درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 02:54   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50324صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 2 شهریور 1401 - 11:10
کسب درآمد بیش از ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام در ایران
اینستاگرام با ۸۳ درصد در صدر استفاده کسب وکارها قرار دارد که این یعنی بر اساس گزارش مرکز آمار که سال گذشته منتشر شد، هم اکنون حداقل ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند. آن چه مشخص است این که فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط به عنوان یک شبکه سرگرم کننده و تفریحی بلکه به عنوان بستری برای انجام فعالیت های تجاری مطرح است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تعداد کسب و کار ایرانی ها در اینستاگرام بیشتر از واحدهای صنفی واقعی شده، بیش از ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند و سالانه ارزش معاملات در این پلتفرم تا ۳۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

به گزارش شارا به نقل از قدس آنلاین، اینستاگرام یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی بین المللی فیلتر نشده در کشورمان است که هم اکنون بیش از ۴۸ میلیون کاربر ایرانی در آن عضو هستند.

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، طبق آمار در اینستاگرام دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی مجازی در کشور فعالیت دارند که از تعداد واحدهای صنفی واقعی هم بیشتر هستند. در ابتدای آشنایی کاربران ایرانی با اینستاگرام، این پلتفرم فضایی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی بود.

درآمد بیش از ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام

در آن زمان، شاید کمتر کسی تصور می کرد که این پلتفرم بتواند به عنوان یک فروشگاه آنلاین، محلی برای کسب درآمد تعداد قابل توجهی از مردم شود اما حالا شاهد این هستیم که بسیاری از صفحات در اقصی نقاط کشور در حال فروش محصولات کشاورزی، غذایی، صنایع دستی و غیره هستند که باعث شده در کنار تامین مخارج زندگی و ایجاد شغل، از مهاجرت به شهرهای بزرگ هم جلوگیری شود. در این مطلب سعی داریم براساس گزارش های «تکراسافارسی» و «مرکز پژوهشی بتا» از تعداد و سهم مختلف کسب و کارها در اینستاگرام و تعداد افرادی بنویسیم که با استفاده از این پلتفرم صاحب شغل و درآمد شده اند.

مقایسه تعداد واحدهای صنفی مجازی و واقعی

صحبت های دبیر شورای عالی فضای مجازی در شورای اداری استان مازندران در خصوص کسب و کارها در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفت. فیروزآبادی در این جلسه گفته، هم اکنون تنها در اینستاگرام دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی مجازی مشغول فعالیت هستند.

نکته قابل تامل این جاست که براساس گزارش ها این تعداد واحد صنفی مجازی حدود ۱۰۰ هزار از تعداد واحدهای صنفی واقعی در سال ۱۴۰۰ بیشتر است. براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در سال ۱۴۰۰ دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعالیت می کرده که نیمی از آن ها توزیعی و حدود ۱۹ درصد آن ها تولیدی بوده اند. البته برخی کارشناسان براین باورند که تعداد کسب وکارها در اینستاگرام حدود ۵میلیون است که به خاطر تعداد کم دنبال کننده در آمارها لحاظ نشده است.

رشد ۲ برابری تعداد کاربران ایرانی طی ۴ سال

طبق آمار بتا، تعداد کاربران اینستاگرام از ۲۴ میلیون در سال ۹۶ به ۴۸ میلیون در سال ۱۴۰۰ رسیده که به نظر می رسد در این چند ماه که از سال ۱۴۰۱ می گذرد به تعداد این کاربرها افزوده هم شده باشد. با این حال این آمار نشان می دهد این پلتفرم در کشورمان طی چهار سال رشد دو برابری داشته است. در حقیقت بیش از نیمی از جمعیت جامعه ایران در اینستاگرام عضو هستند.

شغل اینستاگرامی در کدام شهر بیشتر رواج دارد؟

گزارش تکراسا که دو روز پیش درباره فعالیت ایرانیان در اینستاگرام منتشر شد، از لحاظ جغرافیایی هم کسب و کارهای مجازی را واکاوی کرده بود. طبق حدسی که می توان زد، تهران با داشتن ۱۰ درصد فروشگاه های اینترنتی در صدر قرار داد. گروه دوم شامل شهرهایی مثل اصفهان، یزد، فارس و قم می شود که بین ۵ تا ۱۰ درصد از فروشگاه های اینستاگرامی در این شهرها قرار دارند. شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور در رتبه سوم جا خوش کرده اند. یعنی با این که تصور می شود که تعداد فروشگاه های آنلاین در مناطق آزاد اقتصادی باید بیشتر باشد، به نظر می رسد که باز زور منطقه آزاد به شهرهای توسعه یافته تر نرسیده و باعث شده که فقط یک تا ۵ درصد از فروشگاه های اینستاگرامی در بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل قرار داشته باشند.

تجارت ۳۲ هزار میلیاردی ایرانی ها در اینستاگرام

بر اساس اعلام مرکز پژوهشی بتا، اصلی ترین حوزه کسب و کاری در اینستاگرام، پوشاک است و بعد از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای مرتبط با آن و بعد از آن مواد غذایی قرار دارد. لوازم ساختمانی و دکور منزل و زیورآلات در جایگاه بعدی و همچنین در انتهای نمودار لوازم خودرو و کسب وکارهای مرتبط با گل و گیاه و حیوانات و در سه عنوان آخر کتاب، موبایل و لوازم الکترونیکی و دیگر کسب و کارها که به تنهایی سهم جدی نداشته اند، قرار دارد.

نکات دیگری که در این گزارش دیده می شود این است که تعداد سفارش ها در فروشگاه های ایرانی اینستاگرام به طور روزانه بین ۳۱۰ هزار تا ۴۷۰ هزار سفارش در نوسان بوده و ارزش هر سفارش هم به طور میانگین ۱۶۰ هزار تا ۱۸۵ هزار تومان بوده است. ارزش معاملات فروشگاه های ایرانی اینستاگرام در سال ۱۴۰۰، ۱۸ تا ۳۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

همچنین این فروشگاه ها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۰ میلیون پست اینستاگرامی را به اشتراک گذاشته اند و این در حالی است که تنها ۴۱ درصد آن ها قیمت محصولات خود را درج کرده اند. جالب است بدانید اگرچه تعداد پیج های پوشاک بیشتر از کیف و کفش بوده اما تعداد فالوئرهای کیف و کفش بیشتر از پوشاک است.

درآمد بیش از ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام

مرکز آمار پیش از این گزارشی منتشر کرد که نشان می داد ۶۵ درصد مردم ایران از شبکه های مجازی و پیام رسان ها استفاده و ۲۰ درصد آن ها (معادل ۱۱ میلیون نفر) از طریق شبکه های مجازی کسب درآمد می کنند. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی وابسته به اینترنت و این شبکه هاست.

نکته مهم تر این که اینستاگرام با ۸۳ درصد در صدر استفاده کسب وکارها قرار دارد که این یعنی بر اساس گزارش مرکز آمار که سال گذشته منتشر شد، هم اکنون حداقل ۹ میلیون نفر از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند. آن چه مشخص است این که فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط به عنوان یک شبکه سرگرم کننده و تفریحی بلکه به عنوان بستری برای انجام فعالیت های تجاری مطرح است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد