درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49530صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 21:23
گزارش برگزاری همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در تهران
همزمان با روز ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، معاونین رئیس سازمان ، اعضای هیئت عامل، همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در تهران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همزمان با روز ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، معاونین رئیس سازمان ، اعضای هیئت عامل، همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،‌ داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: ما باید در حوزه روابط عمومی شاخص هایی را مدنظر قرار دهیم و ببینیم که آیا به اهداف مدنظر خود رسیده ایم یا به این اهداف دست نیافته ایم.


داریوش امانی با بیان اینکه روزانه یک میلیون و 800 هزار تردد در جاده ها اتفاق می افتد که این رقم در سال به حدود 700 میلیون تردد و جابه جایی 200 میلیون نفر مسافر می رسد، ‌افزود: باید توجه کنیم که تا چه اندازه توانسته ایم برای مخاطبان در زمینه های مورد نیاز از قبیل فرهنگ تردد، ‌فرهنگ سازمانی و... فرهنگ سازی، سرمایه گذاری و بهره برداری کنیم. باید ببینیم که ما تا چه اندازه توانسته ایم در حوزه روابط عمومی برای نشان دادن مظلومیت و فداکاری راهداران و رانندگان ، فضاسازی کنیم و بهره ببریم.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه موفقیت مدیر یک سازمان در گرو همکاری و تعامل مناسب با همکاران آن سازمان است،‌ تصریح کرد: بدون تردید موفقیت یک سازمان به عملکرد خوب و تلاش کارکنان آن در بخش های مختلف بستگی دارد و تنها مرهون تلاش های رئیس و مدیر یک سازمان نیست.


امانی ادامه داد: اگر روابط عمومی به درستی و بموقع عمل کند و در صحنه حاضر باشد و اهداف سازمانی را مطرح کند، می تواند اثرگذار باشد و این اثرگذاری منوط به داشتن صداقت است. روابط عمومی نباید کارهای نکرده را به مردم گزارش دهد و یا در ارائه آمار و اطلاعات اغراق کند.


وی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را یکی از سازمان های اثرگذار در اقتصاد کشور و سفره مردم دانست و با بیان اینکه 80 درصد از حمل و نقل کشور در حوزه حمل و نقل جاده ای رقم می خورد، ‌ادامه داد: اگر حمل و نقل گران تمام شود،‌ تاثیر خود را در سفره مردم نشان می دهد.


امانی همچنین با اشاره به چالش ها و مسائل معیشتی رانندگان ادامه داد: امروز بسیاری از رانندگان با دستمزدهای ناچیزی در حوزه حمل بار فعالیت می کنند و این مسائل باید به گوش مردم و مسئولان برسد و روابط عمومی نقش بسیار مهمی در این حوزه برعهده دارد.


وی ادامه داد: ‌روابط عمومی به عنوان سخنگوی سازمان باید بیانگر زحماتی باشد که در سازمان کشیده می شود.

صنعت بزرگ حمل و نقل، خاستگاه روابط عمومی


معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه خاستگاه روابط عمومی، صنعت بزرگ حمل و نقل بوده است،‌ گفت: امروزه ارتباطات مجازی جای ارتباطات حضوری را گرفته و تغییراتی را در نوع زندگی و ارتباطات انسانی ایجاد کرده است.


حمیدرضا شهرکی همچنین با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و صحیح روابط عمومی سازمان درخصوص نحوه اجرای پروژه ها منجر به اجرا و مدیریت مناسب این پروژه ها شده است، ادامه داد: سال گذشته با عملکرد و درایت مدیران روابط عمومی تغییر عوارض جاده ای به خوبی انجام شد.


وی افزود: در سفرهای نوروزی نیز در حوزه ارتقای ایمنی و توقف مسافران در ایستگاه های جاده ای اقدامات خوبی انجام گرفت. ضمن اینکه در روزهای پایانی ستاد نوروزی نیز حذف فیزیکی بارنامه به خوبی اطلاع رسانی و اجرا شد.

رسالت دشوار روابط عمومی با سرعت انتقال اطلاعات


در این همایش معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه طی چند سال اخیر به دلیل اینکه سرعت انتقال اطلاعات در دنیا به شیوه شگفت انگیزی تغییر کرده، رسالت روابط عمومی دشوارتر و پیچیده تر شده است.


محمد تیموری با بیان این مطلب افزود: امروز ما شاهدیم که در کسری از ثانیه، اطلاعات تمام نقاط دنیا در شبکه های مختلف اجتماعی منتشر می شود که این امر رسالت روابط عمومی را بسیار سنگین و در عین حال آسان کرده است. آسان از این جهت که دسترسی به اخبار راحت شده و سنگین از این جهت که آنها را در معرض پاسخگویی بیشتری قرار می دهد.


وی با تاکید بر اینکه برای سنجیدن ذائقه مخاطبان باید تمامی گروه های هدف را بشناسیم،‌ ادامه داد: بخشی از گروه های هدف ما در سازمان راهداری حضور دارند و باید اقدامات انجام شده در استان ها را به خوبی منعکس کنیم تا درنهایت منجربه هم افزایی و بهره وری بیشتر در سازمان شود.


تیموری اضافه کرد: اما سازمان راهداری به عنوان سازمانی که در بخش حمل و نقل جاده ای به ارائه خدمات می پردازد، مخاطبان بیرونی زیادی نیز دارد که باید رصد شوند و یک زبان مشترک بین همه این گروه ها و مخاطبان ایجاد شود. از جمله این گروه ها می توان به رانندگان، شرکت های حمل ونقل و کاربران جاده ها اشاره کرد که هر کدام از این گروه ها مطالباتی از ما دارند و باید تلاش کنیم تا زبان مشترک با مردم به وجود بیاوریم.


وی روابط عمومی را گوش شنوا،‌ زبان گویا و چشم بینای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دانست و تاکید کرد: مدیران روابط عمومی باید روانشناس، جامعه شناس، نویسنده و هنرمند خوبی باشند؛ ‌مشرف به امور حمل ونقل و آشنا با مسئله ایمنی در حوزه راهداری باشند و این موارد به جز از طریق تعامل با بخش های مختلف به دست نمی آید.

‌ تبدیل بحران ها به فرصت با درایت روابط عمومی


معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش مدیران روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: طی چند سال گذشته با درایت و مدیریت صحیح روابط عمومی سازمان، ‌بحران ها به فرصت تبدیل شده اند که اقدام بسیار ارزشمندی است.


خداداد مقبلی، روابط عمومی را زبان گویای میدان عمل برشمرد و با اشاره به وجود مسائل و مشکلات مختلف در حوزه حمل و نقل و راهداری تصریح کرد: ما باید زبان گویای مردم باشیم و خواسته های آنها را بررسی کنیم و مردم نیز باید بدانند که ما با چه مشکلات و مسائلی دست به گریبان هستیم.


وی با اشاره به مشکلات راهداران در فصل های پاییز و زمستان اظهار داشت: زحمات راهداران به خصوص در فصول سرد که برای تامین ایمنی جاده ها تلاش می کنند، باید به گوش مردم برسد و ‌نقش روابط عمومی در این زمینه بسیار مهم است. همچنین روابط عمومی با آگاه سازی مردم می تواند نقش پررنگی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.


مقبلی همچنین با بیان اینکه توسعه فضای مجازی فعالیت در حوزه روابط عمومی را بسیار آسان و کم هزینه کرده است،‌ادامه داد: امروزه در کوتاهترین زمان اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و سایت های مختلف انجام می شود.

نقش روابط عمومی در نگهداری از اعتبار سازمان


مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی در سخنانی همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به تعریف روابط عمومی گفت: در دنیا روابط عمومی به معنی ارتباط با جامعه و مردم است و باید در این زمینه دقت و توجه خاصی اعمال شود.


مهران قربانی با بیان اینکه روابط عمومی چشم و گوش سازمان است و تصمیمات مدیریتی را تحت تاثیر قرار می دهد، به نقش بی بدیل روابط عمومی اشاره کرد و ادامه داد: اولین اصل در روابط عمومی داشتن صداقت است. متخصصان روابط عمومی با برقرار ارتباط سازمانی و مردمی،‌ مدیریت مصائب سازمانی و رشد مسئولیت پذیری در سازمان را برعهده می گیرند. مدیران روابط عمومی بر سیاست های عمومی اثر می گذارند و در زمینه حفظ و نگهداری از شهرت و اعتبار یک سازمان ایفای نقش می کنند.


وی همچنین با اشاره به دیگر شاخصه های مسئولان روابط عمومی افزود: داشتن دانش و توانمندی، تحقیق، مهارت ایجاد ارتباط عمومی، ‌توانایی کار در محیط هایی با فشار کاری بالا،‌توجه به جزئیات، تطابق با شرایط و برخورداری از هوش رسانه ای و اجتماعی از مشخصات بارز مسئولان روابط عمومی است.


قربانی خاطرنشان کرد: مدیران روابط عمومی وکلای سازمان برای حفظ مصالح و شهرت سازمان هستند که همین موضوع اهمیت نقش و جایگاه آنها را نشان می دهد.

ایده پردازی و استفاده از فرصت های مدیریتی


معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این همایش با اشاره به اهمیت این سازمان در مقایسه با سایر سازمان ها گفت: طی سال های اخیر این سازمان به لحاظ حجم مسئولیت ها در موقعیت خاصی قرار گرفته که در دنیا کم نظیر است.


رضا اکبری با بیان این مطلب افزود:‌با این حال هنوز اقدامات زیادی در حوزه روابط عمومی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی است و باید بررسی شود که روابط عمومی تا چه اندازه می تواند در حوزه سیاست های عمومی اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که امروز درگیر آنها هستیم،‌ شاید به این دلیل است که روابط عمومی به درستی در این حوزه ها وارد نشده است. روابط عمومی می تواند در این حوزه ها وارد شود و با تغییر افکار عمومی در جهت حل بسیاری از این مشکلات گام بردارد.


اکبری با بیان اینکه در تمام دنیا برای گرفتن بودجه لابی گری انجام می شود، افزود: روابط عمومی می تواند از این فرصت استفاده کرده و در این حوزه نیز ورود کند. در حوزه روابط عمومی،‌ ایده پردازی و استفاده از فرصت های مدیریتی برای تحقق اهداف سازمانی و پیشبرد موضوعات کلان و راهبردی در سازمان لازم است.

سه هدف اصلی برای روابط عمومی


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این همایش سازمان راهداری را یکی از بزرگترین سازمان های خدماتی کشور برشمرد و افزود: در دنیای امروز ارائه خدمات به جامعه هدف، مبتنی بر مشتری مداری و جلب رضایت مشتری است.


عباسعلی بنی اسدی با اشاره به اینکه سه هدف اصلی برای روابط عمومی ذکر شده است، ادامه داد: هدف اول مسئولیت اطلاع رسانی و ارائه گزارش فعالیت های سازمان به جامعه هدف است. هدف دوم ایجاد رضایت و اقناع در بین مخاطبان برون سازمانی و درون سازمانی است که در گرو اطلاع رسانی بموقع است. هدف سوم که وابسته به دو هدف اول است، ایجاد مشارکت است.


وی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده برای تبدیل وضعیت همکاران سازمانی بیان کرد: پیگیری قانون توسعه حمل ونقل عمومی اقدام بزرگی است که فعالیت راهداران را تسهیل می کند و منجر به مرتفع شدن خلاهای قانونی موجود می شود.

صیانت از گنجینه اخبار و اطلاعات


مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه روابط عمومی از گنجینه اخبار و اطلاعات صیانت می کند، ‌به نقش بی بدیل و سازنده روابط عمومی اشاره کرد و گفت: با جهاد شبانه روزی روابط عمومی خدمات ارزنده ای ارائه می شود.


سیدمحمدرضا هاشمی نیا با تاکید بر اینکه سازمان راهداری نسبت به سازمان های دیگر وزارت راه و شهرسازی یک سازمان پویا و تلاشگر است، ادامه داد: امروزه شبکه های اجتماعی فرصت بی نظیری را برای روابط عمومی به وجود آورده است و لازم است که روابط عمومی روی این موضوع با حساسیت بالایی تمرکز کند.

برخورداری از هنر و علم


معاون دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با اشاره به اینکه روابط عمومی دو نقش ویژه برعهده دارد،‌ گفت: مدیران روابط عمومی باید در حوزه کاری خود توامان از هنر و علم برخوردار باشند.
ضیایی، ادامه داد: روابط عمومی نقش میانجی گری را در سازمان ایفا می کند و باید عملکرد خوبی داشته و صادق باشد و در راستای رفع مشکلات سازمان و مردم تلاش کند.

سختکوشی عامل موفقیت روابط عمومی


مشاور فرهنگی و اجتماعی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با بیان اینکه روابط عمومی سازمان ارتباط نزدیک و دوستانه ای با مدیران این مجموعه دارد، ‌گفت: سختکوشی از علل مهم موفقیت مجموعه روابط عمومی در سازمان ها است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ناصری با تشکر از خدمات روابط عمومی در اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن ادامه داد: روابط عمومی تمامی روابط اجتماعی را شامل می شود و تنها شامل روابط جناحی و گروهی نیست.

دفاع تمام قد روابط عمومی از برنامه های دولت


مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این همایش با تقدیر از نگاه ویژه ریاست سازمان به حوزه روابط عمومی بیان کرد: هرچند رسالت و وظیفه ما در حوزه روابط عمومی سنگین و دشوار است،‌ اما وظایف سازمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سنگین تر و دشوارتر است.


منصور فخاران ادامه داد: مدیران روابط عمومی سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای در کل کشور در خدمت برنامه های این سازمان هستند و با توجه به رویکرد دولت جدید، تمام قد در کنار اهداف و برنامه های دولت می مانند و بی وقفه به تلاش و فعالیت خود ادامه می دهند.


لازم به ذکر است؛ در این مراسم از بازنشستگان و مدیران پیشین روابط عمومی ستاد مرکزی سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های تهران، خراسان شمالی و گلستان تقدیر شد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد