درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49614صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 2 خرداد 1401 - 15:42
تعامل ارزش‌افزا با رویکرد دانش‌محور
رضا صفریان _ مدیر روابط‌عمومی فولاد هرمزگان - روابط‌عمومی در یک شرکت صنعتی باید درباره تولید، فروش، منابع‌انسانی، محیط‌زیست، پشتیبانی و سایر واحدهای یک سازمان صنعتی اطلاعاتی داشته و همچنین از قوانین و مقررات سازمان مطلع باشد تا بتواند در مواقعی که نیاز به معرفی سازمان مربوطه وجود دارد، به‌بهترین شکل عمل کند. از طرفی روابط‌عمومی یک دیده‌بان است. روابط‌عمومی‌ها تمام فعالیت‌های درون و برون‌سازمانی را رصد می‌کنند تا با آگاهی از همه امور، از بروز بحران‌های درون و برون‌سازمانی جلوگیری کنند یا در صورت بروز بحران بتوانند واکنش به‌موقع و موثر داشته باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی در سازمان‌ها به‌عنوان یکی از واحدهای تاثیرگذار و حیاتی فعالیت می‌کنند. روابط‌عمومی‌ها می‌توانند جایگاه خود را در سازمان پیدا کنند. نگاه مدیریت به روابط‌عمومی و حمایت از فعالیت‌های روابط‌عمومی نقش بسزایی در پیشروی اهداف سازمان دارد. شناخت مدیران‌ارشد سازمان از فعالیت‌ها، اهداف و رویدادهای روابط‌عمومی در یک سازمان، عامل مهم و موفقیت روابط‌عمومی به‌شمار می‌رود و سبب ارتقای جایگاه روابط‌عمومی خواهد شد و ارتقای جایگاه روابط‌عمومی، جایگاه سازمان را در بین افکار درون‌ و برون‌سازمانی ارتقا خواهد بخشید. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روابط‌عمومی را می‌توان در حوزه رسانه و ارتباطات درون و برون‌سازمانی برشمرد.

درباره فعالیت‌های رسانه‌ای، روابط‌عمومی‌ها باید خلاقیت و نوآوری را جزئی از کار خود قرار دهند و از کارکردهای رسانه شناخت کافی داشته باشند تا بتوانند اقدام موثری را انجام دهند. رسانه‌های چاپی که هنوز جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ کرده‌اند، می‌توانند در کنار امپراتوری رسانه‌های مجازی، بسیاری از اهداف سازمانی را رقم بزنند. استفاده از این ابزارها نیازی به دانش و تخصص دارد و می‌توان گفت مهم‌ترین رکن روابط‌عمومی نیروی متخصص آموزش‌دیده است. روابط‌عمومی متخصص مبتنی بر دانش است و می‌تواند با استفاده از دانش و فناوری، در سازمان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و مشکلات سازمان را رفع کند. در واقع روابط‌عمومی مبتنی بر دانش و تخصص می‌تواند با تکیه بر دانش و استفاده از فناوری‌های ارتباطی به سازمان کمک کند.

روابط‌عمومی‌ها بیشتر سعی می‌کنند، رویدادمحور باشند و این در حالی است که باید سعی کنیم به‌سمت فرآیندمحور بودن حرکت کنیم و با انتخاب رویکردهای علمی و پژوهشی سعی در شناخت مسائل و راهکارهای مناسب را به سازمان ارائه کنیم. شاید آنچه فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ها را از دیگر واحدهای سازمان مجزا می‌کند، این است که روابط‌عمومی باید درباره همه فعالیت‌های سازمان اطلاع داشته باشد و به‌نوعی دانش کافی در تمام حوزه‌ها را دارا باشد.

 

روابط‌عمومی در یک شرکت صنعتی باید درباره تولید، فروش، منابع‌انسانی، محیط‌زیست، پشتیبانی و سایر واحدهای یک سازمان صنعتی اطلاعاتی داشته و همچنین از قوانین و مقررات سازمان مطلع باشد تا بتواند در مواقعی که نیاز به معرفی سازمان مربوطه وجود دارد، به‌بهترین شکل عمل کند. از طرفی روابط‌عمومی یک دیده‌بان است. روابط‌عمومی‌ها تمام فعالیت‌های درون و برون‌سازمانی را رصد می‌کنند تا با آگاهی از همه امور، از بروز بحران‌های درون و برون‌سازمانی جلوگیری کنند یا در صورت بروز بحران بتوانند واکنش به‌موقع و موثر داشته باشند.

روابط‌عمومی و فضای مجازی

با ظهور شبکه‌های مجازی و رسانه‌های ارتباط‌جمعی فعالیت روابط‌عمومی‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته است. روابط‌عمومی‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی، فصل جدیدی از ارتباطات را بین سازمان‌ها، مخاطبان و ذی‌نفعان خود آغاز کرده‌اند، به‌نوعی ارتباطات مجازی در حال‌ حاضر به کمک روابط‌‎عمومی آمده است. شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و همچنین پلتفرم‌های داخلی هرکدام به‌نوعی می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد یک ارتباط سازنده بین سازمان و مخاطب ایفا کنند. نکته‌ای که وجود دارد، محتوا است.

 

نوع محتوا و پیامی که از طریق شبکه‌های مجازی منتقل می‌شود، باید متناسب با سلایق و نظر مخاطب تولید شود. روابط‌عمومی‌ها با نظرسنجی و دریافت نظر مخاطب نسبت به تولید محتوا اقدام و بعد از آن نیز با اخذ بازخوردها، سعی در بهبود فعالیت‌های خود دارند. این موضوع بسیار حائزاهمیت است، چون تمام فعالیت‌های یک سازمان، اعم از اخبار سازمان، موفقیت‌ها و اطلاعیه‌ها از این طریق به مخاطب ارسال می‌شود، پس لازم است که روابط‌عمومی‌ها نسبت به این موضوع و ایجاد زیرساخت‌های لازم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نگاه مدیریت

نقش مدیریت عالی سازمان در پیشبرد اهداف روابط‌عمومی‌ها و نحوه فعالیت آنها در سازمان و بیرون از سازمان بسیار مهم است. میزان آشنایی مدیران‌ارشد سازمان با فعالیت‌ها، رویکردها، اهداف و ماموریت‌های روابط‌عمومی می‌تواند در موفقیت واحد روابط‌عمومی‌ها نقشی موثر و کلیدی ایفا کند. از طرفی مدیران‌ارشد سازمان با حمایت و مشارکت در برنامه‌هایی که روابط‌عمومی دنبال می‌کند، می‌توانند در شکل‌گیری ارتباطات سازمانی و برون‌سازمانی نقشی تاثیرگذار داشته باشند. در فولاد هرمزگان روابط‌عمومی همواره می‌کوشد تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین و استفاده از فناوری‌های موجود و همچنین با رویکرد دانش‌ و فرآیندمحور در فعالیت‌های سازمان ایفای نقش کند و ماموریت خود را که تعامل ارزش‌افزا با جامعه است، انجام دهد. روابط‌عمومی فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از ارکان اصلی شرکت فولاد هرمزگان در تعاملات برون و درون‌سازمانی با ارج نهادن به مخاطبان و ذی‌نفعان خود همواره در تلاش است تا تصویری مثبت از سازمان را در ذهن ذی‌نفعان ایجاد کند و باتوجه به نیازهای جامعه پیرامونی خود در راستای تحقق اهداف سازمانی قدم بردارد.

 

منبع: صمت

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد