درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49613صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 2 خرداد 1401 - 14:57
به نام ضرورت‌های پیش‌رو، به پاس روز روابط عمومی
داود مرادی فرد - روز روابط‌عمومی در ساختار وزارت نیرو روز درک چنین ضرورت‌هایی است. ضرورت‌هایی که متأسفانه هیچ اهتمامی در راستای تحقق آن یا صورت نمی‌گیرد و یا به طور جدی توجه بخش عمده ای از پتانسیل روابط عمومی هرگز به سمت درک چنین مسایل مهمی سوق پیدا نکرده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| به همان اندازه و معیار که روز روابط‌عمومی در ایران دیگر یک روز و فرضی و صرفاً برروی کاغذ نیست، به همان اندازه نیز نشان می‌دهد که جایگاه این روز چقدر می‌تواند در پیشبرد البته راهبردی حرفه، فن و دانش روابط‌عمومی موثر باشد. بالاخص که بیش از هر دوره‌ای در تاریخ مناسبات اداری و نظام بروکراتیک، فن‌مدار و نگاه آینده‌گرایی کشور، ضرورت اهمیت به مهمترین اصول و دستاوردهای ارزشمند روابط عمومی می‌تواند راهگشا، موثر و در یک کلام منجر به تعالی سازمانی، نظام اداری و صد البته ارتباط موثر و ارزش محور مردم مبتنی بر اصل ارتباط و تعامل سازنده با مردم باشد. مهمترین اصلی که دولت به آن نیاز دارد و موجود یک روابط عمومی حرفه‌ای می‌تواند اثربخش‌ترین نقش را در این خصوص ایفا کند.

نکته اول: در این میان بسته به میزان و نوع کارکردهای نگاه ضرورت‌مدار و البته دلنگران در هر سازمانی، بسته به نگاه تخصص‌گرای روابط‌عمومی در آن سازمان، می‌طلبد که به نحوی بسیار اثرگذار به دلنگرانی‌ها و اثربخشی معادلات سازمانی نسبت به گذشته اهمیت داد و برنامه‌ریزی‌های البته درستی نیز در این باب محقق کرد. این مهم را وقتی در سازمان عظیمی همچون وزارت نیرو مورد واکاوی قرار می‌دهیم به نقش بسیار مهم روابط‌عمومی در پروسه آینده‌نگری این سازمان مواجه می‌شویم.

نکته دوم: به حق یکی از سازمان‌هایی که در آینده ایران حساس‌ترین و در عین حال اثرگذارترین نقش را ایفا کرده و خواهد کرد وزارت نیرو خواهد بود. از منظر روابط‌عمومی توجه به انرژی‌های نوین و نیز قابل استحصال، نبض عملکرد و حرکت آینده جوامع در دنیای مدرن را مشخص می کند. اگرچه هنوز تعیین الگو یا شاخص انرژی مصرفی در دنیای آینده نه قطعی مشخص است و نه به طور یقین می‌توان از نوع و کیفیت آن گفت اما درعین حال به راحتی می‌توان حدس زد که دنیای حاضر، بر مسئله صرفه‌جویی درخصوص منابع عظیم انرژی توجه بسیار ویژه و خاصی دارد یا خیر.

 

کشورهای بزرگ و متولیان مصرف و ذخیره‌سازی در این کشور‌ها به طرز بسیار عجیب و نگران کننده‌ای نحوه مواجهه با انرژی در آینده را سرلوحه امور آتی خود قرارداده‌اند و هر ساله نیز مبالغ قابل توجهی برای تحقق ایده‌های خود هزینه می‌کنند. وقتی نگرانی و اهمیت درباب منابع محدود انرژی توانسته چنین دستگاه‌های عریض و طویلی را در کشورهای توسعه‌یافته جهان برای مصرف بهینه و ذخیره انرژی‌های تجدید ناپذیر و همچنین رفتن به سوی مصرف از انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد کند، بدیهی است عدم توجه از جانب ما می‌تواند چه فجایع جبران ناپذیری را به بار دهد.

رسالت تاریخی وزارت نیرو و توجه به روابط عمومی

این تنها شکلواره‌ای کوچک از درک دغدغه‌ها و ضرورت‌های پیش‌رو در مبحث آینده‌پژوهی روابط‌عمومی در سازمان بزرگ و با اهمیتی همچون وزارت نیرو می‌تواند باشد. اگر روابط‌عمومی را زیرمجموعه سازمانی متعالی و با اهمیتی در وزارت نیرو بدانیم، نباید فراموش کنیم که اهمیت به درک محدودیت منابع انرژی، می بایست مهمترین دغدغه این نهاد باشد. اگر چنین باشد بخش قابل توجهی از پتانسیل‌های روابط‌عمومی به بخش آموزش و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی درخصوص منابع محدود انرژی سمت و سو پیدا می‌کند.

 

بله آموزش! دقیقا به همین دلیل که روابط‌عمومی به همان میزان که مهم است به همان میزان نیز انعطاف پذیرترین رکن و دستگاه اداری پویا در هرسازمان مدرنی می‌تواند باشد. از این منظر وقتی که ببینیم تنها ساختار سازمانی که می‌تواند نقش یگانه آموزش دهنده فراگیر در نحوه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین التزام به ذخیره انرژیهای تجدید ناپذیر و نحوه ذخیره آنها، از برای آیندگان باشد؛ تنها و تنها روابط عمومی است تازه می‌فهمیم نقش و اهمیت این بخش از نظام بزرگ نیرو در ایران تا چه حد اهمیت دارد.

 

چراکه درک اهمیت انرژی‌هایی که ما به طور مستقیم و بدون واسطه با آنها برای بقای خودمان درارتباط هستیم برای نمونه آب و برق، آنچنان به نیاز‌های ماتقدم بشری مربوط می‌شوند که عملاً تصور حیات فردی و اجتماعی و نیز ساخت تمدن بدون آب و برق به هیچ عنوان میسر نمی‌شود که هیچ، بلکه حتی کمبود یکی از این منابع انرژی می‌تواند توسعه اجتماعی را محال و شکل بزرگترین و مدرن‌ترین اجتماعات را به حیات سراسر مشکلات انسان‌های بدوی تبدیل کند.

روز روابط‌عمومی در ساختار وزارت نیرو روز درک چنین ضرورت‌هایی است. ضرورت‌هایی که متأسفانه هیچ اهتمامی در راستای تحقق آن یا صورت نمی‌گیرد و یا به طور جدی توجه بخش عمده ای از پتانسیل روابط عمومی هرگز به سمت درک چنین مسایل مهمی سوق پیدا نکرده است. اگرچنین است بی‌هیچ تعارفی باید تلاش کرد که روابط عمومی را به جایگاه اصلی و واقعی خودش در جایگاه یکی از مهمترین دستگاه‌های حساس و پراهمیت خانواده بزرگ وزارت نیرو بازگرداند و در وهله بعد، معنای جدید را جایگزین معنای سنتی روابط‌عمومی کرد.

 

سازمانی متعالی که هدفش آموزش همگانی در راستای درک اهمیت انرژی و تلاش در جهت کاهش مصرف انرژی‌های تجدید ناپذیر از سوی مردم و نیز تنها و با اهمیت‌ترین نهاد در جهت ترسیم آینده، به منظور یافتن ضرورت‌ها و نیازهای آتی ایران زمین به منظور ایجاد ضریب امنیت بالای زندگی از برای آیندگان می‌بایست باشد. اینچنین وضعیتی به حق می‌طلبد که روز روابط عمومی را روز جشن ملی برای ایرانیان دانست.
 

منبع: homanews

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد