درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49497صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 24 اردیبهشت 1401 - 16:13
روابط‌عمومی‌ راهی به سمت ارتباطات موثر
طی دو دهه اخیر و با فراگیر شدن فناوری‌های ارتباطی، نقش و اثرگذاری عموم مردم در مناسبات اجتماعی و فرهنگی و به تبع آن مناسبات اقتصادی، بسیار پررنگ‌تر شده است. این تغییرات تا حدی نمود پیدا کرده که دولت‌ها و سازمان‌ها و شرکت های بزرگ، همواره در حال رصد نظرات و واکنش مردم نسبت به تصمیمات خود هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ابوذر حلوایی پور در یادداشتی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی نوشته؛ معتقد است که اثرگذاری روابط‌عمومی‌ از یک‌سو نشان‌دهنده رشد مشارکت اجتماعی مردم و افزایش نظارت‌های اجتماعی است و از سوی دیگر بیانگر این موضوع است که ارتباطات شفاف، آنلاین و پاسخگو بیش از پیش مورد نیاز نهادهای بزرگ است.

با چنین نگاهی متوجه نقش مهم روابط عمومی‌ها در شکل‌گیری ارتباط درست و موثر با مردم، نهادها، سازمان‌ها و شرکت ها و حتی کارکنان داخل یک سازمان می‌شویم.

علاوه بر این مقوله روابط‌عمومی‌ در نهادهای اقتصادی بزرگ از جنبه دیگری هم قابل توجه است. چرا که این نهادها معمولا با بهره‌مندی از موهبات طبیعی به تولید و خلق ارزش برای جامعه می‌پردازند که گاه ممکن است در فرآیند تولید، قادر به ارائه حقوق همه ذینفعان نباشند. در چنین شرایطی، طی شصت سال گذشته در دنیا رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی مورد توجه قرارگرفته است تا به واسطه آن شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بتوانند بخشی از ارزش‌آفرینی خود را به صورت مستقیم به بدنه اجتماع اختصاص دهند.

مطالعات نشان داده است، شرکت‌هایی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود موفق‌تر عمل کرده‌اند که روابط‌عمومی‌ پویا و قوی‌تری داشته‌‌اند و به عبارتی ارتباط بهتر و موثرتری با مخاطبان خود و مردم برقرار کرده‌اند.

با همه این تفاسیر در دنیای کنونی نقش روابط عمومی‌ها هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می کند و چون گذشته صرفا به ارائه اخبار موفقیت‌های سازمان متبوع خود ختم نمی‌شود، ارتباط همه‌جانبه روابط عمومی‌ها با مخاطبان، مصرف کنندگان، مردم محلی، سایر نهادها اعم از اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌ها و البته کارکنان داخل سازمان نیاز امروز یک سازمان موفق است.

در این خصوص سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی به دلیل اهمیت بالایی که به تولید، بهره وری و سودآوری خود می‌دهند، الزام بیشتری برای قدرت بخشیدن به روابط ‌عمومی‌های خود دارند چرا که در دنیای کنونی بیش از قبل مشخص شده است که همه ارکان ارتباطی یک سازمان به شکلی پیوسته بر سود اقتصادی آن می‌توانند اثر گذار باشند؛ موضوعی که برای روابط‌عمومی‌ به عنوان عضوی اصلی از سازمان ها و شرکت ها مستثنا نیست و روابط‌عمومی‌ می تواند در نیل به اهداف سازمان و شرکت به عنوان رکنی اصلی تاثیرگذار بوده و موفقیت خود را نیز به همراه داشته باشد.

اکنون سازمان‌های بزرگ دنیا، مبنای فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ خود را به جای انجام فعالیت‌های کلیشه‌ای و گاه صرفا گزارشگر، بر توسعه دانش، انجام پروژه‌های اجتماعی تحقیق‌محور و ارتباط پررنگ‌تر با دانشگاه گذاشته‌اند تا علاوه بر تحقق اهداف ساده و ثابت روابط‌عمومی‌، بر جوامع مورد نظر خود اثرات ماندگارتر و تحول‌گونه داشته باشند، موضوعی که امسال در فرمایشات مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال و مقوله مهم دانش بنیان بودن فعالیت ها، به وضوح دیده می شود.

روابط عمومی‌ها اکنون به عنوان آینه تمام نمای سازمان‌های خود می‌کوشند نگاه گسترده‌تری به زندگی اقشار جامعه داشته باشند تا از این راه بتوانند به ایجاد یک پیوند منطقی بین زندگی روزمره، اهداف اقتصادی و تعالی روح انسان، کمک کنند.

رسیدن به چنین هدفی علاوه بر تمرکز بر ایجاد ابعاد دانش بنیان هر نهادی، نیازمند رشد و توسعه فردی تمامی افراد یک سازمان پیشرو و یادگیرنده است.

ابوذر حلوایی‌پور- مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد