درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:15   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49676صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 9 خرداد 1401 - 10:56
بررسی نقش صنعت روابط‌عمومی‌ در توسعه صنعتی
شهرام شیرکوند - کارشناس صنعت خودرو - به جرات می‌توان گفت یکی از دغدغه‌های مدیران روابط عمومی شناخت نداشتن صاحبان صنایع و بنگاه‌ها از علم روابط عمومی مدرن و کارکردهای صنعت روابط عمومی است، بنابراین ضرورت دارد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه روابط عمومی و تدوین برنامه‌ای منسجم، برای شناساندن صنعت روابط عمومی به صاحبان صنایع کشور و نقش آن در توسعه نشان (برند) گام برداشت. ا
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در عصر کنونی، محیط‌های اجتماعی، ارتباطات سازمانی و فضای کسب‌وکار از پیچیدگی‌های زیادی برخوردارند و شناسایی آنها نقش موثری در توسعه بازاریابی و ارتقای نشان (برند) دارد.

با این حال، روابط‌عمومی در مواردی همچون بهبود آگاهی، افزایش فروش، ایجاد انگیزه در کارکنان فروش و عوامل توزیع، سهامداران و سایر ذی‌نفعان، معرفی محصولات و خدمات جدید، توسعه نشان (برند)، تصویرسازی مثبت در جوامع و در بسیاری دیگر از موضوعات سازمانی نقش‌آفرینی کرده و به حمایت از بازاریابی سازمان می‌شتابد. از طرفی در جوامع فعلی روابط‌عمومی‌ یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تبلیغات پیشبردی محسوب می‌شود. روابط‌عمومی‌، ایجاد مناسبات مطلوب با اقشار و جوامع مختلفی که با بنگاه یا شرکت سر و کار دارند، است.

 

این مناسبات در روابط مطلوب از طریق کسب شهرت، ایجاد «ذهنیت مطلوب»، رفتار مناسب، رفع مسائل، خنثی کردن شایعات و وقایع نامطلوب یا غیرواقع امکانپذیر خواهد شد. روابط‌عمومی‌ از ابزارهای مختلفی مانند: روابط مطبوعاتی و رسانه‌ای، ایراد سخنرانی، معروف کردن کالا، ارتباطات جمعی و مشاوره استفاده می‌کند.

 

 در زمینه ایجاد آگاهی و در مقایسه با تبلیغات غیرشخصی، روابط‌عمومی‌ تاثیر بیشتر و کم‌هزینه‌تری دارد. با استفاده از روابط‌عمومی‌، بهره‌گیری سازمان‌ها و شرکت‌ها از فضا یا زمان در بیشتر رسانه‌های جمعی بدون پرداخت هزینه امکانپذیر است. هماهنگی بین روابط‌عمومی‌ و تبلیغات بدون داشتن اطلاعاتی شفاف از نقاط قوت و ضعف میسر نمی‌شود، بنابراین زمانی این موفقیت حاصل می‌شود که مدیریت روابط‌عمومی‌ بتواند با آگاهی و درک کامل، بازاریابی، تبلیغات و روابط‌عمومی‌ را هماهنگ کند. از طرفی در فضای رقابتی امروز، اگر برای ارتقا و تقویت نشان (برند) برنامه‌ای تدوین نشود، نه‌تنها نشان (برند) آسیب‌پذیر می‌شود، بلکه از یاد خواهد رفت. در زمینه نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقا و توسعه نشان (برند) باید نکاتی را یادآور شویم. روابط‌عمومی‌، علمی در مورد ارتقای نشان (برند) و خوشنامی سازمان است. اگر روابط‌عمومی‌ سازمان، رقابت را جدی نگیرد از محیط کسب‌وکار حذف می‌شود.


روابط‌عمومی‌ نتیجه تحولات جوامع و سیستم‌ها و نظام‌های ارتباطی سازمان‌هاست که در دو بعد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اتفاق می‌افتد تا اعتماد میان افراد در محیط‌کار و جامعه نسبت به آنچه که ازسوی سازمان انجام می‌شود به‌دست آید. بنابراین ایجاد رابطه مناسب نیازمند شناخت نگرش‌های افراد در داخل و خارج سازمان است. برنامه‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی و معرفی مناسب نشان (برند)، پایش رسانه‌ها، تولید خبر و اثرگذاری در افکار عمومی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، از یکپارچگی، انسجام و تمامیت نشان (برند) محافظت کرده و ارتقا و پیشرفت آن را به بهترین نحو مدیریت می‌کند.

 

 به جرات می‌توان گفت یکی از دغدغه‌های مدیران روابط‌عمومی‌ شناخت نداشتن صاحبان صنایع و بنگاه‌ها از علم روابط‌عمومی‌ مدرن و کارکردهای صنعت روابط‌عمومی‌ است، بنابراین ضرورت دارد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی‌ و تدوین برنامه‌ای منسجم، برای شناساندن صنعت روابط‌عمومی‌ به صاحبان صنایع کشور و نقش آن در توسعه نشان (برند) گام برداشت. اخیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی با گرایش به بازاریابی، همه توان و امکانات روابط عمومی‌ها را برای حفظ نشان (برند) تجاری خود بسیج کرده‌اند تا بتوانند نشان (برند) خود را حفظ کنند و درواقع به این‌باور رسیده‌اند که روابط‌عمومی‌ قادر است با تبلیغ نام تجاری بازاریابی مناسبی داشته باشد.

 

درحال‌حاضر مدیران ارشد از روابط عمومی‌ها علاوه‌بر وظایف اصلی آنها، انتظار دارند که فعالیت‌ها و وظایف خود را با گرایش به سمت معرفی و بازاریابی خود شرکت به انجام برسانند، اما مدیران بازاریایی و روابط‌عمومی‌ بیشتر اوقات یکدیگر را درک نمی‌کنند. زیرا برخی مدیران روابط‌عمومی‌، حرفه اصلی‌شان را ایجاد و توسعه ارتباطات می‌پندارند.

منبع: https://smtnews.ir
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد