درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 11:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49572صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 13 خرداد 1401 - 04:07
انتشار گزارش «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی»
67.8 درصد از کل پاسخگویان با ادغام ادارات کل یا مرکز روابط‌عمومی با دفاتر ریاست سازمان‌ها و نهادهای متبوع خود مخالف یا کاملاً مخالف بوده‌اند. در مقابل 23.1 درصد با ادغام این دو اداره موافق یا کاملاً موافق بوده‌اند. طبق یافته‌های به‌دست‌آمده،73.6 درصد افراد مطلع از ادغام با این اقدام مخالف بوده‌اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طرح حاضر با عنوان «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی» توسط  مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و انجمن متخصصان روابط‌عمومی  در میان 320 نفر از کارکنان و پرسنل روابط‌عمومی سازمان‌ها و نهادهای کشور به روش تلفنی اجرا شده است. در این طرح، 80 درصد پاسخگویان مرد و 20 درصد زن بوده‌اند. میانگین سن پاسخگویان 42.6 سال بوده است. از نظر میزان تحصیلات 0.9 درصد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، 30.9 درصد دارای تحصیلات کاردانی و کارشناسی و 68.1 درصد دارای تحصیلات عالی (کارشناسی ارشد و دکتری) بوده‌اند.


براساس یافته‌های نظرسنجی حاضر، 70 درصد از پاسخگویان گفته‌اند جایگاه روابط‌عمومی در سازمان آن‌ها نسبت به چند سال گذشته ارتقاء پیدا کرده است، 16.9 درصد بیان کرده‌اند جایگاه روابط‌عمومی در سازمان آن‌ها نسبت به چند سال قبل فرقی نکرده است و 11.6 درصد نیز معتقد بودند جایگاه روابط‌عمومی تنزل پیدا کرده است.


ارزیابی نظر متخصصان درباره میزان موفقت روابط عمومی‌ها در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهد که از نظر 59.7 درصد از پاسخگویان روابط‌عمومی‌ها در زمینه ارتباط مؤثر با رسانه‌ها، از نظر 52.2 درصد روابط‌عمومی‌ها در زمینه انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی متبوع خود و از نظر 3.1 درصد عملکرد آن‌ها در زمینه رصد نیازهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه مخاطبین به میزان زیادی موفق بوده است.


73.2 درصد از پاسخگویان با این گویه که «از توان و ظرفیت روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود» موافق یا کاملاً موافق بوده‌اند. 69.1 درصد از پاسخگویان گفته‌اند «رئیس و مدیر سازمان در تصمیمات مهم از بخش روابط‌عمومی نظر می‌خواهد». 51.9 درصد از پاسخگویان با این گویه که «معمولاً افراد و نیروهای غیرمتخصص در بخش روابط‌عمومی کار می‌کنند و آموزش لازم ندارند» موافق بوده‌اند.


براساس نتایج به‌دست‌آمده، از نظر 36.8 درصد از پاسخگویان مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی (نارضایتی عمومی، عدم اقناع افکار عمومی، کاهش ارتباط مؤثر با درون و برون سازمان) است. 29.6 درصد از پاسخگویان نیز مهم‌ترین پیامد تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها را ازبین‌رفتن اثربخشی، پویایی و بهره‌وری سازمان (عدم موفقیت سازمان، ضعیف شدن سازمان) دانسته‌اند.


27.8 درصد از پاسخگویان از ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی تحت عنوان «دفتر وزارتی و روابط‌عمومی» کاملاً مطلع بوده‌اند، 33.8 درصد تا حدودی از آن اطلاع داشته‌اند و 38.4 درصد گفته‌اند از ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی اطلاعی ندارند.


67.8 درصد از کل پاسخگویان با ادغام ادارات کل یا مرکز روابط‌عمومی با دفاتر ریاست سازمان‌ها و نهادهای متبوع خود مخالف یا کاملاً مخالف بوده‌اند. در مقابل 23.1 درصد با ادغام این دو اداره موافق یا کاملاً موافق بوده‌اند. طبق یافته‌های به‌دست‌آمده،73.6 درصد افراد مطلع از ادغام با این اقدام مخالف بوده‌اند.


61.2 درصد از پاسخگویان با این گویه که «ادغام مرکز روابط‌عمومی با دفاتر ریاست سازمان‌ها و نهادهای متبوع خود به چابک‌سازی سازمان کمک می‌کند.» مخالف یا کاملاً مخالف بوده‌اند. 73.7 درصد از پاسخگویان معتقد بودند انجام چنین اقدامات و تصمیماتی سبب تنزل جایگاه حرفه‌ای و تضعیف عملکرد روابط‌عمومی‌ها می‌شود. 64.7 درصد از پاسخگویان نیز با گویه «ادغام مرکز روابط‌عمومی با دفاتر ریاست سازمان‌ها و نهادهای متبوع خود سبب هدفمند شدن هزینه کردها خواهد شد.» مخالف و کاملاً مخالف بوده‌اند.


86.9 درصد از پاسخگویان عملکرد روابط‌عمومی سازمان خود را در مواجهه با پاندمی کرونا خوب یا خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در مقابل 8.8 درصد عملکرد روابط‌عمومی سازمان خود را در در این خصوص ضعیف یا خیلی ضعیف دانسته‌اند. 79.7 درصد از پاسخگویان با این گویه که «روابط‌عمومی‌ها در دروان کرونا آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و زودهنگام را بر عهده داشتند.» موافق و کاملاً موافق بوده‌اند. 75.6 درصد از آن‌ها نیز با گویه «مردم به اخبار و اطلاعاتی که از طریق روابط‌عمومی سازمان‌ها در خصوص کرونا اعلام می‌شد اعتماد بیشتری داشتند.» موافق و کاملاً موافق بوده‌اند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد