درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:21   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49559صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 11:09
دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها را جدی بگیرد!
علی شیرین* - دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها را جدی بگیرد و با تقویت ارتباطات برون‌سازمانی میان جامعه و دولت؛ فرآیند بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم را سرعت ببخشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی چیست، جایگاه آن کجاست و چه نقشی باید برای آن باید متصور بود؟


ساختار دستگاه های اجرایی ما به گونه ای طراحی شده که عملا روابط‌عمومی در آخر صف قرار می گیرند و برای انجام ماموریت های محوله زمانی آگاه می شوند که دیگر کار از گذشته است و شیرازه کار از دست شان در رفته است. به نظر می آید در گرانی های اخیر هم این اتفاق رخ داده است. اگر الان از اصحاب خبر این سوالات را بپرسید که:


طرح هوشمندسازی یارانه چیست و چه کسی از جزییات آن خبر دارد و چگونه می خواهد اجرا شود؟ آیا زمان دقیقی برای آن مشخص شده است، آیا این طرح همان حذف ارز 4200 تومنی است ؟ مگر اعلام نشد که ارز دولتی نان و دارو حذف نمی شود و سوالات بی شمار دیگر که هم اکنون ذهن قاطبه مردم و اصحاب رسانه را می خلد و می آزارد! چه کسی باید در این زمینه اطلاع رسانی بکند؟ وزارت اقتصاد؟ وزارت جهاد کشاورزی ؟ سازمان هدفمندی و....


قطعا دولت و مجموعه دستگاه های مرتبط برای این سوالات جامعه پاسخ هایی دارد و پاسخ هایی تعبیه کرده و توجیهاتی دارد که مردم و اصحاب اطلاع رسانی و منتقدان و اقشار مختلف را اقناع خواهد کرد؟ مگر می شود دولتی که رئیس آن اعلام کرد اهل شوک های شب عیدی و روز جمعه ای نخواهد بود و بارها شنیدیم که حتما در هر تغییر ریلی و تحولی مردم را آگاه و قانع خواهند کرد؛ مگر قرار نبود هر چند وقت یکبار آقای رئیسی در خصوص مسائل دولت با مردم در رسانه یا رسانه ها سخن بگوید؟ الان چند ماه از آخرین نشست ایشان با رسانه ملی می گذرد؟ نشست خبری که پیشکش.

 

چگونه است در ایام یک هفته ای منتهی به تعطیلات ناگهان قیمت آرد صنعتی تعدیل و قیمت ماکارونی سه برابر می شود و روغن نایاب می شود، آیا دست هایی ناپیدایی وجود دارد که قصد دارد وجهه دولت مردمی و انقلابی را تخریب کند و بلافاصله موتورهای تخریبگر منتقدان و بدخواهان که آماده شلیک هستند با تمام توان به میدان می آیند و به دولت حمله می کنند. در حالی که تنها 8 ماه از عمر دولت گذشته وقیحانه انتظارات 8 ساله را مطرح می کنند. خوب در این میان چرا روابط عمومی‌های این مجموعه ها نقشی نداشته اند؟ یا خواسته اند نقش آفرین باشند و نگذاشتند یا نخواستند و یا نتوانستند کاری انجام بدهند؟


چستجو در خصوص طرح هوشمند سازی یارانه هم در اینترنت بی حاصل است یک وزیر قاچاق را علت افزایش قیمت اعلام می کند و جناب خاندوزی هم در توییتر دراین باره رمز گشایی می کند.


این سوال مطرح می شود آقای وزیر! آیا تصمیم گیری در خصوص قوت غالب مردم هم توییتری می شود؟ مگر شما روابط‌عمومی ندارید؟ مگر دولت شورای اطلاع رسانی ندارد؟ مگر رسانه ملی بودجه نمی گیرد که در این خصوص مردم را در خصوص جراحی های بدون درد اقتصادی آماده کند، مگر کم رسانه در اختیار دولت و دستگاههای اجرایی است پس این همه دم و دستگاه برای چیست؟ اینجاست که حلقه مفقوده در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را نشان می دهد. در غالب مجموعه‌ها؛ روابط‌عمومی به کالایی تشریفاتی و در حاشیه تبدیل و تصمیمات بدون حضور مشاوران و کارشناسان خبره اطلاع رسانی و غالب طرح های عملیاتی بدون پیوست تبلیغات و اطلاع رسانی و آگاه سازی و اقناع افکار عمومی اجرایی می شود.


این میراث و مرده ریگ بازمانده از دولت های قبل و فراز دردناک و خسارت بار آن در آزادسازی قیمت بنزین در سال 98 بود که تلفات و خسارات بی شماری به ملت و دولت و نظام تحمیل کرد چرا که بخش اعظم آن طرح نیاز به آگاه سازی و اقناع سازی داشت که انجام نشد.


آیا این حادثه تلخ درس عبرت نشده است؟ قطع به یقین روابط‌عمومی خلاق، کنش پذیر و در صحنه و پاسخگو می تواند ضمن بهبود نگرش مردم نسبت به دولت، اعتماد ملت را نسبت به دولت و حاکمیت افزایش دهد.


دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها را جدی بگیرد و با تقویت ارتباطات برون‌سازمانی میان جامعه و دولت؛ فرآیند بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم را سرعت ببخشد.

 

متاسفانه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار خطیر روابط‌عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها و دستگاههای مهم و حساس بخش روابط‌عمومی تبدیل به تبلیغات سازمانی شده و کمتر به مفاهیم و شاخص های ارتباطات دو سویه لازمه جامعه امروز پرداخته می شود که قطعا خسارت بار و جبران ناپذیر است.


*کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد