درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 10:46   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49761صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 22 خرداد 1401 - 17:19
روابط‌عمومی‌؛ در مسیر غرب: در حصار محدودیت در افق بالندگی ...
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه،ارتباطات و از مدیران اجرایی و روابط‌عمومی‌ کشور - در طی طریق به سمت مناطق مرز نشین غرب کشور هر چند به دیده چشم می توان محدودیت های امکاناتی و عدم توجه کافی بدان مناطق را به سهولت دریافت اما گستره و عمق رو به فزونی "روابط‌عمومی‌" را نیز می توان درک و به شکل اعجاب انگیزی حس کرد تا بدان جا که خود را غرق در اجتماع شایسته ی حاکمیه غریب آن خطه دیده و باور نموده که نه تنها تاکنون از ایشان بدور نبوده اید بلکه انگار سالیان سال در کنارشان هم زیستی داشته و با آنان در معاشرت نزدیک بوده اید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در یک تفسیر ساده ظاهری می توان روابط‌عمومی را به دو بخش "روابط" یعنی ارتباطات و "عمومی" یعنی همگانی و جمعی قسمت نمود که هر دو بخش دارای مفاهیم کامل و فراگیری در حوزه اجتماع بوده و می تواند بخودی خود معنا و مفهوم عمیق را از محتوای خویش به مخاطبین ارجاع نموده و از آن نیز بهره کامل دریافت گردد.


اما این بار این معنا و مفهوم عنوان "روابط‌عمومی‌" در طی مسیری از مرکز کشور به سمت غرب آن به شکلی عملی و میدانی تفسیر شد که بیان آن خالی از لطف نیست؛ چرا که می تواند دریافت "روابط‌عمومی‌" دارای چنان ظرفیت نفوذپذیری در جامعه بوده که با تلاقی در یک فرهنگ می تواند در ماهیت درونی آن جامعه رخنه کرده تا آنجا که براحتی با عبور از آن منطقه قابل درک و ملموس در احوال مخاطبین آنجا باشد.


در طی طریق به سمت مناطق مرز نشین غرب کشور هر چند به دیده چشم می توان محدودیت های امکاناتی و عدم توجه کافی بدان مناطق را به سهولت دریافت اما گستره و عمق رو به فزونی "روابط‌عمومی‌" را نیز می توان درک و به شکل اعجاب انگیزی حس کرد تا بدان جا که خود را غرق در اجتماع شایسته ی حاکمیه غریب آن خطه دیده و باور نموده که نه تنها تاکنون از ایشان بدور نبوده اید بلکه انگار سالیان سال در کنارشان هم زیستی داشته و با آنان در معاشرت نزدیک بوده اید.


قدرت والای "روابط" در عرصه ارتباطی مردمان خطه ی غرب کشور چنان فراگیر و وسیع بوده که هر رهگذری را مجذوب خویش کرده و بعید دانسته کسی که حتی از این عرصه بدور باشد، اسیر در چنگال این روابط و ارتباط عمیق و جذاب مردمان نیک این سرزمین نگردد. ارتباطی همراه با نفوذپذیری عمیق و دارای چنان احساس و ادراکی که هر مخاطبی را به تمجید از آن به کلام وادار ساخته و هر زبانی را از عدم نکوهش آن ناتوان ساخته و این شگفتانه را به مثال تحفه ی از آن به یادگار به دیار خویش بوده و مانا می سازد.


حال آن که این قدرت ایجاد روابط در یک نفر، یک گروه، اهالی یک شهر یا یک منطقه نبوده و جامعه ی گسترده از آن و به جرأت می توان گفت سینه به سینه این فرهنگ گسترانیده شده و در ماهیت وجودی تک تک این مردمان نهادینه گشته و جنبه ی "عمومی" به خود گرفته تا به معنای واقعی تلقی "روابط‌عمومی‌" در سادگی کلام و به نوعی میدان محور اجابت گردد.


بی شک در جستجوی این دست اکتشافات اجتماعی در باب " روابط‌عمومی‌" در وسعت مهین پهناورمان کم نیست جوامعی که در حصاری از محدودیت ها به افق بالندگی "روابط‌عمومی‌" رسیده اند، اما بایست در باب آنان کنکاش نموده و پس از یافتن آن ها در برجسته نمودن و نیز درس یابی از چنین عرصه های که به صورت طبیعی رشد یافته اند و چنین زیبا خود نمایی می نمایند، از دریچه تخصص و دریافت مبانی ایجادی آن ورود کرده تا به اعجازهای حیرت آور آن دست یابیم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد