درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49954صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 20 تیر 1401 - 07:30
چهار نکته برای مدیریت بحران روابط‌عمومی به طور کارآمد و موثر
اقداماتی را که برای مدیریت بحران انجام داده اید و تصمیماتی که اتخاذ کرده اید، مرور کنید. مرور اقدامات و تصمیمات صورت گرفته بسیار اهمیت دارد چرا که به شما نشان می دهد برای پیشبرد استراتژی روابط‌عمومی، چه تغییراتی را در آینده باید اعمال کنید. فکر کردن به عواملی که به اعتبار برند شما صدمه زده، آزاردهنده است، اما به رشد و پیشرفت شما کمک می کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بحران روابط‌عمومی می تواند در هر لحظه، با کوچکترین تلنگر برند شما را به مخاطره بیاندازد و هیچ راهکار ساده ای برای آن وجود ندارد. از فراخوان محصولات گرفته تا اشتباهات رسانه های اجتماعی، برندها هر روز با بحران مواجه می شوند. در این شرایط، استراتژی روابط‌عمومی باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا سریعا واکنش نشان دهد و موثر واقع شود.

 

خوشبختانه موانع و چالش های روابط‌عمومی نباید استرس زا و مشکل به نظر برسد. در این قسمت به راهکارهایی اشاره می کنیم که بر این موانع غلبه کنید.


شناخت کامل از بحران پیش آمده


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب آن شوید عدم شناخت بحران پیش آمده در روابط‌عمومی است. هر اتفاقی که اعتبار شرکت را به خطر بیندازد باید جدی گرفته شود. بحران روابط‌عمومی که در رسانه ها از آن به عامل خطر یاد می شود می تواند منجر به کاهش میزان فروش و رضایت مشتری شود.

 

بحرانی که رخ می دهد ممکن است پیامد یک رسوایی یا اتفاق بدی باشد. زمانی بحران پیش می آِید که عموم مردم بر ارزش های اصلی برند تمرکز داشته باشند و مسئله پیش آمده چالش برانگیز و غیراخلاقی باشد. در راس همه این ها، هجوم عامل خارجی می تواند منجر به بروز بحران شود. این مشکل می تواند ناشی از یک رسوایی بزرگ یا رویداد منفی باشد که شرکت شما با آن مرتبط است.

 

همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مردم یکی از ارزش‌های اصلی برند شما (مانند پایداری یا اهدای خیریه) را با چیزی بحث‌برانگیز یا غیراخلاقی مرتبط کنند. علاوه بر این، زمانی که یک طرف خارجی به شرکت شما حمله می کند، ممکن است یک بحران روابط‌عمومی ایجاد شود. تهدیداتی مانند نقض امنیت سایبری، شکایت های حقوقی، یا اختلافات اتحادیه منجر به بروز مشکلی بزرگتر شوند. شما در همان ابتدا باید بدانید که به چه چیزی باید توجه کنید تا بتوانید سریع واکنش نشان دهید.


برنامه ریزی کامل و پیشرفته


یکی از بهترین کارهایی که در راستای آمادگی در مقابله با بحران می توانید انجام دهید، این است که برنامه ریزی داشته باشید. این برنامه باید کارهایی که روابط‌عمومی باید انجام دهد با جزئیات بیان کند، از فراخوان محصولات گرفته تا کناره گیری کارکنان. این برنامه باید مدام مورد بررسی قرار گیرد و به روز شود تا خطرات جدیدی که شرکت با آن مواجه شده شناسایی شود.

 

همچنین استراتژی روابط‌عمومی باید مقرون به صرفه باشد، بنابراین شما از موضوع هزینه ها و بحث های مالی نباید غافل شوید. باید به این موضوع توجه کنید که حتما حساب بانکی داشته باشید تا بتوانید اقدام به بودجه بندی کنید یا برای مدیریت هزینه های خود وام بگیرید.


با مخاطبان ارتباطی شفاف برقرار کنید


وقتی موقعیت را ارزیابی کرده و گام بعدی خود را انتخاب کرده باشید، وقت آن رسیده که با مخاطبان خود ارتباطی شفاف برقرار کنید. این بدان معناست که با مشتریان و شرکای خود صادق باشید. باید مراقب حرف هایی که می زنید باشید، کلماتی مانند اشتباه یا تصادف بار منفی دارند، در مقابل کلماتی مانند موقعیت یا حادثه خنثی هستند.

 

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام کانال های ارتباطی شما به روز هستند تا واکنشی که از خود نشان می دهید به هنگام و متناسب با شرایط باشد. این کانال های ارتباطی شامل وبسایت، شبکه های اجتماعی و تمام پلتفرم هایی است که برند شما در آن نمایه می شود. تمام اطلاعات غیرضروری را حذف و اطلاعات دقیق و شفاف را جایگزین آن کنید.


آرامش خود را حفظ کنید


وقتی به شرایط پیش آمده فکر می کنید، باید بتوانید احساسات خود را نیز مدیریت کنید. هر چند در شرایط بحرانی نباید بترسید. در بسیاری از موارد ترس شرایط را وخیم تر می کند که مشتریان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. مهم تر از همه به خاطر اعضای تیم تان هم که شده باید آرامش خود را حفظ کنید.

 

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید، اعضای تیم هم آمادگی خود را ازدست می دهند و احساس ناآرامی می کنند. با حفظ آرامش خود، به تیم خود کمک می کنید تا در انجام کارهای خود اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و برای اتفاقات پیش رو آماده باشند


پس از گذر کردن از بحران، بسیار اهمیت دارد که بر اتفاقاتی افتاده تامل کنید. بدین ترتیب اقداماتی را که برای مدیریت بحران انجام داده اید و تصمیماتی که اتخاذ کرده اید، مرور کنید. مرور اقدامات و تصمیمات صورت گرفته بسیار اهمیت دارد چرا که به شما نشان می دهد برای پیشبرد استراتژی روابط‌عمومی، چه تغییراتی را در آینده باید اعمال کنید. فکر کردن به عواملی که به اعتبار برند شما صدمه زده، آزاردهنده است، اما به رشد و پیشرفت شما کمک می کند.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: برت کلاوسون | 14 ژوئن 2022 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد