درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49928صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 13 تیر 1401 - 08:35
نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
از زمانی که روابط‌عمومی در مرکز توجه کسب‌وکارها قرار گرفت، شرکت‌ها به‌دنبال راهکارهای پیچیده برای اثبات بازده سرمایه‌گذاری بودند. فرقی نمی‌کند شما رابط برند باشید، نماینده آژانس و یا دانشجو یا فارغ التحصیل روابط‌عمومی که جویای کار است، شما به معیارهایی نیاز دارید که نتایج کارهایی را که انجام داده‌اید، و موفقیت را با بازده سرمایه‌گذاری به شما نشان دهد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بعضی از متخصصان روابط‌عمومی ممکن است از هوش مصنوعی بترسند یا در مقابل آن مقاومت کنند. آنها این فناوری را مثل یک تهدید می دانند و بابت آن نگران هستند چرا که در این فناوری روبات جایگزین انسان می شود. اما واقعا باور آن سخت است. روابط‌عمومی در وهله اول برقراری ارتباط با گزارشگران است و اگر فیلمی هم در این باره ندیده اید، به من اعتماد کنید: روبات ها در روابط وحشتناک هستند.


در مقابل، دیدگاه متعادل در رابطه با این موضوع این است که هوش مصنوعی به متخصصان روابط‌عمومی کمک می کند در کار خود بهتر عمل کنند. این فناوری برای ما این امکان را فراهم می آورد که داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، استراتژی طرح کنیم و با گزارشگران ارتباط برقرار کنیم که همۀ اینها برای رسیدن موفقیت ضروری هستند.


از زمانی که روابط‌عمومی در مرکز توجه کسب‌وکارها قرار گرفت، شرکت‌ها به‌دنبال راهکارهای پیچیده برای اثبات بازده سرمایه‌گذاری بودند. فرقی نمی‌کند شما رابط برند باشید، نماینده آژانس و یا دانشجو یا فارغ التحصیل روابط‌عمومی که جویای کار است، شما به معیارهایی نیاز دارید که نتایج کارهایی را که انجام داده‌اید، و موفقیت را با بازده سرمایه‌گذاری به شما نشان دهد.


شناخت مخاطبان


هوش مصنوعی در این فرآیند ابزار قدرتمندی است، در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم:
ارزیابی و شناخت از مشتریان. دانستن اینکه مشتریان چه می خواهند، در چه وبیناری ثبت نام می کنند یا در نهایت چه محصولی را می خرند، بسیار اهمیت دارد. بدین ترتیب هوش مصنوعی نشان می دهد چه کارهایی بازخوردهای مثبتی به همراه داشته است و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.


فروش و روابط‌عمومی. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا مشتریان را مستقیما به رسانه های اکتسابی پیوند دهید.


سهم صدا. سهم صدا (SOV) ابزاری برای نشان دادن بازار برند است که جایگاه برند را در مقایسه با رقبا نشان می دهد. بعضی از شرکت ها تعریف کامل SOV را نمی دانند. آنها می خواهند خود را با یک شرکت بزرگ مقایسه کنند. در واقع، این مقایسه منصفانه نیست. هوش مصنوعی به شرکت ها کمک می کند تا رقبای اصلی خود و جایگاه‌شان را در رسانه ها بشناسند، چه مثبت باشد چه منفی و این که تغییرات را درک کنند. این مثال SOV را بهتر معرفی می کند.


جایگاه رسانه های هدف. شرکت ها اعلب به دنبال پوشش گسترده هستند. این در حالی است که تصمیم گیرندگان به دنبال رسانه هایی هستند که مخاطبان هدف در آن عضویت دارند و اخبار شرکت انحصارا به اطلاع آنها می رسد. هوش مصنوعی کمک می کند تا رسانه ها و مخاطبان آنها را بهتر بشناسید. بدین ترتیب بیشتر با مخاطبان هدف و رسانه های اکتسابی ارتباط برقرار می کنید.


موانع


همان اندازه که هوش مصنوعی می تواند مفید باشد، موانع و مشکلاتی نیز به همراه دارد.


نخست، ما به ابزارهای چابک و سازگار نیاز داریم چرا که در رسانه ای کار می کنیم که مدام در حال تغییر و تحول است.


همانند ستاره ها رسانه ها نیز هر روز ظاهر می شوند و سپس سفید و محو می شوند. بر این اساس هوش مصنوعی می تواند گزارشی از روند رسانه ها ارائه دهد. ابزارهایی وجود دارند که در بیان داستان شما خلل ایجاد می کنند و باعث می شوند شما در تصمیم گیری گمراه شوید.


دوما، استفاده از هوش مصنوعی به تدریج یک مهارت ضروری برای متخصصان روبط عمومی می شود، این در حالی است که بعضی از دانشکده ها در برنامه های روابط‌عمومی خود از آن غافل هستند. در حالی که بعضی از متخصصان روابط‌عمومی ارزش آن را به خوبی درک می کنند، برخی دیگر تاکنون از آن بهره مند نشده اند. در نتیجه دانشجویانی که در این فضای قدیمی تحصیل کرده اند با این ذهنیت قدیمی وارد بازار کار می شوند.


برای مقابله با این موانع، اساتید و متخصصان روابط‌عمومی باید بیشتر تلاش کنند در کنفرانس ها و وبینار و سایر فرصت ها شرکت کنند و استفاده از این فناوری را یاد بگیرند.


از آنجایی که فناوری مدام در حال تغییر و تحول است، ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی مدام باید خود را با شرایط وفق دهیم تا به بهترین استراتژی و نتایج دست یابیم.

 

 

 

منبع انگلیسی:  www.prnewsonline.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: امی داردینگر | 2022/06/30 | روابط‌عمومی‌، هوش مصنوعی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد