درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4959صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 13 شهریور 1392 - 08:30
تطهیر برخی مدیران روابط عمومی
اینکه برخی مدیران روابط عمومی پس از پایان دولت ها بدنبال تطهیر خود در ایجاد تمایز رسانه ای و خط کشی میان اصحاب رسانه هستند، امری طبیعی است که در سال های نه چندان دور نیز شاهد آن بوده ایم،
  

شارا- این روزها اخباری مبنی بر تغییر مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان سینمایی به گوش می رسد و گزینه هایی نیز برای تکیه زدن بر این مسند مطرح شده اند.
 کارشناسان معتقدند با توجه به اهمیت ارتباط دو سویه رسانه ها با مدیریت سینما و همچنین انعکاس اخبار و اطلاعات دقیق و صحیح از فعالیت های انجام شده، افرادی شایسته حضور در منصب روابط عمومی و سخنگوی سازمان سینمایی هستند که تجربه موفقی در جایگاه های مشابه داشته و از مقبولیتی نزد رسانه ها برخوردارند.
 در این میان انتخاب افرادی که تجربه ناموفقی به عنوان روابط عمومی در برخی سازمان ها، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی داشته و هیچگاه تمایل خود را در مرزبندی میان رسانه ها با عنوان خودی و غیر خودی پنهان نکرده اند، نه تنها نمی تواند مرهمی بر زخم کهنه ارتباط ناصحیح رسانه با مدیریت سینما باشد، بلکه این افراد بر کور شدن گره این معضل دامن می زند.
 ارائه اطلاعات غلط از رویکرد رسانه ها و در عین حال باج دهی به عناصر رسانه ای به ظاهر منتقد، از شاخص های مدیران روابط عمومی کارنابلدی است که پیشتر تجربه حضور آنان در جایگاه های مختلف به اهالی رسانه و مدیران سینمایی ثابت شده و کارنامه کاری آنها بطور قطع از سوی مدیریت سینما قابل بررسی است.
 فارغ از روند یادشده و انتقادات مطرح شده از کارکرد ضعیف روابط عمومی سازمان سینمایی و دیگر زیرمجموعه های این سازمان در دوره پیشین که پوشیده نیست، سبب مکدر شدن خاطر برخی دست اندرکاران منصوب به گذشته این سازمان شده به نحوی که شتابزده و ناخواسته لب به اعتراف گشوده و بر اتخاذ رویکرد خودی و غیر خودی در سازمان سینمایی مهر تایید زده اند.
 نکته ایی که سخنگوی سازمان سینمایی دولت دهم نیز در بخش یادداشت های روزانه خود بر آن صحه گذشته است.
 در بخشی از این یادداشت، مدیر یادشده که «مرد آرام» سازمان سینمایی در دولت دهم لقب گرفته، می نویسد: رییس محترم سابق سینمایی کشور علیرغم آنکه در گفتگو با رسانه های مختلف حجم عظیمی از اسناد مکتوب، دیداری و شنیداری از خود باقی گذاشت و الحق بیش از اسلاف خود بطور شفاف در زمینه های مرتبط با سیاست ها و برنامه هایش سخن گفت و نوشت، در مقاطعی روابطش با بعضی از رسانه ها سرد می شد و تمایلی به گفتگو با آنها نداشت. از جمله این رسانه ها، در کمال تعجب خبرگزاری دولت بود که تقریباً در یکسال گذشته به جز نشست های عمومی در کمتر جلسه ای دعوت می شد.
 وی در ادامه این یادداشت خاطر نشان می کند: تلاش های نگارنده برای متقاعد کردن ایشان و استثنا نکردن خبرگزاری دولت با توجه به عوارضی که چنین اقدامی در پی داشت، متاسفانه نتیجه بخش نبود و بدین ترتیب هر بار که خبرگزاری دولت از برگزاری نشست و مصاحبه ای با حضور خبرگزاری های رقیب مطلع می شد، خشم و عصبانیت خود را به نوعی بروز می داد.
 نکته آنکه سخنگوی سازمان سینمایی به یادداشت های منتشر شده در ایرنا اشاره و از آن به عنوان واکنش رسانه ای یاد کرده است!
 وی در این بخش بوضوح به خودی و غیر خودی بودن رسانه ها در سازمان سینمایی دولت دهم اشاره کرده و آورده است: برخی همکاران رسانه ای طی چهار سال گذشته و در موسم جشنواره ها و ضیافت ها، محور ستادهای خبری بوده اند و با «عقد قراردادهای مختلف» و «کسب درآمد»، «آبی زیر پوست شان» رفته انتقاد کرده است.
 رجبی فروتن همچنین از انتقاد ایرنا نسبت به عملکرد وی ابراز ناراحتی کرده و خواستار اخراج خبرنگار ایرنا که به تایید وی از خودی و غیر خودی بودن رسانه ها انتقاد کرده، شده است.
 این مدیر پیشین در گفتار خود با وجود ادبیاتی نامناسب به صراحت به تبعات خودی و غیر خودی کردن رسانه ها اشاره کرده و به نظر می رسد با استناد به حرف های این مدیر و دیگر کارشناسان به درستی می توان دریافت که در چهار سال اخیر برخی رسانه ها از دایره نگاه مدیران سینمایی حذف شدند.
 اینکه برخی مدیران روابط عمومی و سخنگوها پس از پایان دولت ها بدنبال تطهیر خود در ایجاد تمایز رسانه ای و خط کشی میان اصحاب رسانه هستند، امری طبیعی است که در سال های نه چندان دور نیز شاهد آن بوده ایم، اما نکته اساسی آنکه استفاده نکردن از ظرفیت رسانه ها و باج دهی به برخی رسانه های به اصطلاح منتقد، نتیجه ای جز ایجاد حواشی برای مدیر سابق سازمان سینمایی نداشت و این مهم می تواند تجربه ای گرانسنگ برای انتخاب مدیر روابط عمومی آتی سازمان سینمایی باشد.
 منبع: ایرنا
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد