید زمین بخرید. زمین خودتان را می‌خرید و بعد می‌توانید آن را بفروشید. این مدل‌های تجاری جدید و راه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری مردم است. راه‌های جدیدی برای ایجاد مدل‌های تجاری! در نتیجه طبیعتا برای آن نیاز به راهبرد دارید. اینجا است که افرادی مثل من و شما درگیر می‌شویم! سازمان‌ها هم درگیر می‌شوند و قلمرو جدیدی از فرصت‌ها پدید می‌آید.»

شرکت فست‌فود پیکل مستقر در دبی اخیرا اولین رستوران خود را در متاورس ایجاد کرد. آنها امیدوارند زمینه استفاده از این رستوران در دنیای واقعی را با سفارش غذا در رستوران متاورسی و دریافت غذا در دنیای واقعی فراهم کنند.

برایار پرستیدج، کارآفرین می‌گوید توصیف متاورس در زمانه کنونی مانند توضیح درباره اینترنت در دهه ۱۹۹۰ است. او اخیرا ۴۸ ساعت را در متاورس سپری کرد تا بیشتر با واقعیت مجازی و امکانات موجود در پلتفورم‌ها آشنا شود و دریابد برندهای حاضر در متاورس چه می‌کنند.

او می‌گوید: «انتظارش را نداشتم. فوق‌العاده بود. خیلی خوب بود. به عنوان کارآفرین همواره سعی می‌کنم بر روی آینده تجارت‌هایم تمرکز کنم. از نظر من وب تری و متاورس تنها مرحله بعدی اینترنت است. در نتیجه هر شرکتی در نهایت به شرکت وب تری تبدیل می‌شود. در نتیجه می‌خواستم آن را تجربه کنم. واقعا زنان یا هر کس دیگری را تشویق می‌کنم که کنجکاو باشند و مشارکت کنند. طبیعتا مایل بودم آنچه را توصیه می‌کنم خودم تجربه کنم. در نتیجه تصمیم گرفتم یکی از اولین مجموعه‌های ان اف تی اسپین-آف برای آواتارها در امارات را با برند برایار پرستیدج در زمینه تولید پوشاک ایجاد کنم. تجربه‌ای که در اولین هفته مُد متاورس در جهان مطرح شد.»

کارشناسان مانند هر فناوری دیگری درباره تحولات احتمالی متاورس که حقیقتا پرتلاطم است هم‌نظر نیستند. اما کاربران اولیه وب تری می‌گویند افراد و کسب و کارها یا باید با این موج همراه شوند یا خطر عقب ماندن از قافله به صورت فیزیکی و دیجیتال را بپذیرند.
 

منبع: euronews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد