درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:31   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49745صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 19 خرداد 1401 - 13:31
گزارش برگزاری گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کرمان
سمیه حسن‌شاهی- داود میاندهی - گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی کرمان شامگاه چهارشنبه در حالی با حضور چندساعته مدیران عالی استان برگزار شد که استاندار ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل شورای سیاستگذاری توسط آنان پیشنهاد کرد این نشست‌ها به مناسبت‌های مختلف و در بازه زمانی زودتر برگزار شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی کرمان شامگاه چهارشنبه در حالی با حضور چندساعته مدیران عالی استان برگزار شد که استاندار ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل شورای سیاستگذاری توسط آنان پیشنهاد کرد این نشست‌ها به مناسبت‌های مختلف و در بازه زمانی زودتر برگزار شود.

مشخص بود این نشست بعد از چندسال برگزار شده و مدیرکل پیشین روابط عمومی استاندار کرمان نیز گفت که برگزاری چنین گردهمایی چندسالی به وقفه خورده بود.

درواقع نیازی به گفتن هم نبود زیرا چندین بار سخنرانان یا مجری در طول برگزاری مراسم مجبور بودند برای کاهش همهمه‌ای که در نتیجه صحبت مهمانان بر سر میزها با یکدیگر ایجاد شده بود، تذکر دهند یا با هدیه کردن ذکر صلوات، فضا را آرام کنند؛ البته استاندار هم پیشنهاد کرد مدیران روابط عمومی بیشتر دور هم جمع شوند و هم اندیشی کنند.

در این نشست که با عنوان «گردهمایی شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان کرمان» به همت شورای هماهنگی روابط عمومی ها، اداره کل روابط عمومی استانداری و انجمن روابط عمومی استان برگزار شده بود به محملی هم برای گرامیداشت یادو خاطر مرحوم حجت الاسلام سید محموددعایی تبدیل و تاکید شد که ایشان سرمایه ای برای استان کرمان بود و باید بیش از پیش قدردان سرمایه ها باشیم.

مجری برنامه اصرار زیادی داشت در چند نوبت با خواندن شعرهای طنز کار و جایگاه روابط عمومی را دستمایه نشاندن لبخند بر لب مهمانان قرار دهد؛ گرچه شوخی هایش چندان هم شوخی به نظر نمی رسید و جدی می‌نمود، چون یک جاهایی درباره بعضی موضوعات مدیران روابط عمومی برایش کف می زدند و مساله را تایید می کردند. از جمله این مسائل اینکه بعضی ها کار روابط عمومی را در حد تهیه و نصب بنر تسلیت می دانند، فشار کارها هنگام سفر یک وزیر، نحوه پوشش خبری یا سختی های کار روابط عمومی بدون آنکه تجهیزات، امکانات و اعتبارات موردنیاز در اختیارشان باشد.

چند نفر از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در این نشست به بیان دیدگاه ها، مسائل و مشکلات خود پرداختند و پیشنهادهایی را نیز ارائه دادند؛ انتقاد از مدیران دستگاه های اجرایی در کلامشان بود، هرچند آنقدر پررنگ یا تندوتیز نبود اما رگه هایی از انتقاد را هم می شد در خلال کلام این افراد که سعی داشتند بیشتر در قالب پیشنهاد خطاب به مدیران نکاتشان را مطرح کنند، پیدا کرد. تشریح نقش منحصربه فرد کار روابط عمومی بویژه در شرایط کرونا، شرایط سختی کار روابط عمومی ها، اعتماد بیشتر به مدیران روابط عمومی، دادن اختیار و جایگاه سخنگویی و مشاور مدیران، انتخاب مدیران روابط عمومی بعد از هماهنگی با مدیران شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و طی آموزش های ابتدایی از جمله این نکات بود.

اما نکته قابل تامل این نشست صمیمی که تا نیمه‌شب به طول انجامید حضور چندساعته مدیران عالی استان بود؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار، نماینده مجلس، رییس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار و چند تن دیگر از مدیران از ابتدای شروع جلسه حضور داشتند و تا صرف شام که مرحله پایانی نشست بود، مدیران روابط عمومی استان را در این گردهمایی همراهی کردند.

این حضور چندساعته مدیران ارشد استان آن هم از زیرمجموعه سه قوه، درحالی بود که واکنش ها و تقدیرهای فعالان روابط عمومی را نیز به دنبال داشت؛ از جمله این واکنش ها یادداشت محمد بصیریان از فعالان عرصه روابط عمومی و مدیر انجمن روابط عمومی های استان بود که در فضای مجازی نوشته بود: «در این ۲۲ سالی که در حوزه روابط عمومی مشغول فعالیت هستم و در گردهمایی ها ومراسم روابط عمومی شرکت می کنم امشب به جرات می گویم تنها مراسمی بود که حضور نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان سه قوه در استان را در آن به صورت هماهنگ و همراه در جمع روابط عمومی استان شاهد بودم؛ آن هم همراه با سخنرانی های موجز و موثر و البته علاقه‌مند و متعهد به همکاری برای رفع مشکلات جامعه روابط‌عمومی استان و حتی کشور».

مدیران عالی استان کرمان البته در سخنانی به بیان جایگاه و ضرورت های حل موانع و مشکلات روابط عمومی ها نیز پرداختند.

مجتبی اسدی زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان که بتازگی در این مسئولیت معرفی شده و به نوعی از جمله میزبانان اصلی این نشست هم به شمار می رفت در سخنانی کوتاه و ضمن تشکر از حاضران برای حضور در گردهمایی، اظهارامیدواری کرد که برگزاری چنین نشست هایی بتواند خروجی های علمی و عملیاتی با افق های روشن پیش رو داشته باشد.

جای خالی سیاستگذاری ارتباطی در استان

مدیرکل پیشین روابط عمومی استانداری کرمان نیز گفت: متاسفانه در استان متناسب با داشته های موجود، سیاستگذاری ارتباطی نداریم و تصویری که از استان بویژه در خارج از مرزهای استان وجود دارد، مخدوش است و جای کار دارد.

عباس تقی زاده افزود: تصویر مخدوش موجود از استان کرمان در حالی است که این استان دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه های مختلف از جمله مسائل علمی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه هایتک در ادامه با اشاره به اینکه جریان خبری علمی و روزنامه نگاری علمی بسیار اندکی در استان کرمان وجود دارد اظهارداشت: می بینیم که در سالی که به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، چندان خبری از اخبار علمی نیست و از این رو پیشنهاد می شود پارک علم و فناوری استان دبیرخانه اخبار علمی استان را برعهده گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که همه از توسعه نامتوازن استان کرمان گلایه مند هستند، تصریح کرد: بسترهای گفت و گو و ارتباطات متناسب با نیازهای این استان شکل نگرفته است و برای حل این موضوع باید از سرمایه های بزرگ علمی استفاده حداکثری صورت گیرد و بستر گفت و گو گسترده تر شود.

نقش روابط عمومی در جلب سرمایه گذار

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها در خاکریز اول مقابله با توطئه های دشمنان قرار دارند گفت: روابط عمومی ها با جهاد تییین می توانند بذر امید را در جامعه بکارند و مردم را امیدوار کنند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با تقدیر از زحمات و خدمات دست اندرکاران روابط عمومی افزود: به مجموعه روابط عمومی اعتقاد دارم زیرا روابط عمومی ها با تبیین خدمات ارزشمندی که در سازمان ها انجام می شود، زمینه ای را فراهم می آورند تا مردم بیش از پیش امیدوار شوند و این وظیفه بسیار مهم و مقدسی است.

وی امانت داری را از اولویت های کار روابط عمومی برشمرد و تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به دور از بزرگنمایی و کوچک نمایی، واقعیت ها را در بین مردم تبیین کنند.


نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه از مرحوم سید محمود دعایی به عنوان مرد بزرگ ادب، هنر و رسانه یاد کرد و ضمن تسلیت درگذشت وی و نیز درگذشتگان حادثه قطار مشهد – یزد ادامه داد: مجموعه روابط عمومی ها نقش بزرگی را در سازمان ها و نهادهای اداری کشور ایفا می کنند و تلاش های این حوزه قابل تقدیر است.


حمیدی گفت: دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است تا سیستم اجرایی نظام را ناکارآمد جلوه دهد و روابط عمومی ها با تبیین و انتشار عملکردها می توانند با این توطئه ها مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم بسیار ارزشمند است اظهارداشت: جهاد تبیین که به صورت ویژه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد با توجه به شرایط حساس کنونی باید توسط روابط عمومی ها محقق شود.


رییس کل دادگستری استان کرمان، معرفی ظرفیت های هر منطقه را از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و اظهارداشت: استان کرمان ظرفیت های بسیار زیادی دارد و روابط عمومی ها می توانند ظرفیت های مهم و ارزشمند این استان کرمان را به جامعه معرفی کنند تا سرمایه گذاران از سراسر کشور برای سرمایه گذاری به استان وارد شوند و زمینه شکوفایی استعدادهای استان را فراهم آورند.

پیشانی تبیینی سازمان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه روابط عمومی به معنای ارتباط منطقی هر دستگاه، نهاد و سازمان با افکار عمومی جامعه است تاکید کرد: روابط عمومی ها پیشانی تبیینی دستگاه ها به شمار می روند و مسئولیت سنگین ارائه عملکرد دستگاه به افکار عمومی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شناسایی مطالب و داده های قابل ارائه و نحوه بیان آن با توجه به اولویت های موجود و تاثیرگذاری آن را یک فن و تخصص در روابط عمومی دانست و افزود: امروز روابط عمومی به معنای علم انتقال یک دستاورد، ظرفیت و توان به افکار عمومی و مخاطبان مختلف است.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که روابط عمومی باید به نحوی صحبت کند وانتقال پیام را انجام دهد که به دل همگان بنشیند و در واقع رسانه ای برای دستگاهی است که مسئولیت آن را بر عهده گرفته تاکید کرد: روابط عمومی باید به لحاظ نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز در حد قابل قبولی باشد که بتواند مسئولیت های خود را بدرستی انجام دهد.

مدیران به روابط عمومی اهمیت دهند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه مدیر باید به روابط عمومی اهمیت دهد تا افکار عمومی را با سیستم خود هماهنگ کند، تاکید کرد: اهمیت همراه کردن عملکرد دستگاه با افکار عمومی به آن علت است که حرکت و عملکرد دستگاه ها در سبد نظام تعریف می شود و باید متناسب با نیازهای جامعه باشد.

ضرورت پرهیز از هیجانات سیاسی

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: روابط عمومی ها باید منطقی، دور از هیجانات سیاسی و صادقانه انعکاس دهنده نظرات مردم به مسئولان باشند و در عین حال نسبت به مطالبات مردم روشنگری کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها در حوزه درون‌سازمانی نیز باید زمینه را برای رفع نقص ها آماده و در کنار این موارد باید رویکردهای آینده را نیز بخوبی برای مردم و کارگزاران نظام در سطح شهرستانی، استانی و ملی تبیین کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه روابط عمومی در یک دستگاه به لحاظ کارکردی باید وظایف مختلفی را دنبال کند اظهارداشت: برقراری ارتباطات وسیع درون و برون سازمانی و مقابله با توطئه های دشمنان در مواجهه با افکارعمومی از جمله این موارد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت، امنیت، آزادی و استقلال را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید قدردان این نعمت ها باشیم و روابط عمومی ها در این راستا نقش محوری برعهده دارند.

زاهدی به نقش روابط عمومی ها در جهاد تبیین نیز اشاره کرد و گفت: باید خدمات انجام شده در حوزه های مختلف نظام جمهوری اسلامی بخوبی تبیین شود و امیدآفرین باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که دست روابط عمومی ها باید باز باشد عنوان کرد: مدیران باید افراد خبره و متخصصان رسانه و ارتباطات را در این حوزه به کار گیرند و این تخصص می تواند پیام آور امید برای مردم باشد زیرا جامعه به این امیدواری نیاز دارد.

احصای نیازهای حرفه ای روابط عمومی ها

اما آخرین سخنران استاندار بود؛ دکتر محمدمهدی فداکار که به علت طولانی شدن جلسه چندان بنای سخنرانی زیادی هم نداشت سعی کرد به جای پرداختن به مفاهیم تئوری و نظری، بیشتر به صورت کاربردی‌تر مسائل را با مدیران روابط عمومی دستگاه ها در میان بگذارد.

وی گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری خبری در استان از بین خود مدیران روابط عمومی ها الزامی است زیرا این شورا باید نیازهای حرفه ای حوزه روابط عمومی را مشخص و برنامه ریزی کند تا کار به صورت تخصصی و حرفه ای پیش برود.

فداکار به‌روزرسانی دانش روابط عمومی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه ریزی برای دیدارهای مدیران با گروه های مختلف از وظایف مورد انتظار روابط عمومی هاست.

وی با تاکید بر این مطلب که رصدهای خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با رصدهای بموقع رسانه ای می توان جلو بسیار از شایعات و روغ پردازی ها را گرفت.

استاندار کرمان جریان سازی رسانه ای، برگزاری جلسات انس فصلی و نقد عملکردها را از دیگر برنامه های ضروری روابط عمومی ها برشمرد و تاکید کرد که در صورت نیاز به حمایت بویژه در بحث های آموزشی، حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

به گزارش ایرنا در این گردهمایی که با حمایت مجتمع مس سرچشمه و نیز شرکت گهرزمین در محل تالار باغ بهرامی در شهر کرمان برگزار شد، ضمن رونمایی از کتاب «چراغ روشن رابطه- دوره اول» که به انعکاس یادداشت برخی مدیران روابط عمومی در استان درباره تجربیات و شرایط کاری پیش رویشان پرداخته از برخی مدیران و فعالان روابط عمومی پیشکسوت در استان کرمان نیز تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد