درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:00   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49723صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 16 خرداد 1401 - 11:36
توسعه فرهنگ آگاهی‌بخشی؛ رسالت اصلی مطبوعات و روابط‌عمومی‌ها
عباسعلی کوشکی - ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی انتظار داریم که افرادی را برای اداره امور روابط‌عمومی سازمان منصوب کنند که اگر هم تحصیلات دانشگاهی مرتبط دراین‌زمینه ندارند، لااقل به الزامات و مقتضیات حرفه‌ روابط‌عمومی آشنا بوده و تاحدودی از دانش و هنر روابط‌عمومی آگاهی داشته باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مطبوعات به‌عنوان رسانه‌ای اثرگذار، چشم و زبان جامعه به‌شمار می‌روند و بهتر از هرکسی و هر وسیله‌ای می‌توانند دردها، مشکلات، نیازها و مسائل جامعه را احصا کرده و منعکس کنند؛ چراکه خبرنگاران و نویسندگان به‌عنوان رکن مهم رسانه همواره در متن حوادث و رویدادها قرار دارند و با نگاه جستجوگر، پیگیر و پرسشگر خود، بسیاری از مسائلی که اصولاً از نگاه عموم پنهان می‌ماند را دیده و بازگو می‌کنند؛ اما تحقق این‌مهم مستلزم ایجاد تعامل و ارتباط مستمر بین روابط‌عمومی‌ها و مطبوعات است؛ چراکه بنا‌به تعریفی که بنیان‌گذاران روابط‌عمومی از زمان تأسیس این نهاد ارائه داده‌اند، مهم‌ترین اهداف تأسیس روابط‌عمومی را پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی در رسانه‌ها، علی‌الخصوص رسانه‌های مکتوب عنوان کرده‌اند.

 

ازطرفی روابط‌عمومی‌ها نیز وظیفه‌دارند نظر و همکاری افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی را که برای سازمان متبوع آن‌ها اهمیت دارد، جلب کنند و بهترین و سهل‌الوصول‌ترین راه برای پی‌بردن به خواسته‌ها و نظرات جامعه، توجه عملی و دقیق به مطالب مطبوعات است.

 

دراین‌خصوص برخی از روابط‌عمومی‌ها به طرزی معقول و منطقی از این پتانسیل مطبوعات بهره می‌گیرند و همه‌روزه نقدها و مطالب انتقادی جراید را بریده و آن‌را برای پاسخگویی به مسئول یا دستگاه ذی‌ربط ارسال می‌دارند و ازاین‌طریق ضمن فراهم‌کردن زمینه حل مشکلات و رفع نارسایی‌ها، ارتباط تنگاتنگی را نیز بین روابط‌عمومی‌ها و مطبوعات برقرار کرده‌اند و مسئولیت خود را به‌نحوی مطلوب انجام می‌دهند؛ اما گروهی از روابط‌عمومی‌ها بهنگام دریافت جراید، صفحات را ورق می‌زنند و مطالب و اخباری را که حاوی انعکاس عملکرد دستگاه یا تعریف و تمجید از مدیر سازمان بوده، بریده و ضمن ارسال برای مدیریت سازمان، آن‌را در تابلو مخصوص بریده جراید نصب می‌کنند؛ ولی همین‌که چشمشان به مطلبی انتقادی بیفتد، سعی بر آن دارند تا روزنامه یا نشریه را از دید مدیر دور نگه داشته و خود نیز درصدد حذف نام خبرنگار مطبوعه مذکور از لیست خبرنگارانی برمی‌آیند که در نشست‌های خبری یا دیگر مراسم دعوت می‌کنند و به‌اصطلاح او را در لیست سیاه خود قرار می‌دهند و روزنامه یا نشریه مربوطه‌اش را نیز از هرگونه حمایت قانونی محروم می‌سازند!

 

این‌درحالی‌ست‌که یک مدیر روابط‌عمومی چنانچه با علم و دانش و تخصص این حرفه که در تعریف آن آمده است: «روابط‌عمومی؛ هم علم است و هم هنر» آشنا باشد، می‌داند که رسالت اصلی او برقراری ارتباط با جامعه برای شنیدن صداها و آگاهی از خواسته‌ها و داوری‌های آنان از سازمان متبوعه‌اش است تا بدین‌وسیله با شناخت گسست‌ها و نابسامانی‌های آن سازمان درصدد رفع مشکلات و درنهایت افزایش میزان رضایت‌مندی جامعه‌ هدف برآید و این‌مهم ازطریق ایجاد ارتباط و تعامل منطقی و تنگاتنگ با مطبوعات ازطریق اهمیت‌بخشیدن به نقدها و خواسته‌های مردم که ازطریق مطبوعات انعکاس می‌یابد، میسر خواهد گشت.

 

 این ضرورت‌ها، طبیعتاً ارتقای سطح دانش حرفه‌ای در هر گروه یعنی هم مطبوعات و هم روابط‌عمومی‌ها را طلب می‌کند. همان‌طورکه جامعه انتظار دارد، عوامل انسانی در مطبوعات باید از دانش و تخصص کافی درخصوص این حرفه‌ حساس و مهم برخوردار باشند. ما هم از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی انتظار داریم که افرادی را برای اداره امور روابط‌عمومی سازمان منصوب کنند که اگر هم تحصیلات دانشگاهی مرتبط دراین‌زمینه ندارند، لااقل به الزامات و مقتضیات حرفه‌ روابط‌عمومی آشنا بوده و تاحدودی از دانش و هنر روابط‌عمومی آگاهی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد