درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 17:18   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49860صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 25 تیر 1401 - 07:30
استاد و معلم من دکتر حمید نطقی
خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی ایران - استاد من معتقد بود از دوره‌ای که برخی از اشخاص تمایل به پنهان‌کاری دارند فساد در آن خانه آشیانه می‌سازد و تاریکی بهترین یار و یاور راهزنان است. او می‌گفت نام این رشته شفاف‌سازی و جلوگیری از کج‌روی‌ها، "مدیریت روابط‌عمومی" است که راه‌حل این مشکلات درون هر سیستمی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| انگار همین چند روز پیش بود سال‌های ۱۳۵۸، ۱۳۵۹ و ایام حذف شدن رشته روابط‌عمومی از دروس دانشگاهی، صبر، حوصله، پایداری و به‌دنبال راه منطقی رفتن با کمک و همراهی یارانی چون دکتر معتمدنژاد، دکتر بدیعی، دکتر عماد افشار و شاگردانش مانند پروفسور محسنیان‌راد و دیگر دلسوختگان روابط‌عمومی بار دیگر این رشته راه‌اندازی گردید.


او که با ادبیات فرانسه، ترکی، عرب، تاریخ ایران و جهان، فلسفه، جامعه‌شناسی و روانشناسی آشنایی داشت، در رشته حقوق از دانشگاه تهران فارغ التحصیل و ادامه تحصیلات خود را در ترکیه، انگلستان و فرانسه ادامه داد.


روابط‌عمومی را در شرکت ملی نفت پایه‌گذاری کرد و در ایران، پایه‌گذار روابط‌عمومی در روابط‌عمومی علمی بود تا آنچه آموخته در عمل اجرایی کند. علاوه بر آن به‌عنوان رئیس گروه روابط‌عمومی همواره مشوق و یار دانشجویان رشته روابط‌عمومی و هر رشته دیگری بود و مانند پدری دلسوز و معلمی آگاه به فرزندان خود راه زندگی را می‌آموخت.


من واحدهای درسی خود را در مدیریت روابط‌عمومی، روابط‌عمومی سیاسی و اجتماعی با او گذراندم. دکتر نطقی همیشه به من می‌گفت که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند نسبت به محیط زندگی خود بی‌اطلاع باشد و تکنیک‌های ارتباطی با بازتاب حادثه‌ای یا خبری در یک گوشه، در مدت زمانی کوتاه همه چیز و همه کس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


به ما می‌آموزد که وظیفه روابط‌عمومی جمع‌آوری اطلاعات است که بیش از پیش در تصمیم‌گیری مدیران بسیار موثر است و نتیجه‌گیری صحیح از اطلاعات، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و نیاز داریم در هر مرحله و قبل از هر تغییری تحقیق و پژوهش برای اجرای آن امری ضروری و واجب است.


استاد من معتقد بود از دوره‌ای که برخی از اشخاص تمایل به پنهان‌کاری دارند فساد در آن خانه آشیانه می‌سازد و تاریکی بهترین یار و یاور راهزنان است. او می‌گفت نام این رشته شفاف‌سازی و جلوگیری از کج‌روی‌ها، "مدیریت روابط‌عمومی" است که راه‌حل این مشکلات درون هر سیستمی است.


از او یاد گرفتیم که کمتر به شایعات توجه کنیم و از بروز و ظهور آن تا آنجا که می‌توانیم جلوگیری کنیم. از پنهان‌کاری‌ها پرهیز و با آن مبارزه کنیم. روابط‌عمومی باید هم آنقدر جدی، محتاط، شاد و خرسند بوده و هم نباید لبخند از چهره او ناپدید شود. روابط‌عمومی است که می‌تواند اخم مدیر و انتظارات افکار عمومی را درهم آمیزد و یا راه اصولی و صحیح را برای ارتباط بهتر انتخاب کند.


دکتر لطفی، آرمان افکار من بود و آنچه من برای یک زندگی اجتماعی نیاز داشتم در او هویدا بود.


هیچگاه عصبانیت او را ندیدم، همیشه چهره خندان داشت و هیچ عکس و تصویری که نشان از عصبانیت او باشد به‌جای نمانده است. در سر کلاس درس، در زمان استراحت در محیط دانشکده، در خیابان و منزل همیشه لبخند به لب داشت و امید به زندگی بهتر را به ما می‌آموخت.


آنچه از کتاب‌ها و مقاله‌هایش نیز برداشت می‌کنیم موید همین چهره گشاده است، حتی در زمان بیماری‌اش که با ویلچر مجبور بود به هر کجا برود اخم و ناراحتی را در او مشاهده نکردم. شاید این نمونه انسان‌های بزرگ، در زندگی ما کمتر پیدا می‌شوند.


ما انسان‌ها نیاز به این چهره‌های خوب را احساس می‌کنیم. بارها اشاره کرده‌ام و باز هم می‌گویم که هیچگاه در دفترش به روی من بسته نبود. با او مشورت می‌کردم و ایشان بهترین راه‌حل‌ها را با توجه به مهارت و تجربه‌ای که داشت پیش روی من قرار می‌داد زیرا دانش کم‌نظیری داشت.


در زمان تحصیلاتم، آغاز زندگی اداری من بود و در فعالیت‌های روابط‌عمومی، از ایشان یاد و افتخار می‌کنم و مدیون او و دانشمندان بزرگی مانند دکتر معتمدنژاد، عماد افشار، دکتر الهی، دکتر یوسفیان، دکتر پرویز پیران، دکتر عبدالهی، دکتر سعیدی و یارانی چون پروفسور محسنیان راد، دکتر حسینعلی افخمی، دکتر اسماعیل قدیمی، دکتر میرسعید قاضی و دکتر فرقانی هستم که به من آموختند و از آنها یاد گرفتم.


در آخرین مراسمی که افتخار دیدار با دکتر نطقی را در آذرماه سال ۱۳۷۰ داشتم و دیگر هرگز او را ندیدم، به ما می‌گفت و چه زیبا می‌گفت: "من مقروض لطف شما عزیزان هستم. پایه روابط‌عمومی باید بر احساس درست، وفاداری و قدردانی استوار باشد. ما نیازمند روابط‌عمومی ایرانی هستیم نه روابط‌عمومی غربِ صنعتی، روابط‌عمومی‌های ما باید به‌کار مردم بیایند و راستگو باشند."


اوست که آموخته‌هایش در دل و جان ما مانده و ما تا می‌توانیم به کار خواهیم بست. روحش شاد ، یادش گرامی و راهش همواره پر رهرو باد.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد