درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:26   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50175صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 18 مرداد 1401 - 09:24
پنج اشتباه رایج عکاسان در شروع کسب و کار عکاسی
مترجم: کیوان نیک طبیعت - بسیاری از عکاسان پس از مواجه شدن با موانع، سختی‌های کار را درک می‌کنند و بسیاری با شکست مواجه می‌شوند. من همه‌ی این اشتباهات را کرده‌ام و می‌خواهم با در میان گذاشتن ۵ اشتباه رایج عکاسان وقتی که می‌خواهند عکاسی را از سرگرمی به حرفه‌شان تبدیل کنند، در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آیا به عکاسی علاقه دارید و به این فکر هستید که آن را به حرفه تمام‌وقت‌تان تبدیل کنید؟ این یک هدف عالی است، و اگر چه شاید هیجان‌انگیز به نظر برسد اما باید گفت که راه‌اندازی کسب و کار عکاسی با دنبال کردن عکاسی به‌عنوان سرگرمی بسیار متفاوت است.

بسیاری از عکاسان پس از مواجه شدن با موانع، سختی‌های کار را درک می‌کنند و بسیاری با شکست مواجه می‌شوند. من همه‌ی این اشتباهات را کرده‌ام و می‌خواهم با در میان گذاشتن ۵ اشتباه رایج عکاسان وقتی که می‌خواهند عکاسی را از سرگرمی به حرفه‌شان تبدیل کنند، در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید.

اشتباه ۱: داشتن انتظارات غلط

بله، ممکن است به عکاسی علاقه داشته باشید و کارتان درجه‌یک باشد. شاید دوستان و خانواده‌تان از شما بپرسند که چرا هنوز شروع نکرده‌ای. آزادی عمل بهترین بخش از هر کار خلاقانه‌ای است… البته کاری که به‌عنوان سرگرمی انجام می‌شود!

وقتی عکاسی تبدیل به شغل‌تان می‌شود، کار شما دیگر فقط هنر نیست، بلکه باید خدمات ارائه دهید. مشتریان شما انتظارها و نیازهایی دارند که شما به‌عنوان عکاس وظیفه دارید که با گرفتن دستمزد آنها را برآورده سازید. واقعیت این است که بخش قابل توجهی از آزادی عمل‌تان برای خلق چیزی که دوست دارید را از دست می‌دهید. مشتریان شما را بر اساس کارهای قبلی‌تان استخدام می‌کنند و توقع دارند سبک کاری‌تان را برایشان تکرار کنید. تنها نام‌های خیلی جاافتاده در عکاسی می‌توانند آزادی عمل کاملی برای خلاقیت داشته باشند، که حتی همین مورد هم کمیاب است.

اگر صرفاً از گرفتن عکس لذت می‌برید، شاید بهتر باشد آن را به‌عنوان سرگرمی و کار ذوقی انجام دهید. علاقه همیشه نباید تبدیل به حرفه شود. صرفاً می‌توانید برای لذت بردن خودتان عکاسی کنید و این کاملاً قابل قبول است.

اشتباه ۲: عدم تمرکز روی یک حوزه کاری

شاید شغل عکاسی داشته باشید اما به بسیاری از حوزه‌های عکاسی هم علاقه‌مند باشید. شاید همه کار بکنید، از عکاسی مراسم ازدواج گرفته تا عکس تبلیغاتی و عکس خیابانی. اما برای موفق شدن، اکیداً توصیه می‌کنم که تنها روی یک ژانر متمرکز و متخصص شوید.

در موردش فکر کنید. این صنعت پر است از عکاسان فوق‌العاده بااستعدادی که در حوزه‌های بسیار تخصصی کار می‌کنند. اگر وقت و انرژی‌تان را در ژانرهای مختلف پخش کنید احتمالاً دیگر وقت کافی برای بزرگ شدن در یکی از این حوزه‌ها را نخواهید داشت. مشتریان بهترین‌ها را می‌خواهند و می‌خواهند بهترین باشند، و شما باید در آن حوزه زمان زیادی را سرمایه‌گذاری کنید. در هر حوزه‌ای، چه عکاسی عروسی باشد، عکاسی خوراک، عکاسی مُد و حتی عکاسی از ماشین، باید فوق‌العاده و خاص باشید و بتوانید برنده‌ی رقابت شوید.

اشتباه ۳: عدم درک مخاطب

درک خواسته‌ها و ارزش‌های مخاطبان و بازار هدف برای فروش خدمات‌تان به آنها حیاتی است. به‌عنوان مثال، عکس‌های مطلوب یک زوج مذهبی به‌طرز قابل توجهی با عکس‌های مد نظر یک زوج جوان ماجراجو فرق می‌کند. رویکردتان در قبال هر یک از این زوج‌ها باید کاملاً متفاوت باشد.

اگر می‌خواهید زوجی را برای عکس‌های نامزدی رزرو کنید بهتر است عکاسی مد در مجلات را نشان‌شان ندهید. به همین طریق، عکس‌های تبلیغاتی ماشین شما به درد خانواده‌ای که به دنبال پرتره هستند نمی‌خورد. وقت بگذارید تا متوجه شوید مخاطبان‌تان چه می‌خواهند و پیام‌تان را با راه حل آنها تطبیق دهید.

اشتباه ۴: گم شدن در مسائل فنی

وقتی بر جنبه‌های فنی عکاسی تمرکز می‌کنیم، به‌هنگام بد پیش رفتن کارها بیشتر تمایل داریم روی آنها تکیه کنیم. به‌علاوه، سعی می‌کنیم خدمات‌مان را با به رخ کشیدن امکانات فنی دوربین‌ها و کارمان بفروشیم. این یعنی «فروش امکانات» و خودنمایی با تجهیزات گران یا بوکه‌های خاص‌مان. البته نگران نباشید، احتمالاً همه ما از این کارها کرده‌ایم.

وقتی این کار را می‌کنیم، قابلیت‌مان برای ارتباط احساسی با مشتری‌ها را از دست می‌دهیم. آنها با عکس‌ها نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند چرا که عکاسی را به‌همان شیوه‌ای که ما به‌عنوان عکاس می‌بینیم نمی‌بینند. مشتری‌های شما برای بیشترین تعداد مگاپیکسل یا تکنیک‌های نورپردازی‌تان آنجا نمی‌آیند. آنها چیز متفاوتی می‌خواهند که موضوع آخرین مبحث‌مان است.

اشتباه ۵: عدم شناخت محصول

این روزها، هر کسی می‌تواند عکس بگیرد، بنابراین گفتن این که این تنها کاری است که انجام می‌دهید کفایت نمی‌کند. در واقع، شما دارید توانایی‌تان در تبدیل ارزش‌های مشتری‌تان به عکسی که می‌توانند از آن استفاده کنند را می‌فروشید.

یک تبلیغات‌چی به‌دنبال راهی برای بیان بصری پیام برند خود است. به‌همین منوال، مشتریان عکس عروسی به‌دنبال ثبت خاطرات‌شان و آویختن آنها روی دیوار هستند. عکس و قابلیت‌های فنی شما صرفاً ابزاری برای دست‌یابی به این اهداف هستند.

جمع‌بندی

امیدوارم از توضیح پنج اشتباه رایج عکاسان در شروع کسب و کار عکاسی استفاده کرده باشید. با آگاهی از این اشتباهات و پرهیز از آنها هنگام شروع شغل عکاسی می‌توان به‌مقدار زیادی در وقت و انرژی صرفه‌جویی کرد.

به‌شخصه خودم تمام این اشتباهات را مرتکب شده‌ام، بنابراین در قبال آنها خاطر جمع باشید چرا که کاملاً از دل تجربه بیرون آمده‌اند. عکاسی شغل بسیار خوبی است اما برای موفقیت در آن باید چالش‌های منحصربه‌فردش را درک کرد.

منبع: www.akkasee.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد