درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49750صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 21 خرداد 1401 - 07:29
جای خالی مرکز سنجش و ارزیابی موفقیت روابط‌عمومی‌ها در ایران
دکتر مریم سلیمی، فعال روابط‌عمومی و مدرس دانشگاه - چنانچه روابط‌عمومی‌ها و مدیران آنها سنجش شده و از کارنامه حرفه‌ای لازم برخوردار باشند، فضای فعالیت رنگ و بوی حرفه ای تری به خود خواهد گرفت البته به شرط اینکه مراکز سنجش مربوطه از هرگونه حاشیه و یا اقدامات غیرحرفه ای و غیراخلاقی به دور باشند. از سویی نیز لازمه موفقیت در مسیر این ارزیابی ها، عدم آمارسازی و عرضه های غیرواقعی از سوی ارزیابی شوندگان است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی‌ها نقش‌ها، کارکردها و وظایف مختلفی بر عهده دارند که بسته به نوع سازمان، سطح، اندازه، وسعت و گستردگی، رسالت‌ها و کارکردهای آن سازمان یا شرکت به ایفای نقش و وظیفه می پردازند. آنچه در این میان حائز اهمیت است تعیین معیارهایی برای فعالیت‌ها و ارزیابی میزان موفقیت‌ها چه برای روابط‌عمومی‌ها و چه مدیران آنهاست.


در عمده کشورهای جهان، معیارهایی برای موفقیت روابط‌عمومی و مراکزی برای سنجش این موفقیت وجود دارد که جای چنین مرکزی در ایران خالی است.


پیش‌تر وزارت ارشاد تلاش کرده بود تا با تعیین معیارها و شاخص‌هایی به رسانه ها امتیاز دهد و آنها را رتبه بندی کند، ولی در حوزه روابط‌عمومی رد و نشانی از این مسأله به چشم نمی خورد. البته این نکته به معنای این نیست که ارزیابی ها الزاماً به وسیله یک سازمان دولتی انجام شود.


به جز برخی جشنواره ها و کنفرانس ها و داوری آثاری از روابط‌عمومی‌ها و اعلام برگزیده ها که به برخی نیز نقدهایی وارد است، خبری از ارزیابی و رتبه بندی و... روابط‌عمومی‌ها نیست.


هر میزان این نقدها و ارزیابی ها کمتر باشد و از سویی معیارها، الگوها و استانداردهایی برای فعالیت وجود نداشته باشد و از طرفی خلا وجود مراکز حرفه ای و علمی برای انجام سنجش‌های لازم حس شود، حرکت و فعالیت روابط‌عمومی‌ها نیز ممکن است فاقد کیفیت مورد انتظار باشد.


در انتخاب مدیران روابط‌عمومی به ویژه زمانی که سلیقه بیش از معیارهای اصولی بر این انتخاب‌ها حاکم است، به همان نسبت نیز به برنامه های استراتژیک، معیارهای موفقیت، راه‌های تحقق موثر اهداف و نیز سنجش میزان موفقیت توجه کافی نخواهد شد. در چنین فضایی کیفیت فعالیت‌های فعلی و پیشین مدیران روابط‌عمومی چه در درون و چه بیرون سازمان سنجش نشده و معیار و مبنای انتخاب‌های بعدی قرار نمی گیرد.


در حال حاضر تشخیص اینکه کدام روابط‌عمومی و کدام مدیر روابط‌عمومی می تواند الگو و نمونه بارز یک روابط‌عمومی و مدیر موفق باشد به سختی امکان پذیر است.


چنانچه روابط‌عمومی‌ها و مدیران آنها سنجش شده و از کارنامه حرفه‌ای لازم برخوردار باشند، فضای فعالیت رنگ و بوی حرفه ای تری به خود خواهد گرفت البته به شرط اینکه مراکز سنجش مربوطه از هرگونه حاشیه و یا اقدامات غیرحرفه ای و غیراخلاقی به دور باشند. از سویی نیز لازمه موفقیت در مسیر این ارزیابی ها، عدم آمارسازی و عرضه های غیرواقعی از سوی ارزیابی شوندگان است.


ما بیش از هر زمان به معیارها و مراکز حرفه ای برای ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌ها و امتیاز دهی و رتبه بندی آنها نیازمندیم. آنچه در این میان با توجه به تعدد بحران‌ها و شرایط خاص بسیار مهم است، بحث عملکردها در شرایط بحرانی است.


یکی از معیارهایی که در این سنجش‌ها می تواند مورد عنایت قرار گیرد بحث ثبت تجارب و مستندنگاری به ویژه در شرایط بحران و جلوگیری از آزمون‌ها و خطاهای احتمالی بعدی است.


بیش از 60 معیار موفقیت روابط‌عمومی تاکنون شناخته شده که در کنار این معیارها و بررسی عملکردها، بررسی ساختار روابط‌عمومی از بعد به روز بودن، جایگاه آن نزد سازمان و مدیران سازمان، ترکیب نیروی انسانی از ابعاد مختلف تجربی، علمی، تحصیلی و... همگی حائز توجه و اهمیت هستند.


امید است این مهم در بحث ایجاد مراکز سنجش و ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌ها از سوی انجمن‌ها، متولیان و اثرگذاران حوزه روابط‌عمومی ایران مورد توجه قرار گیرد.


البته حمایت‌های دولتی از مرکز مربوطه (به شرط عدم مداخله در معیارها و روند ارزیابی ها) می تواند از افتادن این مرکز در ورطه مشکلات مالی و خروج آن از ریل حرفه ای بودن جلوگیری کند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد