درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5044صفحه نخست » شنبه، 16 شهریور 1392 - 20:58
پنج چالش پیش روی بازاریابی
مترجم: فریبا ولی زاده
  

شارا- حوزه بازاریابی در مسیر خود با چالش‌های متعددی روبه‌رو است به نحوی  که شرکت‌های بسیاری را مجبور کرده است تا  تغییراتی در قابلیت‌ها و هزینه‌های خود ایجاد کنند.در این مطلب  به بررسی پنج مورد از این چالش‌ها می‌پردازیم.
 

اول، بازاریابی نیازمند فراهم آوردن خلاقیت‌های قابل توجهی است تا به پیشنهادهایی  که دسته بندی‌های جدید و زیرشاخه‌هایی از آنها را معرفی می‌کند، منجر شود. آن دسته از برنامه‌های بازاریابی که متمرکز بر استراتژی «نام تجاری من برتر از نام تجاری شما است»و نیز بر پایه برنامه‌های بازاریابی معمولی و قراردادی هستند به ندرت منجر به افزایش فروش می‌شوند،در واقع این امر بیشتر به دلیل سکون موجود در بازارها است. 

تنها راه رشد از طریق خلاقیت و نوآوری  ارائه ایده‌های بزرگی است که موجب دستیابی به پیشرفت‌ها و تقویت پیشنهادهایی می‌شود که مصرف‌کنندگان  یا مشتریان از آن به عنوان «بایدها» یاد می‌کنند.

این سیاستی است که توسط نام‌های تجاری نظیر Enterprise Rent-A-Car،Prius، Zappos.com، SalesForce.com،  iSharesESPN و صدها نام تجاری دیگر به اجرا گذاشته شده است.

دوم اینکه، سیاست بازاریابی  باید از نوع استراتژیک باشد  نه  تاکتیکی   و اینکه برای مدیران اجرایی قابل درک باشد.بازاریابی عموما دارای سه محرک استراتژیک عمده و مهم است.

یکی از این محرک‌ها بینش مشتری است که باید 

پیش نیازهای رشد را فراهم کند و اساسی برای تخصیص منابع استراتژیک باشد. مورد دیگر ارزش است که محور اصلی استراتژی کسب‌وکار است. نکته آخر دربرگیرنده این امر است که بازاریابی مناسب باید از استراتژی نام تجاری بهره‌مند باشد تا رویکرد  کسب و کار را اطلاع رسانی و فعال کند. اگرچه به مرور تعداد زیادی از  شرکت‌ها حضور مدیران ارشد بازاریابی  را در تیم اجرایی می‌پذیرند، اما با این وجود، بازاریابی هنوز هم  برای بسیاری از شرکت‌ها نقش تاکتیکی دارد.

سوم،  بازاریابی نیازمند کنترل محصول  و ذخیره سازی به منظور ترویج همکاری و برقراری ارتباطات به جای رقابت و انزوا است. شرکت‌هایی که توجهی به فرصت برقراری هماهنگی و هم افزایی ندارند همواره بازنده‌اند. 

چهارمین چالش اینکه بازاریابی نیاز به تزریق انرژی  و ارزش دهی  به مارک تجاری دارد. واقعیت این است که ارزش ویژه نام تجاری در سراسر جهان در طول دهه گذشته  رو به کاهش بوده است. برندهای استثنایی نمونه‌ای از  نام‌های تجاری پرانرژی هستند.

به یاد داشته باشید که انرژی عنصری ضروری است. اگر یک نام تجاری  نظیر اپل، داو و دیگر برندها قادر به فراهم کردن  انرژی برای محصول خود نباشد باید منبعی پرانرژی را یافته و ضمیمه نام تجاری خود کنند. در این رابطه به  شعار هوم دیپات ( Home Depote) «خانه‌ای برای بشریت» دقت کنید.

در نهایت بازاریابی نیازمند ارتقای برنامه‌ها آن هم به صورت تاکتیکی است. با دسته‌بندی گزینه‌های حوزه رسانه،  پویایی موجود در رسانه‌های اجتماعی و ازدیاد نام‌های تجاری، چیزی جز یک برنامه بازاریابی عالی و بی‌عیب و نقص و پیشنهادهای  استثنایی چاره ساز نخواهد بود.

 این امر خود به معنی دسترسی به ابزارهای نوآورانه، افراد خلاق و آرایه‌ای گسترده از روش‌های بازاریابی است.

یکی از دلایلی که شرکت هیوندای را به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های خودروسازی تبدیل کرده است،برنامه بزرگ بازاریابی این شرکت است.از آن جمله می‌توان به «طراحی سیال قطعات»، «برنامه ضمانت محصولات هیوندای» و «کمپین هیوندای بدون سانسور» (در این طرح 125 اتومبیل در اختیار مشتریان قرار گرفت و نظرات آنان درباره محصول شرکت بدون سانسور انتشار یافت) اشاره کرد.

اگر برنامه بازاریابی به تنهایی قادر به ایجاد تغییر است  و نوآوری واقعی را  در بردارد، دستیابی به  موفقیت در بازار مستلزم استراتژی کسب‌وکاری است که تحت‌تاثیر بازاریابی مناسب است و می‌تواند ذخیره‌سازی را کنترل و انرژی لازم را برای نام تجاری فراهم کند و سیاست بازاریابی  از نوع تاکتیکی را  به اجرا درآورد.

منبع:HBR

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد