شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| باید از حضور دیجیتالی کسب وکارتان در وب سایت، شبکه های اجتماعی و هر سایت دیگری که برای عرضه محصولات فراهم شده، اطمینان پیدا کنید.
کارآفرین یا یک شرکت بزرگ؟ تفاوت چندانی ندارد. آزمایش، سرمایه گذاری بر خلق ایده ها و خدمات تازه، باز کردن یک فروشگاه و توسعه برند به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارد. برای اینکه در این فرایند به بهترین نتیجه برسید، داشتن استراتژی اهمیت دارد. در بخش روابطعمومی و استراتژیهای ارتباطات، دست شما برای تلفیق و ترکیب نکات کلیدی باز است. اما نکته مهم و موثر بر موفقیت، داشتن رویکردی یکپارچه است. در اینجا خلاصه ای از 6 نکته مهم در این باره را از زبان مگان شروی، کارآفرین می خوانید. این مطلب در سایت کارآفرین منتشر شده است.
1. عناصر بنیادی
برای اینکه مطمئن شوید داستان به درستی گفته می شود، باید مجموعه ای از مواد اولیه ضروری و کلیدی، مثل پیام ها، پرسش های قابل پیش بینی و پاسخ ها، تازه های خبری و نمونه های برداشت شده از شبکه های اجتماعی را آماده کنید. این مجموعه با مخاطبان داخلی و خارجی شما به اشتراک گذاشته می شود. هم چنین باید از حضور دیجیتالی کسب وکارتان در وب سایت، شبکه های اجتماعی و هر سایت دیگری که برای عرضه محصولات فراهم شده، اطمینان پیدا کنید. در نهایت، حمایت های مازاد مثل برنامه های وابسته به مخاطب محصول را فراموش نکنید.
2. آموزش سخنگو
یکی از نکات مهم در بهتر دیده شدن برند شما، آموزش یک سخنگوی اصلی یا رسانه ای رسمی است. می توانید نقش سخنگوی شرکت را به مدیرعامل یا مدیر برند یا یک متخصص خارجی بسپارید، اما این فرد باید با نکات کلیدی درباره محصول و جزییات برند آشنایی کامل داشته باشد. نکته دیگر، توانایی این فرد در برقراری ارتباط با کارکنان، مشتریان و حضور در رخدادهاست. او باید بتواند با رسانه ها گفت وگو کرده و با مخاطبان هدف شرکت ارتباط برقرار کند. گفت وگو با رسانه ها ترسناک به نظر می رسد اما لزوما اینطور نیست. مطمئن شوید که نیروی کار شما، مجهز و آماده است.
3. پیوند رسانه ای
رسانه، راه سوم برای ارتباط خبری با مخاطبان هدف است. پس از اینکه مشخص شد اهداف رسانه ای شما چیست، سراغ تدوین برنامه ای چند وجهی می روید. این برنامه به شما برای پوشش نکات مهم در برنامه کمک می کند. از جمله این نکات میزبانی رخدادهای رسانه ای است. علاوه بر این ها، باید فعالیت های رسانه ای پولی مثل فرصت استفاده از سرمقاله در نشریات یا توزیع اخبار و انتشار داستان کسب وکار در مجموعه های صوتی و تصویری را هم در نظر بگیرید.
4. تعامل با اثرگذاران
راه های متنوعی برای استفاده از تایید اینفلوئنسرها در فضای مجازی وجود دارد. فراخوان ویژه، بازدید از یک خرده فروشی یا تبادل لینک برای فروش محصول از جمله این راه هاست. استفاده از تایید اثرگذارها یا اینفلوئنسرها در فضای مجازی ممکن است خرج روی دست صاحب کسب وکار بگذارد. مثل فرستادن «بسته های شگفت انگیز» و «جعبه گشایی» برای مرور پست ها یا دعوت از این افراد برای حضور در برنامه های حضوری.
5. تقویت حضور دیجیتال
از پرداخت پول به مدیران سئو تا برنامه ریزی محتوایی در تیک تاک، اینستاگرام، فیس بوک و لینکداین، راه های زیادی برای دیده شدن در فضای دیجیتال و رسیدن به مخاطبان هدف وجود دارد. تقویت پوشش رسانه ای از زمان آغاز آن، کلید می خورد. شما می توانید با تبلیغات بومی در شبکه های اجتماعی کار کنید یا وب سایت خود را تقویت کنید. پیوند با رسانه، اساس کار است اما تایید این پیوند به چشم انداز رسانه ای در این روزها بستگی دارد و بسیار مهم است.
6. تعامل با مصرف کننده
رویدادهای حضوری دوباره برگزار می شود و مردم دنبال تجربه سرگرمی اند. می توان برای دسترسی حضوری به مخاطبان و مصرف کنندگان محصول یا خدمات کسب وکار در این روزها برنامه ریزی کرد. تخصیص کوپن، ارتقای کاربران و فعالیت های نمونه گیری و تجربی از جمله این راه هاست.
ارتباط حضوری برای برندها، تکرارنشدنی است. بنابراین اگر این گزینه را مد نظر دارید، از اجرای درست آن اطمینان حاصل کنید. گزینه های شما نامحدود است اما باید تعیین کنید که قرار است این برنامه از کجا شروع شود و بهترین عناصر در کمپینی که برگزار می کنید کدام است. این کار آسانی نیست. با این حال، تعیین نکات بنیادی به تهیه نقشه ای قوی برای موفقیت در این مسیر پر افت و خیز، کمک کننده است.
منبع: https://news.tccim.ir
|