درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50243صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 25 مرداد 1401 - 09:39
گزارش نشست هم‌اندیشی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران روابط‌عمومی‌
یوسف نوری در نشست هم‌اندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که در ساختمان شهید رجایی و با حضور روابط عمومی‌های حوزه‌های ستادی و حضور مجازی روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دو دوره در تاریخ تبلیغات وجود دارد، یکی قبل از رنسانس شکل گرفت و یکی دیگر از زمان شکل‌گیری شرکت‌ها و به وجود آمدن روابط عمومی‌ها شکل گرفت.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هم‌اندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، روابط عمومی‌ها را دروازه هر سازمانی دانست و گفت: در دنیا برنامه‌های روابط عمومی‌ها از سایر بخش‌های نهادها و دستگاه‌ها، پررنگ‌تر و سنگین‌تر است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در نشست هم‌اندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که در ساختمان شهید رجایی و با حضور روابط عمومی‌های حوزه‌های ستادی و حضور مجازی روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دو دوره در تاریخ تبلیغات وجود دارد، یکی قبل از رنسانس شکل گرفت و یکی دیگر از زمان شکل‌گیری شرکت‌ها و به وجود آمدن روابط عمومی‌ها شکل گرفت.

 

وی منفعت‌های انسانی را عامل اصلی ارتباطات نام برد و افزود: اغلب نظام‌های سیاسی حاکم بر نقاط مختلف جهان اصل منفعت را سرلوحه خود قراردادند و بنگاه‌های خبری نیز همواره در خدمت نظام‌های سرمایه‌داری است.

نوری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: در اسلام، اصل؛ رضایت خداوند است و در فرآیند تبلیغات نیز باید مصلحت مردم موردتوجه باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها، دروازه هر سازمانی هستند و مردم نیز مشتریان آن هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی روابط عمومی، مردم مداری است، بنابراین گسترش شفاف‌سازی و آرامش بین مردم و هموار ساختن مسیر پیشرفت جامعه از عملکردهای روابط عمومی‌هاست.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید انگاره‌ها را تغییر دهند مثلاً در فرآیند رتبه‌بندی باید فواید اجرای طرح ازجمله ارتقای نظام تعلیم و تربیت ارتقایشان معلمان و سایر مزایای آن مطرح و اطلاع‌رسانی شود.

عضو کابینه دولت مردمی با تشریح خدمات یک‌ساله دولت سیزدهم گفت: بودجه ما از ۹ و ۶ دهم درصد به بیش از ۱۳ درصد رسیده است خدمات بیمه‌ای کارمندان نیز ارتقا یافته و کارهای خوبی نیز در دستور کار دولت است.

وی ادامه داد: این دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد هرچند اجرایی کردن طرح زمان‌بر است اما انشا الله در همین راستا به‌زودی مبالغی به‌صورت علی‌الحساب به‌حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کار بسیار بزرگی است لذا با توجه معیارهایی که قانون تعیین کرده است اجرای آن زمان‌بر است.

وی از تلاش‌های سخنگوی دولت در فرآیند تصویب رتبه‌بندی تقدیر و عنوان کرد: هم دانشگاه‌های ما و هم روابط عمومی‌های ما مأموریت محور شده‌اند لذا سایر بخش‌ها نیز باید چنین باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش در راستای ارتقای فرهنگ جامعه طرح‌های خوبی را در یک سال اخیر اجرایی کرده است که آخرین آن برگزاری سوگواره احلی من العسل بود و در سطح بسیار وسیعی از کشور و با حضور انبوه دانش آموزان اجرا شد.

وی ادامه داد: ضروری است از ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت بیش‌ازپیش استفاده کنیم و در همه برنامه باید پیوست فرهنگی و بخشی از آن پیوست رسانه ای داشته باشیم.

عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در دنیا برنامه‌های روابط عمومی‌ها از سایر بخش‌های نهادها و دستگاه‌ها، پررنگ‌تر و سنگین‌تر است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع گفت: در برابر رسانه‌های ما، همواره رسانه‌های دشمن تلاش کرده‌اند تا حقایق و دستاوردها را وارونه جلوه دهند بنابراین ضروری است رسانه‌های داخلی قوی عمل کنند.

نوری افزود: در خصوص نتایج کنکور امسال تبلیغات رسانه‌های ما ضعیف بود لذا رسانه‌های مخالف موفقیت‌های مدارس دولتی را به‌عنوان موفقیت مدارس غیردولتی به جامعه معرفی کردند؛ بنابراین ابن موضوع‌های موردتوجه قرار گیرد


علی بهادری جهرمی در نشست با مدیران روابط‌عمومی‌ آموزش‌وپرورش؛
آموزش حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزان ضرورت دارد / رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است


علی بهادری جهرمی در نشست هم‌اندیشی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و وزیر آموزش‌وپرورش با مدیران
روابط‌عمومی حوزه‌های ستادی و استانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه رسانه آموزش‌وپرورش ۱۶ میلیون دانش‌آموز است، تأکید کرد: حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی به دانش آموزان، آموزش داده شود.

علی بهادری جهرمی بابیان این‌که در دوره دانش‌آموزی، عضو مجلس دانش‌آموزی بوده است و در آن زمان به‌عنوان نمایندگان دانش آموزان به دیدار رئیس‌جمهور وقت هم رفته بودند، اظهار کرد: بسیاری از آموخته‌های افراد از دوره دانش‌آموزی است و بخش زیادی از توانمندی‌های ما در بزرگ‌سالی، مرهون زحمات و تلاش‌های معلمان است. معلمان رسالت بزرگ و سنگینی در تربیت دانش آموزان دارند و با سعه‌صدر، بزرگواری و به‌تدریج دانش را بدون کاهش علاقه و انگیزه دانش آموزان به آن‌ها منتقل می‌کنند.

وی بابیان اینکه خداوند پیام‌آوران و رسولان خویش را از بین انسان‌ها انتخاب کرده است، زیرا این کار اثرگذاری بهتری دارد و این موضوع در توسعه روابط عمومی‌ها می‌تواند راهگشا باشد، اظهار کرد: بهتر است تا کار تبلیغی و رسانه‌ای در آموزش‌وپرورش از سوی خود دانش آموزان باشد و هر دانش‌آموز می‌تواند یک رسانه برای آموزش‌وپرورش باشد و از آن‌ها می‌توان به‌عنوان شبکه اطلاع‌رسانی اصلی آموزش‌وپرورش استفاده کرد، لذا باید برای استفاده از این ظرفیت هدف‌گذاری کرد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با طرح این موضوع که علی‌رغم آمارهایی که در حوزه روابط‌عمومی‌ و اطلاع‌رسانی داده می‌شود و همه آن‌ها نشان از کار خوب و فعالیت‌های روابط عمومی‌ها دارد، اما باید پرسید در ورای این‌همه فعالیت چه مفهوم و موضوعی قرار است به مخاطبان منتقل شود، گفت: رسالت آموزش‌وپرورش تعلیم و تربیت است، لذا یکی از مشکلات جامعه ایرانی عدم آموزش حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی است به‌طوری‌که افراد آن‌قدر توانمند شوند تا در یک زندگی اجتماعی، مسائل مهم و مهم‌تر را از هم تشخیص و بر همین اساس مطالبه داشته باشند و بتوانند تصمیم بگیرند که هزینه‌های عمومی صرف تمامی مسائل نشود و درنتیجه آن و به دلیل محدودیت منابع هیچ مسئله‌ای به نتیجه نرسد، بلکه با همفکری جامعه و تشخیص مسائل مهم و مهم‌تر و باوجود محدودیت منابع، اولویت حل مسائل مشخص شود که این موضوع نیازمند این است که جامعه دارای دانش حکمرانی باشد.

بهادری جهرمی ادامه داد: به دلیل اهمیت آموزش‌های دوران کودکی و نقش مهم و ماندگار آن‌ها در دوران بزرگ‌سالی، آموزش‌وپرورش باید حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهد. کودکان ما باید در ساحت‌های مختلف زندگی ازجمله زندگی اجتماعی مهارت داشته باشند و این مهارت در هر مرحله‌ای از سن آن‌ها ارتقا یابد و یکی از بزرگ‌ترین متولیان این آموزش‌ها، نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی افزود: تصمیم‌های دولت در مورد بسیاری از مفاهیم مانند شفاف‌سازی، دولت هوشمند، نسخه‌نویسی الکترونیکی و ... بر اساس واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی گرفته‌شده است و دانش آموزان به‌عنوان بخشی از جامعه باید بتوانند دلیل اتخاذ این تصمیم‌ها را بررسی، ارزیابی و اولویت‌بندی کنند که کدام موضوع و تصمیم باید سریع‌تر اجرا شود و چه موضوعی می‌تواند با تأخیر بیشتری در کشور انجام شود. آموزش‌وپرورش برای ورود به این آموزش‌ها، می‌تواند با برگزاری رویدادهای حل مسئله، جشنواره و مسابقات، دانش آموزان را برای شرکت در این برنامه‌ها ترغیب نماید و کودکان با شرکت در این برنامه‌ها، تشویق به تحقیق در مورد موضوعات مختلف می‌شوند و این تحقیق‌ها منجر به افزایش دانش آنان در حوزه حکمرانی و واقعیت‌های زندگی اجتماعی می‌شود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: کودکان و نوجوان سرشار از استعداد هستند و بااستعدادهایشان می‌توانند اتفاقات خوب که در کشور و در حوزه‌های مختلف می‌افتد را از نگاه و ذهن خلاق خودشان به تصویر کشیده یا مطلبی مناسبی بنویسند.

وی با اشاره به اینکه انتشار اخبار خوب یکی از وظایف روابط عمومی‌ها است تا مردم از اتفاقات خوبی که در کشور می‌افتد، مطلع شوند، تصریح کرد: یکی از اهداف رسانه‌های خارجی سرکوب اخبار خوب در کشور است، لذا روابط عمومی‌های آموزش‌وپرورش با آموزش کودکان و نوجوانان می‌توانند اخبار خوبی که در محیط زندگی آن‌ها اتفاق می‌افتد را منتشر کنند و در این مسیر با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات دانش آموزان را تشویق به حضور در این مسابقات نمایند.


رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ در نشست هم‌اندیشی با سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت؛
شبکه سازی اصلی ترین راهکار برای انتقال صحیح و سریع اطلاعات


رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران روابط عمومی حوزه‌های ستادی و استانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این که یکی از راهکارهای مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ آموزش و پرورش، شبکه سازی است، اظهار کرد: با شبکه سازی در آموزش و پرورش اطلاعات را به طور صحیح و سریع منتقل می کنیم.

مصطفی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان نظام بنیادی در شکوفایی استعدادهای جوانان و پرورش نسل آینده با هدایت انتقال فرهنگ و بنیان ارزشی جامعه، گرانبهاترین سرمایه کشور است و نقش یکتایی را در سرمایه داری اجتماعی ایفا می کند، اظهار کرد: عرصه تعلیم و تربیت تحت تکفل وزارت آموزش و پرورش از مهمترین زیر ساخت های تعالی همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته و تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران از جمله احیای تمدن عظیم اسلامی است.

وی با اشاره به بیانیه ارزش های این مرکز گفت: موازین، آموزه ها و شعائر اسلامی؛ آرمان ها، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی؛ آرمان گرایی و حفظ فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی؛ تعهد و اهتمام در عمل و پیاده سازی اسناد بالادستی؛ تعهد و اهتمام در عمل به تحقق اسناد تحولی شامل سند تحول دولت مردمی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ تقویت شان و منزلت آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و مقام معلم؛ اطلاع رسانی جامع، مسئولانه، خیرخواهانه، منصفانه و شفاف؛ رعایت حقوق شهروندی، اصل مردمداری و پاسخگویی با حفظ مصالح و منافع عمومی؛ اصل اقناع و تبیین در هدایت افکار عمومی و ارتباطات درون و برون سازمانی؛ از جمله موارد مهم در بیانیه ارزش های این مرکز است.

بابایی ادامه داد: تبیین سیاست ها و عملکرد های وزارت آموزش و پرورش اقناع سازی جامعه هدف؛ ارتقا جایگاه آموزش و پرورش و تبدیل آن به یک موضوع ملی و تقویت منزلت معلمان از ماموریت های مهمی است که این مرکز خود را ملزم به پیگیری آن می داند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ وزارت آموزش و پرورش گفت: به عنوان راهبردهای کلان این مرکز به دنبال اصلاح ، ارتقا و تغییر نگرش به آموزش و پرورش؛ آگاه سازی عمومی و اقناع افکار عمومی برای ایجاد عزم ملی و امید جهت همراهی؛ مشارکت مردم و نخبگان با اهداف عالی آموزش و پرورش؛ تقویت و نهادینه سازی روحیه امید و خودباور در دانش آموزان و معلمان و ایجاد رویکردهای نوین در امر مشارکت پذیری و برقراری نظام جامع پاسخگویی و اطلاع رسانی است.

وی نظام آرایش رسانه ای از دیدگاه مراکز اطلاع رسانه ای و روابط‌عمومی‌ را بر چهار محور: میان دستگاهی، برون دستگاهی، درون دستگاهی و ساختار داخلی دانست و اظهار کرد: هر یک از این محورها به اجزای کوچکتری تقسیم می شوند و بر همین اساس برای هریک از این اجزا برنامه ریزی های جداگانه ای تهیه کرده ایم.

بابایی با اشاره به اهمیت مفهوم شبکه سازی در روابط‌عمومی‌ و به کار گیری آن به عنوان یک راهکار اظهار کرد: یکی از راهکارهای مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی‌ آموزش و پرورش برای انتقال سریع و صحیح اطلاعات، شبکه سازی است، لذا در درون دستگاه و بخش های مختلف اقدام به شبکه سازی کرده ایم به طوری که یک اتفاق و خبر به سرعت در بخش های مختلف این شبکه منتشر می شود و ذی نفعان حادثه و خبر، با ارائه اطلاعات درست و دقیق از آن رخداد به ایجاد و شکل گیری یک روایت درست کمک می‌کنند و این روایت صحیح با پخش در شبکه و تواتر آن، از متن به اصل تبدیل می شود به طوری که سایر اخبار نادرست را در حاشیه قرار می دهد؛ بنابراین با شبکه سازی در آموزش و پرورش اطلاعات را به طور صحیح و سریع منتقل می کنیم

شایان‌ذکر است تعدادی از مسئولان روابط عمومی به نمایندگی از جامعه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های سراسر کشور به ارائه گزارش عملکرد پرداختند و پیشنهاد‌هایی را نیز ارائه کردند

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد