درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49475صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 - 16:41
روابط‌عمومی‌‌ها چه بگویند؟
جامعه روابط‌عمومی‌ کشور، همواره مورد سوال از شیوه،حجم و میزان اثرگذاری ارتباطات است، اما واقعیت موضوع جای دیگری است؛ این جمله ساده که روابط‌عمومی‌ چه بگوید؟ ملاحظه اش این است که چه چیز گفتنی وجود دارد؟ منشا این که چه چیز گفتنی در سازمان وجود دارد یا آن چه که هست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| می خواستم درباره ارتباطات و روابط‌عمومی بنویسم که باخودم گفتم،هرساله به مناسبت این هفته،هم من وهم شماری از همکارانم دراین صنف نوشته ایم وبسیار هم نوشته ایم. دراین نوشتارمی خواهم از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم؛فرض برآن است که پیام یکی از مهم‌ترین عناصر فرآیند ارتباط است که در واقع، تمامی ارتباطات در مرحله اول برای رساندن یا دریافت آن انجام می‌شود.


در رویکردی عام به مفهوم پیام، می‌توان گفت پیام، هر چیزی است که فرستنده به ارتباط می‌گذارد و در کانال ارتباطی قرار می‌گیرد. با این نگاه به مفهوم پیام باید آن را اعم از صورت و محتوا دانست و چنین قائل شد که پیام مشتمل بر مطالب و اطلاعات خواهد بود که فرستنده آنها را در قالب نشانه‌ها و کدها رمزگذاری کرده است.

 

البته بسته به این که معنا را قابل انتقال بدانیم یا نه؛ تعداد این عناصر رد و بدل شده ممکن است تغییر کند؛ بدین بیان اگر معتقد باشیم معنا امری انتقال‌پذیر است که با پیام منتقل می‌شود، در این صورت، با رویکرد عام به پیام باید پیام را اعم از سه عنصر کدها، محتوا و معنا دانست؛ زیرا در این صورت، معنا نیز درشمار چیزهایی است که میان فرستنده و گیرنده انتقال می‌یابد. برخی افراد همچون دیوید برلو، معنا را امری انتقال‌ناپذیر می‌دانند و بر این باورند که "فقط پیام‌ها قابل انتقال بوده و معنی در خود پیام نیست، بلکه در استفاده‌کنندگان از پیام است!"


به هر روی، جامعه روابط‌عمومی‌ کشور، همواره مورد سوال از شیوه،حجم و میزان اثرگذاری ارتباطات است، اما واقعیت موضوع جای دیگری است؛ این جمله ساده که روابط‌عمومی‌ چه بگوید؟ ملاحظه اش این است که چه چیز گفتنی وجود دارد؟ منشا این که چه چیز گفتنی در سازمان وجود دارد یا آن چه که هست.

 

گفتنی است یاخیر در روابط‌عمومی‌ نیست بلکه در کنه وذات سازمان وعملکردآن است.این اثرگذاری در پیوند بادومفهوم دیگر نیز هست؛نخست سرمایه اجتماعی(Social Capital ) ودیگری کیفیت وارزش خدمات سازمان،موضوع دیپلماسی عمومی( Public Diplomacy) سازمان هم هنگامی که این دودچار مشکل باشند چاره ساز نیست.

 

البته در جهت مثبت، عملکرد اثرگذار بسیاری از دستگاه ها هم خودبخود می تواند منشا اثروجزئی از ترسیم چهره ای کارآمد از دستگاه، نزد اذهان عمومی باشد.به عنوان مثالی از بخش سبزومولدکشاورزی؛ پرداخت حدود 110 هزار میلیاردتومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی وپرداخت 3300میلیاردتومان غرامت بیمه کشاورزی به جامعه کشاورزی ارزشمند ایران درسال گذشته یا همین برنامه کشت 2میلیون هکتار گندم درقالب کشاورزی قراردادی وزیرجهاد کشاورزی،نمونه ای ازچهره پذیرفتارپیام رسانی از عملکرد است.درپایان، باپاسداشت حضور ارزشمند جامعه روابط‌عمومی‌ ایران واهالی کوی روابط‌عمومی‌،این هفته رابه همکاران خود در روابط‌عمومی‌ بخش های مختلف دولتی وبخش خصوصی شادباش می گویم.


چوغنچه گرچه فروبستگی است کار جهان توهمچوبادبهاری گره گشامی باش
گرت هواست که چون جم به سر غیب رسی بیا و همدم جام جهان نما می‌باش

رامین امینی زارع
مدرس وپژوهشگر

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد