درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50268صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 28 مرداد 1401 - 20:30
تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر سلامت روان
پژوهش آکسفورد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که جامعه آماری آن نسبتا بزرگ و قابل اتکا بوده است، چرا که سه غول بزرگ بازی‌های کامپیوتری یعنی سونی سازنده «پلی‌استیشن»، نینتندو سازنده «سوییچ»، و مایکروسافت سازنده «اِکس‌باکس» به محققان اجازه دادند بدون هیچ محدودیتی به مدت شش هفته به داده‌های آنها دسترسی داشته باشند و رفتارهای بازی‌کنندگان را بررسی کنند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| از زمان همه‌گیر شدن بازی‌های کامپیوتری در اواخر دهه هشتاد میلادی، برآوردهای غیر دقیق و عموما بدون پشتوانه پژوهشی علمی مدعی شده‌اند که آنها برای سلامت روان انسان ضرر دارند. بر این اساس، کشورهایی مثل چین و ژاپن برای مدت بازی کامپیوتری در طول روز سقف مجاز تعیین کرده‌اند.
 
 با این وجود، اخیرا پژوهشی نشان داد که بازی‌های کامپیوتری نه تنها ضرر ندارند، که حتی می‌توانند مفید باشند. محققان دانشگاه آکسفورد از طریق بررسی چهل‌هزار بازی‌کننده کامپیوتری شواهدی یافتند که نشان می‌دهد طول مدت بازی هیچ تاثیر منفی بر بازی‌کنندگان نمی‌گذارد.
 
 پرسشنامه‌ای به هر یک از بازی‌کنندگان داده شد که در آن سطح رضایت از زندگی و سطوح احساساتی مانند شادی، غم، خشم و ناامیدی مورد سنجش قرار گرفت. همچنین از آنها پرسیده شد که آیا به دلایل سالمی مانند سرگرمی یا معاشرت با دوستان بازی می‌کنند، یا اینکه موارد «نگران‌کننده‌تر»ی مانند اجبار برای برآوردن اهداف تعیین‌شده توسط بازی آنها را به جلو می‌راند.
 
 پژوهشگران شواهد قطعی پیدا کردند که نشان می‌دهد میزان بازی واقعاً هیچ تأثیری بر تغییرات رفاهی ندارد. آنها دریافتند که «دلایل» بازی کردن بسیار بیشتر از «مدت» بازی کردن بر بهداشت روان بازی‌کنندگان تاثیر می‌گذارد.
 
 به گفته رهبر تیم تحقیقات آکسفورد: «اگر بازی‌کنندگان به خاطر دوست داشتن بازی می‌کردند و نه برای اینکه احساس اجبار می‌کردند، در مجموع احساس بهتری داشتند. امر تعیین‌کننده درباره تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر سلامت روان، رویکرد بازی‌کنندگان در قبال امر بازی کردن است.»
 
 پژوهش آکسفورد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که جامعه آماری آن نسبتا بزرگ و قابل اتکا بوده است، چرا که سه غول بزرگ بازی‌های کامپیوتری یعنی سونی سازنده «پلی‌استیشن»، نینتندو سازنده «سوییچ»، و مایکروسافت سازنده «اِکس‌باکس» به محققان اجازه دادند بدون هیچ محدودیتی به مدت شش هفته به داده‌های آنها دسترسی داشته باشند و رفتارهای بازی‌کنندگان را بررسی کنند.
 
 منبع: وله

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد