شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| موفقیت در زمینه روابطعمومی امر ساده ای نیست. امروزه بسیاری از متخصص های حوزه روابطعمومی نیز در زمینه مدیریت بهینه آن دچار مشکل می شوند. به ویژه وقتی پای رسانه ها در میان باشد. بسیاری از برندها برای جلب توجه عمومی به رسانه ها توجه می کنند. این امر بیش از هر بخش دیگری در تعامل با تیم روابطعمومی صورت می گیرد. با این حساب انتظارات از بخش روابطعمومی در هر برندی به طور قابل ملاحظه ای بالاست.
تعامل بهینه با مشتریان و جلب توجه عمومی در بازار به سادگی روی نمی دهد. شما باید راهکارهای مناسب برای این امر را بلد باشید. درست به همین خاطر مقاله کنونی در تلاش برای جست وجو در میان برخی از مهمترین راهکارهای کسب موفقیت در حوزه روابطعمومی است. در ادامه برخی از نکات مهم در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد:
ایجاد رابطه ای عمیق با مخاطب هدف
اگر شما مایل به همکاری با مشتریان برای حل مشکلات شان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای ایجاد رابطه ای عمیق با آنها باشید. این امر در مورد تعامل با خبرنگارها نیز مصداق دارد. امروزه خبرنگاران بیش از هر زمان دیگری تمایل به پوشش رسانه ای همکاری با برندهایی دارند که رابطه خوبی با اهالی مطبوعات ایجاد می کنند. این امر باید به مثابه نقطه شروع مناسبی برای برند شما باشد. وقتی رابطه اغلب برندها با اهالی رسانه تعریف چندانی ندارد، شما به راحتی امکان درخشش را پیدا خواهید کرد.
توجه به محتوای بصری
توجه به محتوای بصری در زمینه روابطعمومی امر مهمی محسوب می شود. بدون تردید هیچ تیم روابطعمومی امکان تعامل مداوم و پاسخگویی موردی به همه پرسش های مشتریان را ندارد. نکته جالب اینکه شمار بالایی از سوالات مشتریان شبیه به هم است. بنابراین استفاده از محتوای بصری برای تعامل بهینه با مشتریان امر بسیار مهمی محسوب می شود.
اگر شما در تلاش برای همکاری با رسانه ها محتوای بصری جذابی به آنها ندهید، شاید در نهایت گزارش های مربوط به برندتان در خبرگزاری ها با کیفیت تصویری بسیار پایینی منتشر شود. این امر ضربه بزرگی به جایگاه برند شما در بازار وارد می کند. بنابراین همیشه نسبت به تهیه عکس و ویدئو در رابطه با برندتان توجه نشان دهید. این امر نه تنها در تعامل با رسانه ها، بلکه در رابطه با مشتریان عادی نیز کاربرد دارد.
استفاده از آمارهای دقیق
برگزاری نشست های خبری یکی از راهکارهای مهم برای بهبود وضعیت روابطعمومی محسوب می شود. کارآفرینان در چنین نشست هایی اغلب اوقات ادعاهای مختلفی را مطرح می کنند. شما به عنوان عضوی از تیم روابطعمومی برند باید این مسئله را به خوبی حل و فصل کنید. تقاضا از مدیر شرکت برای تهیه آمارهای مربوط به محورهای اصلی صحبتش با رسانه ها ایده جذابی خواهد بود. این امر مانع از بیان نکات پراکنده و بدون سند و مدرک از سوی مدیر یک کسب و کار می شود. چنین امری اهمیت یک مصاحبه و پوشش خبری برای رسانه ها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. همچنین امکان مراجعه دوباره رسانه ها برای تهیه گزارش را نیز فراهم می کند.
نویسنده: میشله گارت - کارشناس بازاریابی
مترجم: علی آل علی
منبع: www.forsatnet.ir
|