درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50332صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 2 شهریور 1401 - 15:07
مدیریت اجرایی چیست و چه جایگاهی در کسب و کارها دارد؟
مدیر اجرایی معمولا چهره اصلی سازمان و برند است و این موضوع شامل حضور در رسانه‌ها و به عهده گرفتن امور مربوط به روابط عمومی سازمان می‌شود. یک مدیر اجرایی مسئول صحبت با رسانه‌ها، اعلام عمومی تغییرات مهم شرکت و حضور در مراسم مرتبط است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هر سازمانی، چه دولتی و چه خصوصی، برای ایجاد رویه‌ها و چشم‌انداز و همچنین اطمینان از پیروی کارکنان از آن‌ها، به گروهی از مدیران نیاز دارد. در راس این تیم مدیریتی، مدیر عامل است که بالاترین مقام اجرایی سازمان به شمار می‌آید و به کمک سایر مدیران نقشی اساسی در رساندن سازمان به اهداف تعیین شده دارد.

مدیر اجرایی مسئول اصلی رشد و پیشرفت کسب و کار است و جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد. در این مقاله به بررسی نقش، وظایف و مسئولیت‌ها و همچنین مهارت‌های مورد نیاز در استخدام مدیر اجرایی می‌پردازیم.


مدیر ارشد اجرایی (CEO)، بالاترین مقام اجرایی در یک شرکت است. به طور کلی، مسئولیت‌های اصلی یک مدیر اجرایی شامل تصمیم گیری درباره چشم‌انداز و آینده شرکت، برنامه ریزی، مدیریت استراتژیک عملیات و منابع سازمان و گزارش‌دهی به هیئت مدیره است.

در بسیاری از موارد، مدیر اجرایی چهره عمومی شرکت است و پیشبرد روابط برون‌سازمانی را برعهده دارد. همچنین، مدیران اجرایی می توانند لحن، چشم انداز و گاهی اوقات فرهنگ سازمان و قوانین رفتار در محیط کاری خود را تعیین کنند.

مدیر اجرایی یک شرکت توسط هیئت مدیره و سهامداران آن انتخاب می‌شود و باید درباره پیشرفت و عملکرد کلی سازمان به هیئت مدیره پاسخگو باشد. استخدام مدیر اجرایی در سازمان های اقتصادی بزرگ، نیازمند حداقل پنج سال سابقه مدیریتی و فعالیت در صنعت مرتبط است.

داشتن مدرک MBA نیز مزیت محسوب می‌شود. در واقع رشته مدیریت اجرایی و mbaمکمل هم هستند و گذراندن دوره های آموزشی یا تحصیل در رشته mba در دانشگاه می‌تواند به بهبود عملکرد یک مدیر اجرایی کمک کند. مدیران اجرایی این امکان را دارند که پس از چند سال فعالیت به مدیر ارشد اجرایی (CEO) ارتقا پیدا کنند.

برای مشاهده جدیدترین فرصت‌های شغلی این حوزه می‌توانید صفحه استخدام مدیر اجرایی را ببینید.

براساس گزارش منتشر شده در مجله هاروارد بیزنس ریویو (Harvard Business review)T می‌توان نقش و جایگاه مدیران اجرایی در سازمان را بهتر درک کرد. در مطلب منتشر شده در این مجله، نحوه صرف وقت مدیران اجرایی براساس یک مطالعه تحلیلی در آمریکا مشخص شده است.

طی این مطالعه مشخص شد که 72 درصد از زمان مدیران عامل در جلسات صرف می‌شود، در حالی که 28 درصد دیگر از این زمان به تنهایی می‌گذرد. علاوه بر این، 25 درصد از زمان مدیران برای روابط، 25 درصد برای بررسی واحد تجاری و بررسی‌های عملکردی، 21 درصد برای تعیین استراتژی و 16 درصد برای فرهنگ و سازمان صرف شده است.

این مطالعه نشان داد که تنها 1 درصد از زمان مدیران اجرایی صرف مدیریت بحران و 3 درصد به روابط با مشتری اختصاص یافته است.


شرح وظایف مدیر اجرایی

نقش و وظایف یک مدیر اجرایی از سازمانی به سازمان دیگر براساس فرهنگ، اندازه سازمان و ساختار آن متفاوت است. اما به طور کلی، وظایف و مسئولیت‌های یک مدیر اجرایی را می‌توان در موارد زیر تعریف کرد:


نظارت بر مسیر استراتژیک سازمان

مدیران رده پایین‌تر، بیشتر بر وظایف روزانه سازمان نظارت دارند، در حالی که یک مدیر اجرایی با در نظر داشتن نتایج فعالیت‌ها، بر هماهنگی و هم‌راستا بودن آن‌ها با مسیر استراتژیک سازمان نظارت داشته و برای برنامه‌های بلند مدت سازمان تصمیم‌گیری می‌کند.


اعمال تغییرات و ارائه برنامه‌ها

پس از ایجاد یک چشم‌انداز بلند مدت، مدیر اجرایی خود و دیگر مدیران را مسئول انجام طرح و برنامه‌ها می‌داند. ایجاد تغییرات معمولا به طور مستقیم به مدیران عملیاتی سپرده می‌شود، اما نظارت بر فعالیت‌ها و اطمینان از همراستا بودن تغییرات با چشم‌انداز بلند مدت سازمان، وظیفه مدیر اجرایی است.


انجام تعهدات رسانه‌ای و روابط عمومی

مدیر اجرایی معمولا چهره اصلی سازمان و برند است و این موضوع شامل حضور در رسانه‌ها و به عهده گرفتن امور مربوط به
روابط‌عمومی سازمان می‌شود. یک مدیر اجرایی مسئول صحبت با رسانه‌ها، اعلام عمومی تغییرات مهم شرکت و حضور در مراسم مرتبط است.


تعامل با دیگر مدیران سازمان

هر چه سازمان بزرگ‌تر می‌شود، افزیش سطوح مدیریت و حضور مدیران میانی در واحدهای مختلف برای کمک به مدیر اجرایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این حالت، مدیر اجرایی به جای نظارت مستقیم بر تمام فعالیت‌های سازمان، می‌تواند به مدیران میانی در نظارت و کنترل بر واحدهای مختلف تکیه کرده و از طریق آن‌ها در جریان پیشرفت فعالیت‌ها و مشکلات موجود قرار بگیرد.


پاسخگویی به هیئت مدیره

اعضای هیئت مدیره، مدیر اجرایی را در برابر عملکرد کلی سازمان مسئول و پاسخگو می‌دانند. مدیر اجرایی اغلب به هیئت مدیره گزارشی شامل بروزرسانی‌های مرتبط با برنامه‌های استراتژیک ارائه می‌دهد و از هیئت مدیره در مورد جهت‌گیری کلی شرکت بازخورد می‌گیرد.


نظارت بر عملکرد کلی سازمان

مدیر عامل در نهایت مسئول عملکرد کلی یک شرکت است. یک مدیر عامل ممکن است معیارهای مالی یا غیرمالی را برای پیگیری نحوه پیش رفتن کارها در نظر بگیرد. مدیران اجرایی معمولاً از کارکنان مستقیم خود گزارش دریافت می‌کنند تا درک سریعی از نحوه عملکرد هر بخش در شرکت و فعالیت‌های استراتژیک لازم پیدا کنند.


تعیین اولویت‌های مربوط به فرهنگ و محیط سازمان

مدیر اجرایی مسئول شکل دهی و ایجاد فرهنگ سازمان است و باید در این موضوع الگوی کارمندان باشد. مدیر عاملی که خودش به فرهنگ سازمان و قوانین تعیین شده در محیط کار پایبند نباشد نمی‌تواند به ایجاد فرهنگ سازمانی کمک کند.
مهارت‌ها و ویژگی‌های مهم مدیر اجرایی

یک مدیر اجرایی برای داشتن بهترین عملکرد، در کنار مهارت‌های تخصصی، نیازمند داشتن یک سری مهارت نرم است. این مهارت‌ها شامل:

توانایی رهبری: یک مدیر اجرایی باید علاوه بر مهارت های مدیریتی، توانایی رهبری و الهام‌بخشی به نیروی انسانی را نیز داشته و به آن‌ها در جهت رسیدن به اهداف فردی و سازمانی یاری برساند.
تفکر انتقادی: تفکر انتقادی یا نقادانه از مهم‌ترین مهارت‌های یک مدیر اجرایی است. داشتن این مهارت به معنی توانایی تفکر منطقی و واضح و همچنین درک ارتباط بین ایده‌ها و مسائل است.
حل مساله: داشتن این توانایی کمک می‌کند تا فرد موقعیت موجود را بهتر بررسی کرده و راه‌حل موثرتری برای شرایط موجود پیدا کند.
مدیریت بحران: مدیریت افراد و پیشبرد امور سازمان همیشه با چالش و بحران همراه است. یک مدیر اجرایی موفق فردی است که با داشتن توانایی مدیریت بحران بهترین واکنش را در شرایط نامناسب از خود نشان می‌دهد.
کار تیمی: توانایی کار تیمی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که نه تنها مدیر اجرایی، بلکه تمام افراد سازمان برای تعامل بهتر و موثرتر با یکدیگر باید داشه باشند.
مهارت‌های کلامی و غیرکلامی: از آنجایی که مدیر اجرایی چهره عمومی شرکت است و در داخل سازمان نیز با هیئت مدیره و دیگر مدیران سروکار دارد، باید توانایی بالایی در برقراری ارتباط و مهارت‌های کلامی و غیر کلامی داشته باشد.

جمع‌بندی

مدیر عامل بالاترین مقام اجرایی سازمان است که نقش مهمی در رسیدن سازمان به اهداف تعیین شده دارد. در این مقاله به نقش مدیر اجرایی، مسئولیت‌ها و مهارت‌های مورد نیاز در استخدام مدیر اجرایی پرداختیم. از آنجایی که مدیر اجرایی اصلی‌ترین نقش را در موفقیت سازمان و کسب و کارها دارد، داشتن تجربه و تخصص کافی، در کنار شناخت بهتر این جایگاه شغلی، اهمیت ویژه‌ای برای پیشبرد بهتر مسئولیت‌های مرتبط با این نقش دارد.

منبع: faradeed.ir
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد