1) رهبری فکری
طبق نظر سیویا زانتی، مدیرعامل Stratitude، رهبری فکر روشی اثبات شده است که به کسب و کارها کمک می کند روابطعمومی و بازاریابی خود را برای رسیدن به مزیت رقابتی ارتفا دهند.
وی افزود: با افزایش رقابت در فروش کسب و کارها، و اگر تصمیم گیرندگان هیچ تفاوتی بین رقبا مشاهده نکنند، رویکرد هوشمندانه تری باید اتخاذ شود و بازاریابان باید بیشتر بر رهبری فکری توجه داشته باشند. ما در ادامه بیشتر شاهد اهمیت این موضوع در روابطعمومی و بازاریابی خواهیم بود.
2) بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها
طبق گفته تونی فلیس، رئیس آژانس فلیس، "آژانس ها باید اینفلوئنسری که با مخاطبان مورد نظر شما در ارتباط هستند استخدام کند که کارهای لازم را به آژانس یادآوری کند و ایده های جالبی را که در اصالت و یکپارچگی برند نقش دارد، بیان کند."
مدی امروتکار، بنیانگذار Glad U Came خاطرنشان کرد که اینفلوئنسرها نقشی حیاتی در کمک به کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود و تبدیل آنها به مشتریان وفادار ایفا می کنند.
امروتکار گفت: «روابطعمومی دیجیتال با تعامل و تبلیغات در استراتژیهای مختلف برای ساختن هویت یک برند، از صنعت کمک گرفت. مانند سال 2022، اینفلوئنسرها مهمترین نقش را در تعیین موفقیت یا شکست یک برند در دنیای دیجیتالی دارند. آنها به برند در دستیابی به مخاطبان هدف خود و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار کمک می کنند.»
3) پادکست ها و محتوای ویدئویی
دکتر کلارا لی له، مدیر عامل EloQ Communications معتقد است که انواع محتوای جدید مانند پادکست ها و ویدیوهای کوتاه به کسب و کارها کمک می کند تا استراتژی های روابطعمومی خود را در سال 2022 ارتقا دهند.
لی له گفت: «در شلوغی بازاریابی، برندها باید به کمک ترندهای جدید خلاقانه عمل کنند تا از شلوغی و سروصدا بکاهند. در سال 2022، ظهور قالبهای محتوای جدید (پادکست و ویدیوهای کوتاه) ترندهایی هستند که صنعت روابطعمومی را به سطح بالایی سوق خواهند داد.»
4) شمول، تنوع و آگاهی
استفانی چونگ، موسس و مدیر noodPR پیشنهاد میکند که در سال 2022، کسبوکارها باید شمول، تنوع و آگاهی را در استراتژیهای روابطعمومی خود بگنجانند.
چونگ گفت: «در شرایط کنونی، ما باید شمول، تنوع و آگاهی را در همه استراتژی های روابطعمومی و بازاریابی دیجیتال در نظر بگیریم. «در شرایط فعلی، آگاهی اجتماعی، جنسیتی، زیست محیطی، سیاسی و فرهنگی امروزه مهمترین موضوعات هستند.
5) تولیدکنندگان محتوا
بنیانگذار Bridges M&C و مدیر حساب منطقهای آسیا و اقیانوسیه، نانی الیانا ادعا میکند که افزایش مدت زمان صفحه نمایش در بحبوحه همهگیری، مصرف محتوا را افزایش داده، اما نحوه ارائه محتوای روابطعمومی را نیز تغییر داده است.
الیانا گفت: «افزایش مدت زمان صفحه نمایش، به دلیل ترویج دورکاری، مصرف محتوا را با نرخ بیسابقهای نسبت به قبل از همهگیری افزایش داده است، که تولیدکنندگان محتوا را تشویق میکند تا در بازه زمانی کوتاهتری محتوای بیشتری تولید کنند.
«این روش عملکرد روابطعمومی را تغییر داده است. در حالی که رسانههای سنتی و پلتفرمهای دیجیتالی مملو از داستانها و پست هایی درباره همهگیری شدهاند، مشاوران روابطعمومی از این فرصت استفاده می کنند تا به مشتریان کمک کنند که خودشان اقدام به تولید محتوا کنند.»
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
نویسنده: ریچارد کاروفل | 6 ژوئن 2022 | روابطعمومی
|