درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:02   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49541صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 10:18
زبان گویای مردم
سعیده آقاخانی دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات - ما هرچه داریم از مردم است، دولت، سازمان و قراردادهای اجتماعی ما، برای برقراری رفاه مردم و نظم جامعه تشکیل و منعقد شده است و مردم باید در تصمیم گیری سازمان ها، هر گاه که بخواهند مشارکت کنند، تنها ما روابط‌عمومی ها هستیم که می توانیم این ارتباط دو سویه هم وزن را برقرار کنیم و مدیران بالادستی باید جنبه این تغییر را داشته باشند و برای این تغییر، خود را آماده کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومیها نمی توانند فقط تریبون سازمان و ابزار اطلاع رسانی باشند. انتظارات مردم تغییر کرده است، جامعه مدنی می خواهد اجرای نظراتش را در سازمان ها ببیند. می خواهد نیازهایش دیده شود و در غیر این صورت هرچه از تریبون های رسمی اعلام می شود را انکار خواهد کرد.


در وارونگی افکار عمومی،روابط‌عمومی ها و مدیران بالادست‌شان هم مقصرند. آنها که می خواهند روابط‌عمومی فقط تریبون اطلاع رسانی با رنگ و لعاب اقدامات و جلسات باشد و قادر به ارتباط دوسویه برابر با مردم نیستند، به ریزش سرمایه های اجتماعی سرعت می بخشند.


جامعه ایرانی، با مسئله کاهش سرمایه اجتماعی و وارونگی افکار عمومی مواجه است، هرچه با تکیه بر روش های گذشته، راهبرد سکوت و کوچک نمایی در مقابل خواست مردم و بزرگ نمایی در مورد اقداماتمان را در پیش بگیریم، شکاف مردم و مسئولان را بیشتر خواهیم کرد.


بی توجهی به افکار عمومی در برنامه ریزی های ارتباطی و تصمیم گیری هایی که با جامعه و مردم سر و کار دارد، چالش مهمی برای سازمان ها و نهادهای اجرایی ایجاد می کند که نتیجه آن شکست در برنامه ها و در کمترین حالت، کاهش بازخورد مطلوب از سوی جامعه خواهد شد.


دیر یا زود روابط‌عمومی ها باید تغییر رویه دهند و الگوی منسوخ شده اطلاع رسانی به مردم و تبلیغات از طریق رسانه های رسمی را رها کنند. تغییری که بسیار سخت اما لازم خواهد بود. الگوی قرن حاضر برای روابط‌عمومی ها، الگویی است که اساس آن بر ارتباط دو سویه و هم وزن سازمان و مخاطب استوار است و کسی در این نوع الگو، قصد ارتباط سلطه آمیز، یک طرفه، توجه صرف به منافع سازمان، حذف اطلاعات ناخوشایند و مدیرمداری را ندارد.


چاره ای جز این نیست که به مردم و سازمان نقش برابر دهیم و ارتباط آمرانه را رها کنیم. این فرایند برای مردم و دولت سودمند خواهد بود زیرا تغییرات مبتنی بر همزیستی افکار را رقم خواهد زد.


روابط‌عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا برای هر دوسوی ارتباطی یعنی مردم و سازمان است و برقراری توازن ارتباطی بین این دو، هنر روابط‌عمومی است.


ما روابط‌عمومی ها، باید مردم را درک کنیم، با آنها تفاهم کنیم و کارها را از طریق مذاکره با مردم پیش ببریم و برای این کار آموزش ببینیم. در این مسیر نباید اصرار به این داشته باشیم که ابتکار عمل دست سازمان و روابط‌عمومی باشد، مردم و دانش زیسته شان، می تواند راهنمایی پیشرو در تصمیم سازی ها باشد.


ما هرچه داریم از مردم است، دولت، سازمان و قراردادهای اجتماعی ما، برای برقراری رفاه مردم و نظم جامعه تشکیل و منعقد شده است و مردم باید در تصمیم گیری سازمان ها، هر گاه که بخواهند مشارکت کنند، تنها ما روابط‌عمومی ها هستیم که می توانیم این ارتباط دو سویه هم وزن را برقرار کنیم و مدیران بالادستی باید جنبه این تغییر را داشته باشند و برای این تغییر، خود را آماده کنند.


اینگونه است که اطلاعات از جامعه به روابط‌عمومی و از روابط‌عمومی به جامعه منتقل خواهد شد و تغییرات نهایی به نفع همه خواهد بود. در غیر این صورت، فاصله ها بیشتر و بیشتر می شود...
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد