درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 06:08   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50176صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 19 مرداد 1401 - 09:24
دبیر عکس کیست و چه وظایفی دارد؟
مترجم: کیوان نیک طبیعت - یک تصور غلط رایج درباره‌ی دبیران عکس این است که آنها عکاس هستند. برخلاف دبیران مجلات، که معمولاً برای مجله می‌نویسند، به ندرت پیش می‌آید که دبیران عکس برای مجله‌شان عکاسی کنند. در عوض، دبیران عکس درباره‌ی تصاویر می‌اندیشند. این یعنی که آنها درباره‌ی این که چه عکس‌هایی استفاده شوند و چطور متن همراه‌شان را کامل کنند با دبیران ایده‌هایی را در میان می‌گذارند. سپس به دنبال استخدام عکاس درست برای این کار می‌گردند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دبیر یا ادیتور عکس (photo editor) بر عکس‌هایی که در یک مجله منتشر می‌شوند نظارت دارد و معمولاً مهمترین شخص برای برقراری ارتباط با عکاسان و استخدام آنهاست. دبیران عکس همچنین برای روزنامه‌ها و سایر نشریاتی که حامل عکس هستند کار می‌کنند. اما کار دبیر عکس مهمتر از چیزی است که شاید در ظاهر به نظر برسد چرا که کار آنها معمولاً از نظرها پنهان است.

کار واقعی یک دبیر عکس ایجاد تجربه‌ای تمام و کمال و غنی برای خواننده یا مشتری است—ارتقاء تجربه‌ی مخاطب از نظر بصری. این کار فرق چندانی با جهان هنر آشپزی ندارد: بهترین سرآشپزها آنهایی هستند که به شما می‌گویند «شما اول با چشمان‌تان می‌خورید.»

یک تصور غلط رایج درباره‌ی دبیران عکس این است که آنها عکاس هستند. برخلاف دبیران مجلات، که معمولاً برای مجله می‌نویسند، به ندرت پیش می‌آید که دبیران عکس برای مجله‌شان عکاسی کنند. در عوض، دبیران عکس درباره‌ی تصاویر می‌اندیشند. این یعنی که آنها درباره‌ی این که چه عکس‌هایی استفاده شوند و چطور متن همراه‌شان را کامل کنند با دبیران ایده‌هایی را در میان می‌گذارند. سپس به دنبال استخدام عکاس درست برای این کار می‌گردند.

اما کار در اینجا پایان نمی‌یابد. کار دبیر عکس همچنین شامل تعیین و سازماندهی مأموریت‌ها و تأیید و پذیرش عکس‌هاست. آنها همچنین با انتخاب، ویرایش و چینش عکس‌ها سروکار دارند و نیز بحث بر سر میزان دستمزد، حقوق عکس‌ها و گرفتن مجوز برای عکاسی. به‌عنوان مثال، اگر قرار است یک جلسه‌ی عکاسی در استرابری فیلدز در سنترال پارک نیویورک برگزار شود، این وظیفه‌ی دبیر عکس است که مجوز عکاسی را از مسئول آنجا اخذ کند.

مهارت‌های لازم

اگرچه دبیران عکس عملاً عکاسی نمی‌کنند، اما باید همه چیز را درباره‌ی عکاسی بدانند. آنها باید حس تجاری قوی‌ای داشته باشد (برای مذاکره و برقراری ارتباط) و لازم است ارتباط‌های گسترده‌ای با اهالی این صنعت شکل دهند. چرا که آنها باید بدانند چه عکاسی بهترین گزینه برای یک کار خاص است.

به‌عنوان مثال، اگر هدف گرفتن عکس‌های مختلف از یک خانواده است، احتمالاً یک عکاس خانواده مورد نیاز خواهد بود که بسیار متفاوت از عکاسی از محصولی مثل شامپو است. عکاسی از محصولات با عکس‌های مُدی که با متنی درباره‌ی شَنل همراه می‌شوند بسیار متفاوت است. همچنین، اگرچه شاید بهترین عکاس مد در کار خود را بشناسید، اما ممکن است او در جای دیگری مشغول باشد بنابراین باید همیشه فهرست بزرگی از اسم‌ها برای مراجعه در دست داشته باشید.

عوامل برتری یک دبیر عکس

علاقه‌ی عمیق به عکاسی و این صنعت مهمترین عامل است، چرا که این صنعت بسیار رقابتی است و اگر دل‌تان با آن نباشد خیلی راحت از پا می‌افتید. همچنین باید انعطاف‌پذیر و سرسخت باشید چرا که گاهی اوقات ممکن است ایده‌هایتان مورد پسند دبیران واقع نشوند. ممکن است نگاه خیلی خوبی داشته باشید اما در موقع ضرورت نیاز خواهید داشت که ایده‌هایتان را دوباره مورد ارزیابی قرار داده یا تغییرشان دهید.

‌پی‌نوشت
دستمزد دبیر عکس بسته به میزان تجربه متغیر است. در سال ۲۰۰۹ دستمزد متوسط سالانه برای یک دبیر عکس با پنج سال سابقه کار در حدود ۴۶ هزار دلار بوده است (منبع).

 

منبع: www.akkasee.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد