شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| به عنوان متخصص روابطعمومی می دانید که چقدر برای کارگزاران مهم است که رهبران فکری باشند چرا که به کسب وکارها کمک می کند در نظر مشتریان قابل اعتماد باشند.
گفته می شود روشی که قصد داریم آن را بیان کنیم روشی مطمئن است که کارگزاران، رهبر فکری تیم باشند: به آنها در تولید محتوا و تامین جایگاه شایسته در صنعت کمک می کند.
در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در این زمینه به شما کمک می کنند:
توجه به اندازه متن
اگر مقالهای 300 کلمه داشته باشد، اکثر کسبوکارها به دلیل طولانی بودن مطلب، بخشی از آن را حذف می کنند. به عبارت دیگر یک مقاله 5000 کلمه ای از حوصله ویراستاران خارج است.
وقتی قصد دارید با مقالهای کسبوکاری را هدف قرار دهید، اول تحقیق کنید. وبسایتها را چک کنید از این نظر که تعداد کلمات مقاله چقدر باید باشد. قبل از اینکه نویسنده کار خود را شروع کند، تعداد کلمات را به او بگویید. ویراستاران از فرصتی که برای تهیه محتوا به آنها می دهید و اینکه شرایط مقاله و محتوا را برای آنها توضیح می دهید، خوشحال می شوند.
محتوای بدیع
فرقی نمیکند موضوعی که به آن می پردازید در چه زمینه ای است و مربوط به چه صنعتی باشد، کارگزاران باید تخصص و مهارت لازم را برای ارائه محتوای ارزشمند داشته باشند. رهبران فکری موفق باید به بدیع بودن موضوع و محتوا توجه داشته باشند و دیدگاهشان در رابطه با رویدادها و اتفاقات جدید، تکراری و کلیشه ای نباشد.
هدف این است که فراتر از موضوع بروند و عمیقا در رابطه با آن تامل کنند. مسئله یا مانع را شناسایی کنید و راهکارهای مقابله با آن را برای خوانندگان بیان کنید.
به عنوان مثال به کارگزار بگویید که از او می خواهید مقاله ای با عنوان "نکاتی برای داشتن کسبوکاری موفق" بنویسد. نکته ای که باید به آن اشاره کند این است که چرا روابط عمومی، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات ابزارهای مهمی هستند؟
در نگاه اول موضوع خیلی کلی و تکراری به نظر می رسد. شاید مطالب زیادی در رابطه با این موضوع خوانده باشید.
در مقابل از نویسنده بخواهید بر یکی از این بخش ها متمرکز شود. به عنوان مثال نویسنده شما می تواند بر تبلیغات فیسبوک، اینکه چه تبلیغاتی به شرکت کمک کرده، تمرکز کند.
موتور جستجوی گوگل
شاید از نظر شما تبلیعات فیسبوک خیلی قدیمی و منسوخ شده باشد. یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن در این زمنیه استفاده کنید، موتور جستجوی گوگل است. کلمات کلیدی مقاله را در گوگل تایپ کنید، "چگونه تبلیغات فیس بوک می تواند در سریعترین زمان به کسب وکار شما کمک کند» و ببینید چند نشریه اخیراً به این موضوع پرداخته اند.
اگر تعداد مقالات با همین عنوان یا عنوانی مشابه زیاد است، بررسی کنید که چه ویژگی است که اکثر مقالات به آن پرداخته اند، کارگزار را تشویق کنید به مطالب دیگر بپردازد. این بار از او بخواهید یکی از ابعاد تبلیغات در فیسبوک را درنظر بگیرد و به چند نکته در این مورد اشاره کند. هر چه نکات عمیق تر باشد بهتر است.
مثال بزنید
تشریح و توزیع نکته قبلی و مثال زدن یکی از بهترین راههایی است که مشتری مطمئن می شود که مقاله و محتوایی که برای او ارائه می دهید بدیع و عمیق است. نویسنده در این راستا می تواند از تجربیات خود استفاده کند و نکاتی که به آن اشاره می کند، با ذکر دلیل بیان کند.
توجه به رویدادها و اتفاقات روز
روش دیگر، ربط دادن موضوع به اخبار و رویدادهای قبلی است. گره زدن محتوا به رویدادهای جاری رویکرد بهتری است. به طور کلی رسانه ها به دنبال محتوا و مطالب به روز هستند.
به عنوان مثال به نویسنده خود بگویید که نماینده یک چهره مالی هستید. او می تواند در رابطه با اینکه کسب وکارها چطور می توانند بودجه خود را مطابق با موج تورم تنظیم کنند مقاله ای بنویسد. این موضوع بیشتر توجه رسانه ها را به خود جلب می کند تا محتوای همیشه سبز در مورد بودجه بندی.
توجه به ساختار و عنوان های فرعی
وقتی نویسنده، محتوای خود را خلق کرده خیلی مهم است که آن را سازماندهی کند و با عنوان های فرعی و مختصر آن را ارائه دهد. این کار به خوانش بیشتر مطلب و استقبال بیشتر ویراستاران و رسانه ها می انجامد.
به عنوان مثال اگر در مقاله ای برای بررسی یک موضوع کلی به دستور پخت غذایی اشاره می شود، با ارائه یک عنوان فرعی، روش دوم پخت آن غذا را توضیح دهید. اگر محتوا دارای چند پاراگراف بدون عنوانهای فرعی است، برای خواننده سخت و کسل کننده است که کل مطلب را بخواند تا به جوابی که می خواهد برسد.
ری بلکنی مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Live Lingua است
منبع انگلیسی: www.prnewsonline.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
نویسنده: ری بلکنی | 06/22/2022 | روابطعمومی
|