درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49559صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 10:33
دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها را جدی بگیرد!
علی شیرین* - دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها را جدی بگیرد و با تقویت ارتباطات برون‌سازمانی میان جامعه و دولت؛ فرآیند بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم را سرعت ببخشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی چیست، جایگاه آن کجاست و چه نقشی باید برای آن باید متصور بود؟


ساختار دستگاه های اجرایی ما به گونه ای طراحی شده که عملا روابط‌عمومی در آخر صف قرار می گیرند و برای انجام ماموریت های محوله زمانی آگاه می شوند که دیگر کار از گذشته است و شیرازه کار از دست شان در رفته است. به نظر می آید در گرانی های اخیر هم این اتفاق رخ داده است. اگر الان از اصحاب خبر این سوالات را بپرسید که:


طرح هوشمندسازی یارانه چیست و چه کسی از جزییات آن خبر دارد و چگونه می خواهد اجرا شود؟ آیا زمان دقیقی برای آن مشخص شده است، آیا این طرح همان حذف ارز 4200 تومنی است ؟ مگر اعلام نشد که ارز دولتی نان و دارو حذف نمی شود و سوالات بی شمار دیگر که هم اکنون ذهن قاطبه مردم و اصحاب رسانه را می خلد و می آزارد! چه کسی باید در این زمینه اطلاع رسانی بکند؟ وزارت اقتصاد؟ وزارت جهاد کشاورزی ؟ سازمان هدفمندی و....


قطعا دولت و مجموعه دستگاه های مرتبط برای این سوالات جامعه پاسخ هایی دارد و پاسخ هایی تعبیه کرده و توجیهاتی دارد که مردم و اصحاب اطلاع رسانی و منتقدان و اقشار مختلف را اقناع خواهد کرد؟ مگر می شود دولتی که رئیس آن اعلام کرد اهل شوک های شب عیدی و روز جمعه ای نخواهد بود و بارها شنیدیم که حتما در هر تغییر ریلی و تحولی مردم را آگاه و قانع خواهند کرد؛ مگر قرار نبود هر چند وقت یکبار آقای رئیسی در خصوص مسائل دولت با مردم در رسانه یا رسانه ها سخن بگوید؟ الان چند ماه از آخرین نشست ایشان با رسانه ملی می گذرد؟ نشست خبری که پیشکش.

 

چگونه است در ایام یک هفته ای منتهی به تعطیلات ناگهان قیمت آرد صنعتی تعدیل و قیمت ماکارونی سه برابر می شود و روغن نایاب می شود، آیا دست هایی ناپیدایی وجود دارد که قصد دارد وجهه دولت مردمی و انقلابی را تخریب کند و بلافاصله موتورهای تخریبگر منتقدان و بدخواهان که آماده شلیک هستند با تمام توان به میدان می آیند و به دولت حمله می کنند. در حالی که تنها 8 ماه از عمر دولت گذشته وقیحانه انتظارات 8 ساله را مطرح می کنند. خوب در این میان چرا روابط عمومی‌های این مجموعه ها نقشی نداشته اند؟ یا خواسته اند نقش آفرین باشند و نگذاشتند یا نخواستند و یا نتوانستند کاری انجام بدهند؟


چستجو در خصوص طرح هوشمند سازی یارانه هم در اینترنت بی حاصل است یک وزیر قاچاق را علت افزایش قیمت اعلام می کند و جناب خاندوزی هم در توییتر دراین باره رمز گشایی می کند.


این سوال مطرح می شود آقای وزیر! آیا تصمیم گیری در خصوص قوت غالب مردم هم توییتری می شود؟ مگر شما روابط‌عمومی ندارید؟ مگر دولت شورای اطلاع رسانی ندارد؟ مگر رسانه ملی بودجه نمی گیرد که در این خصوص مردم را در خصوص جراحی های بدون درد اقتصادی آماده کند، مگر کم رسانه در اختیار دولت و دستگاههای اجرایی است پس این همه دم و دستگاه برای چیست؟ اینجاست که حلقه مفقوده در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را نشان می دهد. در غالب مجموعه‌ها؛ روابط‌عمومی به کالایی تشریفاتی و در حاشیه تبدیل و تصمیمات بدون حضور مشاوران و کارشناسان خبره اطلاع رسانی و غالب طرح های عملیاتی بدون پیوست تبلیغات و اطلاع رسانی و آگاه سازی و اقناع افکار عمومی اجرایی می شود.


این میراث و مرده ریگ بازمانده از دولت های قبل و فراز دردناک و خسارت بار آن در آزادسازی قیمت بنزین در سال 98 بود که تلفات و خسارات بی شماری به ملت و دولت و نظام تحمیل کرد چرا که بخش اعظم آن طرح نیاز به آگاه سازی و اقناع سازی داشت که انجام نشد.


آیا این حادثه تلخ درس عبرت نشده است؟ قطع به یقین روابط‌عمومی خلاق، کنش پذیر و در صحنه و پاسخگو می تواند ضمن بهبود نگرش مردم نسبت به دولت، اعتماد ملت را نسبت به دولت و حاکمیت افزایش دهد.


دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها را جدی بگیرد و با تقویت ارتباطات برون‌سازمانی میان جامعه و دولت؛ فرآیند بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم را سرعت ببخشد.

 

متاسفانه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار خطیر روابط‌عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها و دستگاههای مهم و حساس بخش روابط‌عمومی تبدیل به تبلیغات سازمانی شده و کمتر به مفاهیم و شاخص های ارتباطات دو سویه لازمه جامعه امروز پرداخته می شود که قطعا خسارت بار و جبران ناپذیر است.


*کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد