درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4975صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 13 شهریور 1392 - 18:51
کتاب جامعه‌شناسی رادیو منتشر شد
کتاب "رادیو چیست؟" تألیف دکتر حسن خجسته به صورت گردآوری از مجموعه مقاله‌های نویسنده است که تابستان 1392 برای بار نخست از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شده است.
  

کتاب جامعه‌شناسی رادیو منتشر شد
 

کتاب جامعه‌شناسی رادیو منتشر شد


رادیو چیست؟
کتاب "رادیو چیست؟" تألیف دکتر حسن خجسته به صورت گردآوری از مجموعه مقاله‌های نویسنده است که تابستان 1392 برای بار نخست از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شده است.
این کتاب با شمارگان 1500 نسخه، قیمت 15000 تومان، اندازه رقعی، با 21 عنوان مقاله و 427 صفحه روانه بازار کتاب شد.
به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ناشر در یادداشت خود آورده است: اگر چه رادیو در ایران حدود 20 سال دیرتر از زمان رواج آن تأسیس شد اما به دلیل نبود دیگر رسانه‌های گروهی به سرعت جای خود را در میان افراد سطوح مختلف جامعه باز کرد.
دسترسی آسان، هزینه‌های اندک، انتخابی بودن برنامه‌ها برای مخاطب و گسترش قدرت تخیل از جمله ویژگی‌های رادیو برای تبدیل شدن به یک رسانه جذاب بوده است. از آنجا که رادیو به رغم ظهور رسانه‌های جدید، نقش و کارکرد خود را از دست نداده و پیشرفت نیز داشته است به واسطه توانایی انتقال اطلاعات با کمک به گسترش اندیشه توسط شنوندگان، حوزه گفتمانی ایجاد نموده که بر دیگر وجوه رسانه‌ای نیز تأثیر گذار بوده است.
رادیو چیست؟، تئوری گفتمان و رادیو، نام‌گذاری برنامه‌های رادیو، تیپولوژی برنامه سازان و برنامه‌‌ها بر اساس فرم و محتوا، رادیوهای محلی: پاسخی شایسته به هویت‌جویی، مقایسه کارکرد "واقعیت رسانه‌ای" در رادیو و تلویزیون، کارکرد آگهی‌های تجاری در رادیو و تلویزیون از دیدگاه مکتب انتقادی، اثربخشی برنامه‌های رادیو، تأثیر جویباری و سیلابی، کارکردهای رادیو در جنگ، تأثیر تئوری‌های همانندسازی رسانه‌ای در برنامه‌های آموزشی، مناسک رسانه‌ای و الگوی تبلیغاتی دینی در رادیو و تلویزیون بهره‌برداری بیگانگان از مسایل زنان برای تغییرات فرهنگی در ایران، نویسندگی رادیو و اصول نوشتار رادیویی، رادیو و تئاتر، هویت رادیو، اصول و قواعد نوشته‌های رادیویی، اصول تعیین محتوای رسانه‌های محلی، تئوری وابستگی به رسانه‌ها و کاربرد آن در رادیو، خوف و رجا در رادیو و متن و بینامتن در رادیو به ترتیب عنوان‌های مقاله‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.
نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می‌کند که رادیو به ظاهر ساده‌ اما سرشار از پیچیدگی است و در نگاه نخست تنها ترکیبی از کلام، موسیقی و جلوه‌های صوتی را منتقل می‌کند... اما رادیو با تکیه به عنصر صدا جهان را به درون انسان منتقل می‌کند و درست به همین دلیل رادیو رسانه‌ای تفسیرساز اما تفسیرناپذیر است.
کتاب «رادیو چیست؟» با هدف ایجاد زمینه مطالعه دانشجویان و علاقه‌مندان به رادیو تدوین شده است و مجموعه مقاله‌های این کتاب پیش‌تر نیز در 5 کتاب جداگانه با عناوین؛ درآمدی بر جامعه‌شناسی رادیو، مطالعاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو، تأملاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو، جامعه‌شناسی رادیو و رسانه، و رادیو، مدیریت و جامعه به چاپ رسیده بوده‌اند.
بنا به اظهار نویسنده، مقاله‌های کتاب شامل 2 نوع بررسی و مطالعه هستند. دسته نخست به مباحث نظری و دسته دوم به مطالعات کاربردی در رادیو مربوط هستند. بخش اخیر نیز خود به 2 صورت ارائه شده است. بررسی تأثیرها و نقش رادیو در سطوح کلان اجتماعی و دوم برای جامعه‌شناسی سازمانی رادیو.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد