درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:21   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49669صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 8 خرداد 1401 - 17:25
تنها، در میان تن‌ها
منوچهر-محمد شمیرانی - خانواده‌هایی که حسرت یک روز بی‌دغدغه، یک روز بی‌تنش و یک روز شاد، به دل‌شان می‌ماند و شاید، با همین حسرت، چشم روی دنیا می‌بندند.خانواده‌هایی که آن قدر گرفتار مشکلات ریز و درشت هستند که حتی فرصت سر زدن به پدر و مادر و دیدار اقوام و دوستان و آشنایان را هم ندارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ... دستمال را‌ بردارید. غبار، از روی آیینه زمان بزدایید. آن خانه دلباز و سرشار از خاطره و نور و گرمای زندگی را می‌بینید که چندین اتاق رو به آفتاب دارد و آن اتاق بزرگ هم که پنجره‌هایش شیشه‌های رنگی دارد محل زندگی پدربزرگ و مادربزرگ است. می‌بینید خانه‌ای را که خانه امید همه فامیل است و پدربزرگ، با این خانه، پر و بالش را آن چنان گسترده است که همه بچه‌ها و نوه‌ها، با آرامش و اطمینان و بدون نگرانی از آینده، قد بکشند و بال در بیاورند!


خانه‌ای که هر گوشه‌اش، دنیایی از خاطره است؛ آن درخت توت تناور که به وقت گرمای زیاد تابستان و به قولی «توت‌پزان»، یکی از چادر‌های مادربزرگ را، به زیر درخت می‌بردند و بچه‌ها، دیوار راست درخت را می‌گرفتند و بالا می‌رفتند. به آن بالا که می‌رسیدند شاخه‌های درخت را می‌تکاندند و آنگاه بود که بارانی از توت، بر چادر رحمت مادربزرگ می‌بارید و لبخند بر لب کسانی می‌نشاند که آن پایین، منتظر بودند تا یک دل سیر، توت بخورند!


یا حوض بزرگ میانه حیاط که برای خودش استخری بود! و همه بچه‌های فامیل، شنا کردن را در آن یاد می‌گرفتند.


بچه‌هایی که تعدادشان آن قدر زیاد بود که یک مهدکودک هم برای‌شان کم بود؛ بچه‌هایی که از کودکی تا بزرگی، با هم و در کنار هم بزرگ می‌شدند و پدر و مادرهایی که رابطه‌هاشان با هم و با دیگران، پاک بود و زلال و خالص.


بعد، چه شد؟! 

از دهه ۴۰ که شهرها بزرگ و بزرگ‌تر شد آدم بزرگ‌ها، دیگر پیاده نمی‌رفتند. سوار تاکسی و اتوبوس می‌شدند، یا با ماشین شخصی خودشان می‌رفتند. ماشین و زندگی ماشینی، رفته رفته جایش را در دل زندگی مردم باز کرد. خوبی‌هایی هم داشت ولی چون کمتر کسی، فرهنگ زندگی و ارتباط برقرار کردن در شهرهای بزرگ را فرا گرفته بود بخش بد زندگی شهری، آمد و آمد و همچون سرطان، گوشه و کنار زندگی آرام و ساده مردم را در نوردید و آنها را به سوی باتلاق یک زندگی شلوغ و بی‌هویت شهری راند. از دهه ۴۰ که شهرها، بزرگ و بزرگ‌تر شدند میل به زندگی مستقل و داشتن خانواده‌ای کوچک، بیشتر و بیشتر شد. خانه‌های گرم از محبت آدم‌ها، جایش را به آپارتمان‌های بی‌روح و بدقواره داد تا همه، از صبح تا شب به دنبال لقمه‌ای نان بدوند و آخر شب، خسته و مانده، به کنج سرد و تاریک آپارتمانی بخزند. در تنهایی، شب را سر کنند تا کمی جان بگیرند و فردا هم، دوباره از صبح تا شب بدوند و فقط، زنده باشند نه اینکه به معنای واقعی، زندگی را لمس کنند.


درختان تیر آهنی


همین طور که آیینه زمان را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم زندگی‌های در کنار هم، خبردار شدن از احوال دوست و آشنا و فامیل، رفته رفته رنگ می‌بازد. به جای آن خانه‌ها و حیاط‌هایی که پر از درخت بود و روح زندگی، جنگلی از درختان آهنی قد می‌کشد و آپارتمان‌هایی یک دست و یک جور که زبان انسان را نمی‌فهمند، درد تنهایی و بی‌پناهی‌اش را درک نمی‌کنند و نمی‌توانند همدم و مونس انسان تنهای «عصر ماشین» باشند.


خانواده‌هایی که سفره پر برکت آخر هفته‌شان، سی چهل نفری از فامیل را به خود می‌دید تبدیل به خانواده‌هایی کوچک و سه، چهار نفره شدند که برای تامین خرج خانه و ماشین، چاره‌ای به جز دویدن دایمی ندارند! 


خانواده‌هایی که حسرت یک روز بی‌دغدغه، یک روز بی‌تنش و یک روز شاد، به دل‌شان می‌ماند و شاید، با همین حسرت، چشم روی دنیا می‌بندند.خانواده‌هایی که آن قدر گرفتار مشکلات ریز و درشت هستند که حتی فرصت سر زدن به پدر و مادر و دیدار اقوام و دوستان و آشنایان را هم ندارند.


هجوم مشکلات، موجب شده است حتی بسیاری از آنهایی هم که زیر یک سقف زندگی می‌کنند، یا چاره‌ای ندارند یا به هر بهانه‌ای، زیر کاسه زندگی‌شان می‌زنند!

به کجا رسیده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ به قولی، «تنها ، در میان تن‌ها» شده‌ایم. گویا، کسی هم قرار نیست فکری کند و چاره‌ای بیندیشد تا شاید آدم‌ها و خانواده‌های این روزها، از این تنهاتر و متزلزل‌تر نشوند.

 

 

منبع: روزنامه اعتماد - شماره ۵۲۱۹ - ۸ خرداد ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد