1. توصیه های اخلاقی
یکی از ارزشهای ارتباطی قدرشناسی است. وقتی مدیری قدردان لطف و محبت همکارانش باشد در برابر سختی ها و بحران ها مقاوم تر عمل می کند و به همین منوال در جامعه و شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را به سمت مثبت اندیشی و مسئولیت پذیری سوق خواهد داد. این ویژگی شخصیتی در صورت تداوم می تواند سطح انگیزش کارشناسان و کارکنان روابطعمومی را نسبت به یکدیگر و نهایتا نسبت به مردم ارتقاء دهد. قدرشناسی و فرهنگ سپاس همانند سایر سجایای اخلاقی در چرخه نگرش از اندیشه والا و احساس محبت آمیز و رفتار قدرشناسانه شکل می گیرد.
مدیران قدرشناس بیشتر مورد لطف و کرامت اطرافیانشان هستند و در ارتباطات اجتماعی بصورت موفق تر عمل خواهند کرد. دستیابی به اهدافشان نزدیک تر و موفقیت شان حتمی تر خواهد بود. بنابراین ارزش قدرشناسی و سپاس از مهمترین ارزشهای تفکر روابطعمومی محسوب می شود.
2. تاثیر گذاری
روابطعمومی یک سازمان همان جایگاهی است که درآنجا تصمیمهای بزرگ و جسورانه گرفته میشود پس این وظیفه شما مدیران روابطعمومی است که با افزایش دانش و معلومات و تواناییهای اجرایی و فنی و همچنین خلاقیتهای ذهنی و فردی خود دست به تصمیمگیری و تصمیمسازیهای بزرگی بزنید که جایگاه و برند سازمانتان را در برابر رقبا بالا داده و آن را به اوج برسانید.
3. ارزش آفرینی
کارکرد اصلی شما به عنوان روابط عمومی و مشاور رهبر سازمان این است که برای مجموعه و در سطوح مختلف سازمان ارزش آفرینی کنید که این ارزش آفرینی فقط ارزش های مالی نیست بلکه شامل موارد دیگری نظیر ایجاد یک محیط کار ایمن تر، رسیدن به بینش عمیق تر نسبت به ذینفعان سازمان و ارتقاء برند سازمان و غیره می باشد.
4. حل تعارضات
از شما به عنوان روابط عمومی و مشاور مدیر سازمان انتظار می رود تا نسبت به حل و فصل سریع و عادلانه تعارضات و اختلافات پیش آمده قبل از اینکه همگان مطلع شوند اقدام نموده و نقش یک قاضی عادل و بی طرف را به بهترین شکل ممکن بازی کنید.
5. استقامت و دوری از یاس و ناامیدی
مرگ یک سازمان یا تیم کاری هنگامی قطعی می شود که شما به عنوان اولین مشاور سازمان مدیرتان را دچار یاس و نا امیدی کنید. بنابراین شایسته است در مقابله با مشکلات و بحران ها به عنوان یک مدیر روابطعمومی قوی روحیه استقامت و پشتکار را از دست ندهید چون در غیر اینصورت شکست خواهید خورد.
6. تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان
سعی کنید مدیرتان را به تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کلان و با ریسک بالا وادار کنید این تصمیم های جسورانه که با حمایت همه مدیران به منصه ظهور خواهد رسید جایگاه و برند سازمانتان را در اوج قرار خواهد داد و از محافظه کاری مدیریت خواهد کاست.
7. بهره گیری از فن اوری های نوین
با بهره گیری از تکنولوژی های نوین جهان، خود و مجموعه را به روز نمایید و حضورتان را در همه شبکه های اجتماعی نمایان سازید و از زیر مجموعه روابطعمومی در تهیه محتوای با کیفیت و فاخر برای سازمان استفاده نمایید.
|