درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 12:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50113صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 8 مرداد 1401 - 20:58
برای راه‌حل‌ها مشکل پیدا کنید
مردم کمتر درباره نظریه TIPS در حل چالش‌ها شنیده‌اند. دلیل این است که این نظریه توسط یک مهندس در اتحاد جماهیر شوروی به نام گنریچ آلتشولر توسعه یافته است. با این حال، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بعضی شرکت ها از این نظریه استفاده کرده اند. سامسونگ یکی از آن ها و نمونه ای خوب در این زمینه است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چارچوب های متنوعی برای یافتن محصول یا ایده استارتاپی وجود دارد. فوربز در مقاله ای تلاش کرده از یک چارچوب تازه در این باره بگوید. چارچوبی که کمتر درباره آن شنیده اید.

این چارچوب از دل نظریه TRIZ And TIPS استخراج شده است. این نظریه مجموعه ای از روش ها برای حل یا بهبود مشکلات، یافتن و حل تناقض ها را ارائه می کند. درواقع این نظریه می گوید روش هایی یکسان برای حل مشکلات فنی و تناقض های متفاوت وجود دارد. در این نظریه، کاربران برای حل یک مشکل خاص، در گام نخست آن مشکل را در یک چارچوب کلی کوچک ارزیابی می کنند. بعد تلاش می کنند آن مشکل کلی را با روش های مناسب اما معمول حل کنند. پس از انجام این کار، آن ها مشکل را به موقعیت خاصی که در آن ایجاد شده باز می گردانند و تلاش می کنند راه حل پیدا شده را، اجرا کنند.

به عبارت ساده تر، این نظریه بر این فرض استوار است که هر مشکلی که هر فردی، در هرجایی و هر زمانی به آن بر می خورد، راه حلی وجود دارد و آن راه حل پیشتر پیدا شده است. فوربز در توضیح بیشتر، به نحوه سفارش غذا در سال های گذشته اشاره می کند. مردم در گذشته باید برای خرید پیتزا به پیتزا فروشی زنگ می زدند و با یک نفر صحبت می کردند و سفارش می دادند. بعضی اوقات این کار غیرممکن بود، به ویژه در روزهای جمعه. دلیل این بود که اپراتور در پیتزافروشی نمی توانست با بیش از یک نفر صحبت کند.

 

راه حل این مشکل ساده به نظر می رسید. رستوران ها چند اپراتور استخدام کردند. اما در واقع، بهترین ایده عدم وجود اپراتور در پیتزافروشی ها و ثبت سفارش توسط خود مشتریان بود. پس از گذشت سال ها، بالاخره یک نفر این مشکل را در رستوران ها دید و اپلیکیشن هایی برای سفارش و تحویل غذا ایجاد شد.

مردم کمتر درباره نظریه TIPS در حل چالش‌ها شنیده‌اند. دلیل این است که این نظریه توسط یک مهندس در اتحاد جماهیر شوروی به نام گنریچ آلتشولر توسعه یافته است. با این حال، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بعضی شرکت ها از این نظریه استفاده کرده اند. سامسونگ یکی از آن ها و نمونه ای خوب در این زمینه است.

استفاده از رویکرد TIPS برای استارتاپ ها

یکی از نکته های اساسی در نظریه TIPS تعریف این نظریه از سیستم های ایده آل است. در این نظریه سیستم ایده آل، سیستمی است که وجود ندارد، اما وظایفش را به درستی انجام می دهد. ماکسیم بابیچ، موسس Spdload در فوربز می گوید «ممکن است الان فکر کنید می خواهم بگویم ویژگی های محصول را کوچک کنید تا به ارزش بیشتری برسید، اما منظور من این نیست. نکته هیجان انگیز این است که بسیاری از محصولات موفق، ویژگی های بسیاری داشتند. عرضه کنندگان این محصولات نه تنها از ویژگی ها کم نکردند بلکه به آن افزوده اند. این برخلاف یک سیستم ایده آل در نظریه TIPS به نظر می رسد. پس مشکل چیست؟».

نکته مهم این است که این محصولات با همه ویژگی هایشان توانستند زمان استفاده و اجرای عملیات را کم کنند. به عبارت ساده تر، در نسخه اولیه از یک محصول، کاربر باید یک ساعت زمان برای انجام کار اختصاص می داده اما در نسخه دوم، این زمان به 10 دقیقه کاهش یافته است. در نسخه سوم، به طور تقریبی زمان خاصی به انجام کاری اختصاص نیافته و این نتیجه به کمک هوش مصنوعی به دست آمده است. نسخه سوم، محصولی ایده آل از دید مشتریان است چراکه بدون صرف زمان، کاری که لازم است انجام می شود. نکته قابل توجه اینکه در مورد محصولاتی که به نوعی، به عنوان قاتل زمان اشخاص شناخته می شوند، مثل تیک تاک، نتفلیکس، اینستاگرام و ... نظریه TIPS راهگشا به نظر نمی رسد.

پیدا کردن مشکلات با راه حل های شناخته شده

نکته جالب درباره نظریه TIPS یافتن راه حل مشکلات است، اما در استارتاپ ها مشکلات را پیدا می کنند تا حل کنند. باتوجه به این رابطه، موسس استارتاپ می تواند مسیر را برعکس حرکت کند. آن ها می توانند براساس نظریه TIPS، راه حل های شناخته شده را پیدا کنند و از این راه حل ها برای حل مشکلات استفاده کنند. روش سریع و ارزان برای توسعه محصولات با ارزش، داشتن چیزی برای اعتبارسنجی سریع ایده هاست. یک نمونه در این زمینه، کارخانه تسلاست. این شرکت هیچ خودروی مدرنی را اختراع نکرده بلکه این خودروها را به عنوان راه حلی برای پایان یافتن بحران انرژی و آلودگی زیست محیطی در جهان ارائه کرده است.


 

منبع: tccim
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد