شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| موفقيت در زمينه روابطعمومي امر ساده اي نيست. امروزه بسياري از متخصص هاي حوزه روابطعمومي نيز در زمينه مديريت بهينه آن دچار مشكل مي شوند. به ويژه وقتي پاي رسانه ها در ميان باشد. بسياري از برندها براي جلب توجه عمومي به رسانه ها توجه مي كنند. اين امر بيش از هر بخش ديگري در تعامل با تيم روابطعمومي صورت مي گيرد. با اين حساب انتظارات از بخش روابطعمومي در هر برندي به طور قابل ملاحظه اي بالاست.
تعامل بهينه با مشتريان و جلب توجه عمومي در بازار به سادگي روي نمي دهد. شما بايد راهكارهاي مناسب براي اين امر را بلد باشيد. درست به همين خاطر مقاله كنوني در تلاش براي جست وجو در ميان برخي از مهمترين راهكارهاي كسب موفقيت در حوزه روابطعمومي است. در ادامه برخي از نكات مهم در اين رابطه را مورد بررسي قرار خواهيم داد:
ايجاد رابطه اي عميق با مخاطب هدف
اگر شما مايل به همكاري با مشتريان براي حل مشكلات شان هستيد، بايد به طور قابل ملاحظه اي در تلاش براي ايجاد رابطه اي عميق با آنها باشيد. اين امر در مورد تعامل با خبرنگارها نيز مصداق دارد. امروزه خبرنگاران بيش از هر زمان ديگري تمايل به پوشش رسانه اي همكاري با برندهايي دارند كه رابطه خوبي با اهالي مطبوعات ايجاد مي كنند. اين امر بايد به مثابه نقطه شروع مناسبي براي برند شما باشد. وقتي رابطه اغلب برندها با اهالي رسانه تعريف چنداني ندارد، شما به راحتي امكان درخشش را پيدا خواهيد كرد.
توجه به محتواي بصري
توجه به محتواي بصري در زمينه روابطعمومي امر مهمي محسوب مي شود. بدون ترديد هيچ تيم روابطعمومي امكان تعامل مداوم و پاسخگويي موردي به همه پرسش هاي مشتريان را ندارد. نكته جالب اينكه شمار بالايي از سوالات مشتريان شبيه به هم است. بنابراين استفاده از محتواي بصري براي تعامل بهينه با مشتريان امر بسيار مهمي محسوب مي شود.
اگر شما در تلاش براي همكاري با رسانه ها محتواي بصري جذابي به آنها ندهيد، شايد در نهايت گزارش هاي مربوط به برندتان در خبرگزاري ها با كيفيت تصويري بسيار پاييني منتشر شود. اين امر ضربه بزرگي به جايگاه برند شما در بازار وارد مي كند. بنابراين هميشه نسبت به تهيه عكس و ويدئو در رابطه با برندتان توجه نشان دهيد. اين امر نه تنها در تعامل با رسانه ها، بلكه در رابطه با مشتريان عادي نيز كاربرد دارد.
استفاده از آمارهاي دقيق
برگزاري نشست هاي خبري يكي از راهكارهاي مهم براي بهبود وضعيت روابطعمومي محسوب مي شود. كارآفرينان در چنين نشست هايي اغلب اوقات ادعاهاي مختلفي را مطرح مي كنند. شما به عنوان عضوي از تيم روابطعمومي برند بايد اين مسئله را به خوبي حل و فصل كنيد. تقاضا از مدير شركت براي تهيه آمارهاي مربوط به محورهاي اصلي صحبتش با رسانه ها ايده جذابي خواهد بود. اين امر مانع از بيان نكات پراكنده و بدون سند و مدرك از سوي مدير يك كسب و كار مي شود. چنين امري اهميت يك مصاحبه و پوشش خبري براي رسانه ها را به طور قابل ملاحظه اي افزايش خواهد داد. همچنين امكان مراجعه دوباره رسانه ها براي تهيه گزارش را نيز فراهم مي كند.
نويسنده: ميشله گارت - كارشناس بازاريابي
مترجم: علي آل علي
منبع: www.forsatnet.ir