درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 11:31   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5019صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 15 شهریور 1392 - 22:34
نکات مهم برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی
مترجم: زهرا آزموده - مهارت برقراری ارتباط به معنی بیان کامل یک مفهوم نیست، بلکه عبارت است از توانایی شما در برقراری ارتباط با افراد و تغییر نگرش آنها تا به نتیجه‌ای  که در ذهن دارید، برسید.
  

شارا- کوین موری نویسنده و محقق، برای کتاب جدیدش با عنوان «زبان رهبران» تعدادی مصاحبه با صاحبان کسب‌وکارهای برتر و مدیران بخش‌های دولتی جمع‌آوری کرده است.
این مطالعه نشان داد، همگی رهبران  در مورد ضرورت اهمیت مهارت‌های ارتباطی اتفاق نظر دارند.
این نتایج  بر حسب آرا در پنج بخش تقسیم‌بندی شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:
در جایگاه پنجم، با 9 درصد آرا، رهبران همگی اتفاق‌نظر داشتند که باید به این نکته توجه داشت که یک سخنران خوب بودن خیلی دارای اهمیت است و مدیران هرگز نباید از تلاش برای پیشرفت در این عرصه دست بردارند.
شما به عنوان یک رهبر، همواره باید مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا دهید. وقتی در یک سازمان تعدادی افراد را رهبری می‌کنید، بهتر است که شنونده خوبی برای آنها باشید، همچنین در برگزاری جلسه‌های بهره‌وری موثر واقع شوید و افراد را برای اجرای بهتر آموزش بدهید.


همچنین هر چقدر در جایگاه بالاتری قرار گیرید، احتمال رویاوریی با رسانه‌ها، سخنرانی کردن، صحبت با وزرا و مقامات دولتی و ارتباط با سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد. این موارد به آموزش حرفه‌ای و تمرینات مداوم احتیاج دارد و اصول هدایت شما باید به گونه‌ای باشد که تنها با تمرین کردن از یک سخنران خوب به عالی تبدیل شوید.


در جایگاه چهارم، با 11 درصد آرا، مهم‌ترین ضرورت برای رهبران، دیده شدن عنوان شد. مدیران باید به این موضوع توجه داشته باشند و اطلاعیه  دیدار با افراد در جلسات آتی باید همواره روی میز باشد.
رهبران باید راه‌هایی پیدا کنند که بیشتر دیده شوند و مطمئن شوند که هرکسی که از سازمان می‌گذرد و صدای آنها را می‌شنود، بداند که آنها چه می‌خواهند بگویند. سخنرانی کار رهبران است و افرادی که در سخنرانی‌ها حضور ندارند باید به شخصه جلسات را پیگیری کنند. مساله مهم دیگر در این مورد تکرار است تا اطمینان کامل حاصل شود که همه افراد  نظرات مدیران را شنیده و درک کرده‌اند.


در گام بعدی شما  نیاز دارید که روی مخاطبانتان تمرکز کنید، به آنها خوب گوش کنید و با ایجاد تعامل، پیام درست را به آنها برسانید. زیرا این موضوع در این نظر سنجی در جایگاه سوم قرار گرفت و بالغ بر 14 درصد رهبران بر این باور بودند که برقراری ارتباط موثرغیرممکن است مگر اینکه سخنرانان تمامی مخاطبان را به وضوح در ذهن خود داشته باشند. این به این معنی است که در ابتدای جلسه به مسائل و نگرانی‌های حاضران در جلسه به خوبی گوش دهید، باید یاد بگیرید که به مخاطبانتان اطمینان دهید. گوش کردن خود اغلب باعث ایجاد انگیزه می‌شود.


دومین نکته مهم که توسط 20 درصد از رهبران اعمال می‌شود اهمیت تاثیر نگاه، ارزش‌ها و رسالت سخنران است.
از دیدگاه نظامی هدف سخنران بسیار حساس و دارای اهمیت است، رهبری در این موقعیت به صورت واضح و شمرده بیان می‌کند که دقیقا به دنبال دست یافتن به چه چیزی هستیم، به طوری که به افراد کمک می‌کند تا هدف شان را بفهمند و نقششان را در کارشان به خوبی بدانند.


نگاه موفقیت‌آمیز با هدف استوار و آزادسازی ارزش‌ها همراه است، این موارد مانند چارچوبی چگونگی تصمیم‌گیری و عملکرد را در سازمان نشان می‌دهند. در این شرایط افراد به سادگی مسوولیت‌هایشان را درک می‌کنند و به یاد می‌سپردند و با انگیزه انجامشان می‌دهند. وقتی فردی در سازمان توان تصمیم‌گیری را دارد سرعت عمل بیشتری دارد و در راه رسیدن به هدف خلاقانه عمل می‌کند.


نکته بسیار مهم که توسط 45 درصد رهبران نیز بارها بیان شد، این است که شما قبل از اینکه بتوانید یک رابط قوی برای دیگران باشید باید بتوانید با خودتان ارتباط برقرار کنید.
برای تشویق دیگران باید بتوانید موقعیت خودتان را به آنها نشان بدهید تا افراد بتوانند ارتباط بهتری با شما برقرار کنند و  به این صورت  عملکرد بهتری داشته باشند. شما باید مورد اعتماد آنها باشید و سعی کنید که همیشه بدون نقص رفتار کنید.


مهارت برقراری ارتباط به معنی بیان تکنیکی و کامل یک مفهوم نیست، بلکه عبارت است از توانایی شما در برقراری ارتباط با افراد و تغییر نگرش افراد تا به نتیجه‌ای  که در ذهن دارید، برسید.
بنابراین یک مدیر باید در ابتدا به کار و هدف خود ایمان داشته باشد. زیرا وقتی خودتان به طور کامل راضی نباشید، نمی‌توانید افراد را هم قانع کنید. علاقه از دانستن بر می‌آید، با ایجاد یک ارتباط سالم، کارمندان می‌دانند که چرا باید یک  کار انجام شود؟ چرا آن دارای اهمیت است؟ چطور می‌توانند آن را انجام دهند؟ و چه ارزش‌هایی برای شما در انجام این کار مهم‌تر هستند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد