درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 01:52   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49762صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 22 خرداد 1401 - 17:59
مدیریت خودمحور یا مدیریت مشورت‌محو
سیستم مدیریتی در ایران باید متحول شود
دکتر حجت بقایی مشاور تحقیق و توسعه - در تحقیق ما مشخص شد بالای 80 درصد از مدیران می‌دانند هر کاری کنند بازخواستی نخواهند شد و معمولا تنبیه ایشان به‌گونه‌ای است که فرصت‌های بهتری برای‌شان فراهم می‌کند و برای‌شان تنوع کاری و مکانی ایجاد می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت در ایران قرن‌هاست که سیستم سنتی خود را حفظ کرده و با اینکه انواع و اقسام نام‌ها و عنوان‌ها را تجربه کرده ولی در کل، این سیستم سنتی بر تفکر مدیریتی در ایران حاکم است.


این نوع مدیریت که از ان به عنوان "مدیریت خودمحور" یاد می شود در دهه های اخیر شکل دیگری به خود گرفته است و این صرفا به دلیل ساختار اجتماعی و تفکر سنتی و همچنین عدم آموزش مدیران با علم روز اتفاق می افتد.


لازم به ذکر است که این نوع مدیریت در گذشته سیستم غالب مدیریتی در جهان بوده است و در طول تاریخ مشاهده می کنیم که سیستم های مدیریتی که انواع دیگر را تجربه کرده اند به سود جامعه، کشور و عموم مردم بوده است. به نظر می رسد که بهترین نوع مدیریت، مدیریت ترکیبی است یعنی شما به عنوان مدیر در یک زمان باید خودمحور باشید، در جایی مشورت‌محور و در جایی دیگر جنگجو یا ستیزه محور باشید و گاه باید سکوت کنید یا بخشنده باشید. در تمام حالت یک سیستم جواب نمی دهد.


اینکه همه جا من درست می گویم، درست نیست.


اینکه همه جا حق با کارمند است، درست نیست.


مدیریت باید قدرت مشاجره داشته باشد، باید قدرت ستیزه جویی داشته باشد، باید خلاق باشد، باید ببخشده باشد و گاه باید سکوت کند و قدرت ندیده گرفتن داشته باشد.


با مطالعات و تحقیقاتی که در شرکت ها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی داشته ام به نظر می رسد عدم نظارت بر سیستم های مدیریتی و نبود فرآیند سیستماتیک جهت انتخاب مدیران، سازمان‌ها از این نوع مدیریت ضربه می خورند.


در تحقیق ما مشخص شد بالای 80 درصد از مدیران می‌دانند هر کاری کنند بازخواستی نخواهند شد و معمولا تنبیه ایشان به‌گونه‌ای است که فرصت‌های بهتری برای‌شان فراهم می‌کند و برای‌شان تنوع کاری و مکانی ایجاد می‌کند.


مدیران، خواسته یا ناخواسته پدرخوانده سیستمی سازمان و یا شرکتی هستند که مامور به خدمت در آن هستند و تفاوتی در تعداد نیرو ندارد.


این یعنی یک مدیر باید مانند یک مدافع و نگهبان و در عین حال ناظر فعالیت نماید، اگر قرار است که سازمان سودآور باشد.


یک مدیر باید به نیروی کار توجه نماید، عدم توجه، نادیده گرفتن مسایل، دغدغه ها و مشکلات نیروی کار و حتی عدم تنبیه و تشویق ایشان، موجب ایجاد سیستم های مدیریتی کوچکتر در داخل سازمان می شود که این سیستم های مدیریتی کوچک گاه آنقدر ریشه دار می شوند که مدیران مجموعه را کلافه می کنند و گاه این سیستم باید جراحی شود و الا پویا نخواهد شد.


در هر صورت مدل هایی مدیریتی در ایران باید به سمت و سویی برود که مدل های به روزتری را تجربه کند و این تغییر و تحول سیستم مدیریتی ایجاد نمی شود مگر اینکه اساتید و کارشناسان در کارگروه ها و گردهمایی های مدیریتی با برنامه ریزی و تفهیم سیستم های عملی (در کنار آموزش های علمی) مدیریت بهره وری نیروی انسانی در ایران را متحول کنند.


تا شاهد ایجاد انگیزه در کارگران و کارمندان میهن عزیزمان جهت تلاش برای ساخت ایرانی آباد باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد