درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 16:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49814صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 28 خرداد 1401 - 18:16
آیا گوش شنوایی هست؛ یعنی چه؟!؟
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط‌عمومی و ارتباطات - روابط‌عمومی موفق و کارآمد رابطه مستقیمی با نوع شخصیت و نگرش و تفکر مدیر سازمان دارد و این جمله طلایی زنده یاد پروفسور حمید نطقی پدر روابط‌عمومی ایران را یادآور می‌شود که: "هر مدیر؛ لایق همان روابط‌عمومی است که دارد".
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| من مدیران سازمان‌ها و روابط‌عمومی آنها را از حیث درجه و میزان“ شنوایی “ به چهار دسته تقسیم بندی می‌کنم:


1 - مدیر ناشنوا؛ روابط‌عمومی ناشنوا
2 - مدیر شنوا؛ روابط‌عمومی شنوا
3 - مدیر ناشنوا؛ روابط‌عمومی شنوا
4 - مدیر شنوا؛ روابط‌عمومی ناشنوا


خوشبختی و سعادت در جایی است که سازمان؛ یک روابط‌عمومی شنوای فهیم کاربلد دارد و همه چیز را با تحلیل و راهکار مناسب به گوش مدیریت رسانده و مدیر شنوا هم حرف حق را می‌پذیرد و عاقلانه و عالمانه به حق عمل می‌کند و سازمان می‌شود گل و بلبل.


بدبختی و شقاوت در جایی است که روابط‌عمومی تعطیل باشد و فاقد تخصص و گوش شنوایی هم نداشته و هر آنچه دلبخواه و صلاح خود است (درست یا نادرست) با هزار جور دوز و کلک به خورد رئیس و مدیر سازمان می‌دهد. مدیر سازمان هم اگر که تعطیل باشد و غیر متخصص؛ نااهل باشد و گوش شنوا هم نداشته و با روزمرگی و کج دار و مریز و باری به هر جهت سازمان را اداره نماید؛ می‌شود قوز بالای قوز و نارضایتی عمومی و ضرر و زیان. این بدترین حالتی است که می‌تواند در یک ساختار سازمانی و اجتماعی و حوزه کاری روابط‌عمومی و ارتباطات وجود داشته باشد.


به نظر می‌رسد که در کشور ما آسیب‌های جدی که متحمل می‌شویم ناشی از همین مورد است که ما روابط‌عمومی شنوا و مدیر شنوا نداریم.


این آسیب شناسی و تحلیل؛ خود گویای این مسئله است که روابط‌عمومی موفق و کارآمد رابطه مستقیمی با نوع شخصیت و نگرش و تفکر مدیر سازمان دارد و این جمله طلایی زنده یاد پروفسور حمید نطقی پدر روابط‌عمومی ایران را یادآور می‌شود که: "هر مدیر؛ لایق همان روابط‌عمومی است که دارد". هر چند برد این جمله هم نسبی است و مطلق نمی‌باشد اما در هر صورت کارکرد خود را دارد و قابل احترام و توجه است.


بنابراین اگر می‌خواهیم سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌ها را آباد کنیم قطعا باید مدیران متخصص مردمدار و دارای گوش شنوا را انتخاب و منصوب نماییم. یک حالت برزخ و بلاتکلیفی و عجیبی هم وجود دارد که یک روابط‌عمومی شنوا داریم اما مدیر تعطیل است و بالعکس. الهی نصیب گرگ بیابان نشود این حالت که بد وضعیتی است. چه بسا روابط‌عمومی‌های بسیار قوی و خوش فکر و کاربلدی داریم که اسیر یک مدیر نالایق ناکارآمد ناشنوا می‌شوند و نمی‌توانند آنچنان که باید و شاید ظهور و بروز داشته باشند. از سوی دیگر؛ بعضا مدیران بسیار خوب و شنوا و کاربلدی داریم که با روابط‌عمومی ناکارآمد و بی‌عرضه خود می‌سوزند و می‌سازند و نه راه پس دارند و نه راه پیش. برای اینها باید آرزوی صبر بر مصیبت کرد و گشایش در امور.


تجویز راهبردی


هر چقدر توجه ما به جانشین پروری مبتنی بر نظام شایسته سالاری و شایسته گزینی بیشتر باشد و هر چقدر به مقوله آموزش و پرورش مدیران و کارکنان و مهارت افزایی آنها بیشتر اهتمام داشته و هر چقدر مشارکت و همکاری و همراهی کارکنان را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های سازمانی بیشتر دخالت دهیم می‌توانیم به مقوله "شنوایی" در سازمان کمک شایانی کرده و در نهایت شاهد رضایتمندی؛ بهره وری؛ سودآوری و موفقیت در عرصه های رقابتی و... باشیم.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد