درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:35   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49630صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 3 خرداد 1401 - 15:25
چگونه صحت اخبار آنلاین را بررسی کنیم؟
نوشته جنیفر دورو، - با انجام یک جستجوی وبلاگی یا خبری ببینید آیا در گذشته درباره فرد یا سازمان مورد نظر مطلبی منتشر شده است که بتواند موثق بودن آن را تایید کند. با مراجعه به سایت Digg نظر کاربران را درباره سایت موردنظر بررسی کنید. آیا مطالب آن به قدر کافی اعتبار دارند که کاربران آن را بارها بین خود لینک کنند؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چند سال پیش «یک برنامه‌نویس کامپیوتر با راه‌اندازی یک وبسایت و صدور بیانیهای ادعا کرد که تحقیقات نشان می دهد کاربران اینترنت اکسپلورر در مقایسه با کاربران سایر مرورگرها از هوش و ذکاوت پایین تری برخوردارند.

بسیاری از رسانه های مهم بین المللی مانند سی ان ان و بی بی سی در دام وی افتادند و پژوهش ادعا شده را به عنوان خبری موثق منتشر کردند.

در پی افشای جعلی بودن خبر یادشده این رسانه ها به اشتباه و کوتاهی خود در اطمینان از صحت خبر اذعان کردند. البته در این خبر سی ان ان هنوز به کذب بودن تحقیق مذکور اشاره ای نشده است. حال این سوال مطرح است که چگونه می توان از تکرار چنین اشتباهی که به گمراه کردن عموم مردم منجر می شود پیشگیری کرد؟

مندی جنکینز و کریگ سیلورمن که سابقه ای طولانی در عرصه روزنامه نگاری دیجیتال دارند، می گویند سازمان های خبری می توانستند با اتخاذ چند تدبیر ساده از این اتفاق جلوگیری کنند.

خانم جنکینز سردبیر در وبسایت هافینگتون پست و سیلورمن سردبیر سایت OpenFile.ca با انتشار مطلبی نکات زیر را برای اطمینان از موثق بودن منابع و گزارش های دیجیتال ارائه کرده اند.

از سایت Whois شروع کنید. با مراجعه به این سایت می توانید دریابید چه فرد یا سازمانی دامنه اینترنتی مورد نظر شما را به ثبت رسانده است. منبع دیگر، سایت آرشیو اینترنت است که به شما اجازه می دهد تاریخچه سایت سازمان یا فرد مورد نظر را بررسی کنید.

گوگل قابلیت جالبی در این باره دارد. با استفاده از سرویس Google Page Rank رتبه بندی سایت مورد نظر را بررسی کنید و اگر رتبه آن بالا بود به این معناست که سایت های معتبری به آن لینک داده اند.

به این سوالات پاسخ دهید: ‌مالک سایت کیست؟ ‌آیا معتبر است؟ به زیرنویس آن مراجعه کنید و ببینید که آیا نام فرد یا سازمان مشخصی به عنوان مالک اعلام شده است یا خیر.

با انجام یک جستجوی وبلاگی یا خبری ببینید آیا در گذشته درباره فرد یا سازمان مورد نظر مطلبی منتشر شده است که بتواند موثق بودن آن را تایید کند.

با مراجعه به سایت Digg نظر کاربران را درباره سایت موردنظر بررسی کنید. آیا مطالب آن به قدر کافی اعتبار دارند که کاربران آن را بارها بین خود لینک کنند؟

از طریق تلفن یا ایمیل سعی کنید با منبع خبر تماس بگیرید. البته در صورتی که شماره تماس یا آدرس ایمیل در سایت وجود داشته باشد.

به اسم ناشر دقت کنید. آیا اسم یک فرد معروف یا شخصیتی تاریخی است؟‌ بسیاری از ناشران کاذب تمایل دارند که از اسامی مشهور استفاده کنند.


به آمار و ارقام مندرج در گزارش توجه کنید: ‌آیا به نظر عجیب نمی آیند؟ ‌در گزارش جعلی درباره کاربران اینترنت اکسپلورر به نظرسنجی از حداقل ۱۰۰ هزار کاربر استناد شده بود.

سیلورمن می گوید وقتی که رسانه ها می خواهند رویدادی را که از تمام جوانب آن اطلاعات تایید شده ای در اختیار ندارند، پوشش دهند، باید به طور صریح به مخاطبان خود اعلام کنند که از چه مواردی به طور قطع اطلاع دارند چه مواردی را نمی دانند یا نمی توانند صحت آن را تایید کنند.»
 

منبع: https://ijnet.org

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد