درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:22   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49918صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 27 مرداد 1401 - 11:52
کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد
کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» به کوشش مریم مدیری و حمیدرضا مدیری از سوی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی در 132 صفحه منتشر شد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» به کوشش مریم مدیری و حمیدرضا مدیری از سوی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی در 132 صفحه منتشر شد.


 

لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=9649



اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی

گردآوری و تالیف: مریم مدیری، محمدرضا مدیری

ویراستار: زهرا بابازاده‌گان


فهرست تفضیلی

پیشگفتار

گفتار اول: مقدمه‌ای بر اخبار جعلی
مقدمه
تعریف‌ها
اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی
اطلاعات غلط چیست؟
ظهور اطلاعات غلط
انواع اطلاعات غلط
1. تله‌کلیک
2. تبلیغات دروغ
3. شوخی/ طنز
4. روزنامه‌نگاری غیرقابل اعتماد
5. عنوان‌های گمراه‌کننده
6. اخبار مغرضانه/ جانبدارانه
تعریفی کاربردی از اخبار جعلی
چند نوع اخبار جعلی وجود دارد؟
اهداف تولید و انتشار اخبار جعلی
1. اخبار نادرست مرتبط با سیاست
2. اخبار نادرست مرتبط با مذهب
3. اخبار نادرست مرتبط با افراد مهم یا مشهور
4. اخبار نادرست درباره فروش کالا یا خدمات
5. اخبار نادرست مبتنی بر انتشار ترس
6. اخبار نادرست مرتبط با نژادپرستی
7. اخبار نادرست مبتنی بر افسانه و نظریه‌های توطئه
8. اخبار جعلی بر مبنای شوخی
شش راه برای تشخیص اخبار جعلی
1. ذهنیتی انتقادی ایجاد کنید
2. منبع را بررسی کنید
3. به‌دنبال دیگر روایت‌گران داستان باشید
4. شواهد را ارزیابی کنید
5. به عکس‌ها استناد نکنید
6. "درست بودن" آن را با منطق خود بررسی کنید
شش نکته برای جلوگیری از اطلاعات نادرست
چگونه زنجیره‌‌ انتشار اطلاعات نادرست را قطع کنیم؟
یافتن مسیر درست در میان هرج‌ومرج‌ها
منبع را در نظر بگیرید. آیا این وب‌سایت قابل اطمینان است؟
یک جستجوی سریع درباره‏ نویسنده‎‏ داستان داشته باشید. آیا قابل اعتماد است؟
تاریخ را بررسی کنید
به سوگیری‌های خودتان توجه کنید
صرفا تیتر را نخوانید. بیشتر مطالعه ‏‎کنید؟
منابع بیشتری بیابید
یک گام به عقب بردارید. آیا یک شوخی است؟
از متخصصان بپرسید

گفتار دوم: تاریخچه‌ی‌ اخبار جعلی
مقدمه
1- دوران باستان
2- دوران قرون وسطی
3- دوران مدرن نخستین
4- قرن نوزدهم
5- قرن بیستم
6- قرن 21

گفتار سوم: ریشه‌های اخبار جعلی در اینترنت
مقدمه
اخبار جعلی در وب‌سایت‎ها
چگونه اخبار جعلی منتشر و همه‌گیر می‌شوند
رواج اخبار جعلی
بات‌های رسانه‌های اجتماعی
ترول‌های اینترنتی

گفتار چهارم: اخبار جعلی و کرونا
مقدمه
تاثیرهای اطلاعات سلامتی نادرست
مخفی‌کاری و هراس‌آفرینی
بیگانه‌هراسی و تنفر
نقش سیاست‌مداران
چرا مردم تئوری‎های توطئه‎ مرتبط با کووید-19را باور می‎کنند؟
نحوه‌ تقابل پلتفرم‎‌های رسانه‎های اجتماعی با اخبار نادرست
1- حذف محتوا
2- همکاری با سازمان‎‏های بهداشت

گفتار پنجم: راهبردهای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست
مقدمه
1. آموزش سواد رسانه‌ای
1-1- توسعه فرهنگ پژوهش و پرسش‌گری
1-2- بازنمایی نادرست (تحریف‌شده) جهانی
2. تمرکز بر گزارش‌گری و خبرنگاری در محل
3. راستی‌آزمایی
3-1- راه‌هایی برای ایجاد یک طرح موفق راستی‌آزمایی
3-2- راستی‌آزمایی در کرواسی
3-3- راستی‌آزمایی در زیمبابوه
3-4- سرمایه‌گذاری
4. تقویت همکاری جهانی
5. ایجاد و تقویت اعتماد همگانی به نهادها و منابع خبری
6. ایجاد و تقویت امنیت معرفتی و شناختی

پیوست: راهبردهای مبارزه با اخبار جعلی در برخی کشورها
1. کنیا
2. نیجریه
3. برزیل
4. سودان
5. کره جنوبی

منابع


در پیشگفتار کتاب آمده است:

در چند سال گذشته، اخبار جعلی و اطلاعات نادرست به ‌سبب رشد فن‌آوری‌های جدید ارتباطی مانند شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو، شیوع بیشتری پیدا کرده‌ و موجب گسترش بیشتر خبرنگاری زرد و تضعیف پوشش‌ رسانه‎ای جدی شده‌‎اند.


حتی به‌طور گسترده‌تر، برخی از افراد به‌ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در خیلی زمینه‌ها، معنای "اخبار جعلی" را گسترده‌تر کرده‌ و آن را در دستور کار بین‌المللی قرار داده‌اند.


اطلاعات غلط و دست‌کاری‌شده بیشتر به‌صورت محتوای متنی، تصویری یا گرافیکی با هدف گمراهی، کسب درآمد، منافع سیاسی، انگیزه‌های اجتماعی و سرگرمی (در قالب طنز) منتشر می‎شوند و از عنوان‌های فریب‌کارانه برای جلب مخاطبان بیشتر بهره می‌گیرند.


اطلاعات نادرست بیشتر در قالب‌هایی که شامل ارتباطات گفتاری، نوشتاری، چاپی، الکترونیکی و دیجیتالی می‌شود از طریق وب‌سایت‎ها و رسانه‌هایی منتشر می‌شوند که هدفی جز افزایش اطلاعات نادرست و تقویت اطلاعات دست‌کاری‌شده ندارند.
یکی از کلیدهای اصلی مهار سیل اطلاعات نادرست، راستی‌آزمایی، شناسایی اطلاعات ساختگی آنلاین و توقف انتشار آن در بستر شبکه‌های اجتماعی است، اما این امر مستلزم مسئولیت‌پذیری و همکاری جمعی و جهانی است که متاسفانه روندی کند دارد.


هدف این کتاب بررسی تعدادی از گرفتاری‌ها و دشواری‌های مرتبط با اخبار جعلی و اطلاعات دست‌کاری‌شده و روش‌ها و مهارت‌های مقابله با آن است. بر این اساس در گفتار‌ اول کتاب، به برخی از برداشت‌ها و تعریف‌های اخبار جعلی و اطلاعات نادرست و راه‌های شناسایی آن اشاره شده ‌است. در گفتارهای دوم و سوم کتاب زمینه‌های تاریخی اخبار جعلی و ریشه‌های آن در اینترنت مورد کندوکار قرار گرفته و در گفتار چهارم تاثیرهای متقابل اخبار جعلی و کرونا نیز بررسی شده است. روش‌های مقابله با انتشار اطلاعات نادرست نیز در گفتار پنجم کتاب به بحث گذاشته شده و بخش پیوست به مبارزه با اخبار جعلی در برخی کشورها اختصاص داده شد.


هدف این کتاب، ارایه اطلاعات پایه درباره اخبار جعلی است و تلاش شده تا آگاهی ما نسبت به این پدیده، ریشه‌های تاریخی و روش‌های مقابله با آن نیز افزایش یابد.


بی‌شک این کتاب با ضعف‌ها و کاستی‌های زیادی همراه است که با راهنمایی‌های شما خوانندگان عزیز به‌ویژه صاحب‌نظران حوزه ارتباطات در چاپ‌های بعدی کامل‌تر خواهد شد.

 

 

لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=9649

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد