درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4991صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 14 شهریور 1392 - 13:03
امنیت شغلی
  

شارا- ما همه به اهمیت و جایگاه امیت شغلی خیلی خوب واقفیم. بگذریم که ممکن است تعاریف مختلفی برای آن داشته باشیم که این تعاریف هم خود محل بحثی مفصل است. اما آیا امنیت شغلی همیشه خوب است؟ مطمئن هستم که بسیاری از شما با من موافقید که امنیت شغلی همیشه خوب نیست. در این وبلاگ بارها و بارها به کتاب خوب “از خوب به عالی” اشاره کرده ام. شما هم حتما آن را خوانده اید.

اینکه من از داشتن این شغل تا ابد مطمئن باشم، من را بی انگیزه میکند. من را به آنچه هستم و مهم تر از آن به آنچه میتوانم باشم، راضی میکند. این رضایت، یعنی رکود. و میدانیم که آب هم که مایه حیات است اگر راکد بماند، میگندد.

اما چرا به این بحث پرداختم؟ موضوع توانمندسازی است. ابتدا لازم است این را بگویم که توانمند سازی کارکنان از چند جنبه، موضوع مهمی است :

  • نخست آنکه توجه مدیریت ارشد به توسعه کارکنان و توانمند سازی آنها، یکی از حقوقی است که بر گردن مدیریت است. اگر شما به عنان یک مدیر، به فکر توسعه کارکنان خود نباشید، به آنها ظلم کرده اید.

  • سپس (و در راستای موضوع فوق) آنکه یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران، میزان و نوع توجه آنها به توسعه کارکنان است. اینکه شما به فکر باشید، اما کاری نکنید، شما را از آن اتهام و حقی که بر گردنتان هست، مبرا نمیکند. پس هم باید به فکرش باشید و هم کاری بکنید.

توانمند بودن کارکنان برای انجام اموری که به آنها ارجاع میشود، یکی از شاخصه های ارزیابی فرهنگ سازمانی در مدل فرهنگی دنیسون است. یعنی اگر کارکنان سازمان توانمندی لازم را نداشته باشند، در کارها یا مشارکت نمیکنند، یا مشارکت داده نمیشوند، که نتیجه یکی است و آن هم افول سازمان است. آنگاه این ناتوانی سازمانی است که سازمان را به سوی پرتگاه میبرد. یکی از اولین آثار آن هم خروج نیروهای توانمند از سازمان است، چون آنها باید تمام بار را تحمل کنند.

  • از دید کارکنان اگر به موضوع نگاه کنم، اگر من ضرورتی به توانمند شدن خود نبینم و برای آن تلاشی نکنم، به زودی (خیلی زود) سازمان به من نیاز نخواهد داشت. بسیار دیده ام کارکنان شریف و زحمتکشی را که ۵ سال قبل، بار بزرگی از سازمان را تحمل کرده و کشیده اند، اما چون به فکر توانمند شدن نبوده اند، امروز سربار سازمان هستند و از اولویتهای سازمان برای خداحافظی با آنها.

دوستان عزیز، اگر امروز من امنیت شغلی دارم، اگر امروز تمام کارهای سازمان با مشارکت و همت و تلاش من انجام میشود، هیچ بعید نیست که خیلی زود، نیاز سازمان از توان ثابت مانده ی من سبقت بگیرد و من دیگر آن جایگاه قبلی را نداشته باشم.

بنابراین نباید به امنیتی که امروز ناشی از توانائیهایم در شغل خود دارم، این حس را به من بدهد که این وضع تا ابد ادامه دارد و من هم از بیتوجهی احتمالی مدیران به توسعه خودم استقبال کنم.

معلوم نیست در بازار به شدت رقابت کار در جهان، منی که امروز هستم، فردا چه وضعیتی داشته باشم؟

 

منبع: http://www.uveco.ir/hrblog/%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/#more-1545

بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد