درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4999صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 14 شهریور 1392 - 16:41
احمد مسجدجامعی: در فضای بسته اطلاع رسانی «شایعه» جایگزین «خبر» می شود
رییس شورای شهر تهران در یادداشتی درباره‌ی روابط‌ عمومی‌ها آورده است: گسترش و توسعه‌ی روابط عمومی در جامعه می‌تواند ملاک و معیار مناسبی برای نشان دادن پیشرفت مردم‌سالاری باشد. وجه مردم‌سالارانه‌ی روابط عمومی‌ها، جنبه‌ای اخلاقی دارد، زیرا بناست روابط عمومی‌ها تصویری واقعی، اما رضایت‌بخش از موسسه و سازمان مورد نظر خود ارائه دهند.
  

 

شارا- احمد مسجدجامعی معتقد است: در فضای بسته‌ی اطلاع‌رسانی، طنز جای تحلیل، وحدت جای تکثر و شایعه جایگزین خبر می‌شود.


به گزارش شارا به نقل از ایسنا، رییس شورای شهر تهران در یادداشتی درباره‌ی روابط‌ عمومی‌ها آورده است: گسترش و توسعه‌ی روابط عمومی در جامعه می‌تواند ملاک و معیار مناسبی برای نشان دادن پیشرفت مردم‌سالاری باشد. وجه مردم‌سالارانه‌ی روابط عمومی‌ها، جنبه‌ای اخلاقی دارد، زیرا بناست روابط عمومی‌ها تصویری واقعی، اما رضایت‌بخش از موسسه و سازمان مورد نظر خود ارائه دهند. کوشش برای ارائه‌ی تصویر رضایت‌بخش، از یک سو مستلزم آگاهی از دیدگاه مردم است و از سوی دیگر، تلاش برای جلب رضایت آن‌ها.


او با تأکید بر این‌که روابط عمومی‌ها می‌توانند تصویری واقعی‌تر از جامعه به مدیران ارائه دهند، یادآوری کرده است: اگر روابط عمومی‌ها این تصویر واقعی را از راه نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌های علمی به مدیران منتقل نکنند، رفته‌رفته مدیران حلقه‌ی نزدیکان خود را تصویری از جامعه پنداشته و رفته‌رفته خواست آن‌ها را با خواست عمومی اشتباه می‌گیرد و به جای پاسخ دادن به خواست عمومی و جلب رضایت مردم، رضایت حلقه‌های کوچکی را جلب می‌کنند. از این جهت است که روابط عمومی در حکومت مردم‌سالار اهمیت پیدا می‌کند. روابط عمومی بر مردم مدیریت نمی‌کند، بلکه به‌دنبال مدیریت با مردم است و در جایگاه مردم نمی‌نشیند، بلکه با مردم تصمیم می‌گیرد و از این طریق، به تعدیل سیاست‌ها و ارتقای رضایت‌مندی مردم کمک می‌کند.


روابط عمومی حافظ اعتبار و خوش‌نامی یک سازمان است و نقش مهمی را در جلب اعتماد مردم دارد. بر این اساس، روابط عمومی موفق چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان خود است و بر همین اساس، اگر بپذیریم که هر سازمانی نیازمند برقراری ارتباط با مردم است، باید بر این نکته نیز تأکید شود که وظیفه‌ی روابط‌ عمومی صرفا پاسخگویی به مخاطب نیست، بلکه نظارت بر عملکرد مدیریت نیز هست و روابط‌ عمومی‌ای موفق است که با نظارت خود، به ارتقای کیفیت عملکرد سازمان کمک کند. همچنین روابط عمومی موفق، دانش‌محور و دانش‌پایه است و در کنار معیارهایی هم‌چون اخلاق، هنر و وفاداری به مردم، صداقت و سرعت در مدیریت نقش‌آفرینی می‌کند.


مسجدجامعی در این یادداشت ادامه داده است: وظیفه‌ی اصلی روابط عمومی در سازمان حذف موارد منفی و تقویت تشکیلات و نقاط مثبت سازمان است و در این عرصه می‌تواند با شناسایی نقاط ضعف سازمان، زمینه‌ی تقویت سازمان را فراهم کند. همچنین دنیای روابط‌ عمومی با افکار عمومی پیوندی ناگسستنی دارد و با توجه به سرمایه‌ی اجتماعی که افکار عمومی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد، می‌توان به رفع کمبودها پرداخت. در حقیقت، رشد روابط‌ عمومی‌ها ناشی از گرایش جامعه به پرسشگری است، در صورتی که افکار عمومی به‌دنبال پرسشی باشد، نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. از جهتی نیز جریان آزاد اطلاعات نیازهای جدید را در جامعه ایجاد می‌کند و به همین دلیل، مسوولان روابط‌ عمومی باید برای پاسخ گویی با تمام بخش‌های سازمانی خود در ارتباط باشند. بنابراین احترام به افکار عمومی موجب رشد روابط عمومی است و با توجه به این‌که رسانه نیز زمینه‌ساز شکل‌گیری افکارعمومی است، باید اطلاع‌رسانی در شیوه‌های سنتی و مدرن در مرکز توجه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

 

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پیچیدگی حوزه‌ی روابط‌ عمومی یادآوری کرده است: روابط‌ عمومی حوزه‌ی پیچیده‌ای است که در شکل‌گیری آن علم، ‌فن، ‌هنر و نظریه، نقش اساسی ایفا می‌کند. بنابراین موفقیت و پیشرفت در روابط‌ عمومی بدون تسلط بر این مباحث امکان‌پذیر نیست، ولی امکان فعالیت روابط‌ عمومی و پاسخگویی موفق به افکار عمومی نیز تنها در جریان آزاد اطلاع‌رسانی فراهم می‌شود. بر این اساس روابط‌ عمومی، رسانه و افکار عمومی یک مجموعه‌ی اطلاع‌رسانی را تشکیل می‌دهند که تنها در صورت فضای باز اطلاع‌رسانی این فرآیند و دوره‌ی کامل می‌شود و در فضای بسته‌ی اطلاع‌رسانی، طنز جای تحلیل، وحدت جای تکثر و شایعه جایگزین خبر خواهد شد. بنابراین باید به اصل آزادی جریان اطلاعات در روابط عمومی‌ها توجه شود، زیرا کار روابط عمومی تعریف از سازمان ذی‌ربط نیست و باید در این حوزه به بیان نقص و کاستی‌ها نیز پرداخته شود.

 

هنر نیز به‌عنوان یکی از ابعاد مهم فعالیت‌های روابط‌ عمومی است، چراکه بیان هنری برای روابط‌ عمومی یک ارزش است و در همه‌ی فعالیت‌ها برای ماندگاری پیام از ظرفیت‌های هنری استفاده می‌شود و این هنرمندی در کار روابط عمومی در به‌کارگیری شیوه‌ها برای ارائه‌ی خدمات بهتر جلوه می‌کند و از این طریق است که مجموعه‌ای پاسخگو، مردم‌مدار و پذیرنده‌ی دیدگاه‌های عمومی شکل می‌گیرد و به بهبود مدیریت می‌انجامد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد